Heb jaren lang Phoenix gold cyclone woofers gebruikt in mijn home theater, die gingen zeer laag(10hz)Moesten alleen 1 x per jaar worden gereviseerd.(kun je zelf doen).
Er zijn 227 resultaten gevonden
- vr 24 apr 2026, 22:11
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
- Reacties: 3560
- Weergaves: 64030
- wo 08 apr 2026, 14:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
En omdat het kan een ongebalanceerd(RCA) input PCB in SMD.
Kosten ongeveer 15 euro.
Dit is een low budget versie maar net zo goed als zijn grote broer 6c.
Schema
Gerber voor PCB 2 laags 50 x 44mm in de bijlage.
Kosten ongeveer 15 euro.
Dit is een low budget versie maar net zo goed als zijn grote broer 6c.
Schema
Gerber voor PCB 2 laags 50 x 44mm in de bijlage.
- wo 01 apr 2026, 21:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Klopt, zal ik veranderen. Na 20 versies wordt ik waarschijnlijk een beetje bedrijfs blind. Maar gelukkig heb ik mijn doel bijna bereikt, 8 kanalen met dezelfde topology. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Op naar het volgende project, die al als losse printen klaar ligt. Een dsp met 2 x 4 kanal...
- wo 01 apr 2026, 14:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Vandaag de T-Rex power output PCB getest, samen met de input PCB. Behalve bovenstaande thread en een afwijkende input pin codering niets afwijkends gevonden. Schema en PCB aangepast.(Versie nu T-Rex 6d). PXL_20260331_093844580.jpg Het Schema Schea T-Rex 6d power amp pcb.jpg Via R11 komt het audiosig...
- wo 01 apr 2026, 13:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Gerber Trex 6c heeft een foutje, pin 1 van Neutrik connector ligt niet aan massa.
Dit gecorrigeerd in Gerber Trex 6d.
Dit gecorrigeerd in Gerber Trex 6d.
- di 31 mar 2026, 12:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET
Input PCB veranderd, nu maar 1 ingangsconnector voor zowel XLR als RCA. Dus minder gaten boren. Automatisch omschakelen versterking bij plaatsen RCA/jack mono adapter. En dezelfde PCB voor linker en rechter kanaal. Verder dual opamp vervangen voor 2 maal single opamp (opa1655 op adapter). Gerber, me...
- zo 08 mar 2026, 19:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
- Reacties: 10
- Weergaves: 333
- zo 08 mar 2026, 19:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
- Reacties: 10
- Weergaves: 333
Re: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
Direct met een kabel naar de connector op de hypex heeft ook voordelen.
De gaten in de behuizing hoeven niet precies in lijn te zitten en een afgeschermde kabel is beter dan een PCB en extra connector. Verder is het ook nog goedkoper.
De gaten in de behuizing hoeven niet precies in lijn te zitten en een afgeschermde kabel is beter dan een PCB en extra connector. Verder is het ook nog goedkoper.
- za 07 mar 2026, 19:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
- Reacties: 10
- Weergaves: 333
Re: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
Ik zie geen soldeereilandjes bij 1,2,3.
Gebruik min. 1mm banen.
Ter inspiratie enkele foto’s.
Ik gebruik neutrik ncj 6 fah xlr chassis delen
Gebruik min. 1mm banen.
Ter inspiratie enkele foto’s.
Ik gebruik neutrik ncj 6 fah xlr chassis delen
- di 24 feb 2026, 18:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET
Puntlas apparaat, net zoals in vervlogen tijden de autoaudioversterkers van Lanzar.
De vertegenwoordiger demonstreerde de robuustheid door met draden aan de uitgang te gaan lassen.
De vertegenwoordiger demonstreerde de robuustheid door met draden aan de uitgang te gaan lassen.
- ma 23 feb 2026, 22:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET
Wil je laagohmig aansturen gebruik je de 20n20/20p20 (versie 5c) tot 2ohm. (200watt)(10A).
Of de 6c versie voor 1ohm( 400watt)(20A).
Alles bij +/-36V voeding.
Ik zou wel de printbanen van voeding naar fets naar LS uit verdikken met koperdraad.
Of de 6c versie voor 1ohm( 400watt)(20A).
Alles bij +/-36V voeding.
Ik zou wel de printbanen van voeding naar fets naar LS uit verdikken met koperdraad.
- ma 23 feb 2026, 21:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET
Jazeker, zie ook de 2d versie in post 1. (+/-36V).
Verwacht dan 40/75 Watt.
Wil je de nieuwe versie 5c met lage spanning dan kun je de 20n20/20p20 ook vervangen voor 10n20/10p20.
Verder werkt voor Q1 een opa1656 op adapter ook heel goed.
Verwacht dan 40/75 Watt.
Wil je de nieuwe versie 5c met lage spanning dan kun je de 20n20/20p20 ook vervangen voor 10n20/10p20.
Verder werkt voor Q1 een opa1656 op adapter ook heel goed.
- ma 23 feb 2026, 21:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET
Ga nu bezig met de mono versie T-rex 6c van 350 Watt.
Gebruik dezelfde ingangs printen als bij de T-rex 5c.
Gerber files volgen na het testen.
100 x 100mm
Gebruik dezelfde ingangs printen als bij de T-rex 5c.
Gerber files volgen na het testen.
100 x 100mm
- ma 23 feb 2026, 21:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
- Reacties: 83
- Weergaves: 3569
Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET
De T-rex 5a klonk niet zo goed als de T-rex 2d. Aan de scoop zag ik oscillaties in de buurt van 10Mhz. Na een speur tocht blijkt de 20P20 fet te oscilleren, deze nu in toom gehouden met condensator van 470p. Hele weekend geluisterd en ik ben zeer content met het resultaat. Het verschil met de vorige...
- za 21 feb 2026, 21:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1996
Re: Hypno Phono voorversterker
Het antwoord stond al in de vorige reply.
Even de zaag door de voedingsprint bij R1 en R2.
Eerste stuk samen met trafo in een kastje en de rest in een ander kastje.
Even de zaag door de voedingsprint bij R1 en R2.
Eerste stuk samen met trafo in een kastje en de rest in een ander kastje.
- za 21 feb 2026, 17:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
- Reacties: 443
- Weergaves: 16094
- wo 18 feb 2026, 20:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1996
Re: Hypno Phono voorversterker
Ook mooie trafo.
- wo 18 feb 2026, 20:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1996
Re: Hypno Phono voorversterker
Kan mogelijk kloppen.
Bij 11k//200k input en 2.2uf ligt de hoogdoorlaat op 7hz. Lijkt mij prima.
Bij 11k//200k input en 2.2uf ligt de hoogdoorlaat op 7hz. Lijkt mij prima.
- wo 18 feb 2026, 19:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1996
Re: Hypno Phono voorversterker
Dit schema voor 1 kanaal gevonden.
Component waardes lijken te kloppen, niet de nummers.
Deze trafo zal ook prima voldoen. Print zal niet meer dan 80 tot 100mA nodig zijn.
Component waardes lijken te kloppen, niet de nummers.
Deze trafo zal ook prima voldoen. Print zal niet meer dan 80 tot 100mA nodig zijn.
- wo 18 feb 2026, 11:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1996
Re: Hypno Phono voorversterker
Is er ook een schema beschikbaar?
- ma 16 feb 2026, 10:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
- Reacties: 443
- Weergaves: 16094
Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Algemeen valt mij de sterkte van 3d geprinte objecten tegen. Zij zijn vaak bros. Als het echt sterk moet zijn en het is niet te groot dan laat ik de objecten in rvs printen bij jlcpcb in China. Of breng later in het object structuren aan van ander materiaal.
- ma 16 feb 2026, 9:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
- Reacties: 443
- Weergaves: 16094
Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Ik gebruik PETG-CF voor onderdelen in afvulmachines. Het is bestendig tegen hogere temperaturen(door PETG ipv PLA) en het is wel iets taaier/sterker. Ligt wel aan het gehalte en vorm van de carbon vezels. over de toepassing bij luidsprekers kan ik niets zeggen.
- wo 11 feb 2026, 15:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
- Reacties: 443
- Weergaves: 16094
Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Daarom succes. Een beetje geluk moet je hebben. En voormij hielp het goed drogen van het filament.
- di 10 feb 2026, 12:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
- Reacties: 443
- Weergaves: 16094
Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
PETG-CF was voor mij een grote uitdaging. Ter lering en vermaak zal ik enkele van mijn ervaringen delen. - De ombouw van de mechaniek en extruder naar een voor CF geschikte machine was al een hele uitdaging. Er moest er heaterblok op van max 300grdC ipv 250grdC en mijn indirekte filament voeding moe...
- vr 06 feb 2026, 18:19
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
- Reacties: 218
- Weergaves: 9094
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Barry, ik ben er morgen niet bij.
Hoge koorts en rillen houden mij in bed.
Veel plezier morgen.
Hoge koorts en rillen houden mij in bed.
Veel plezier morgen.
