Er zijn 227 resultaten gevonden

door RonnyB
vr 24 apr 2026, 22:11
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64030

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Heb jaren lang Phoenix gold cyclone woofers gebruikt in mijn home theater, die gingen zeer laag(10hz)Moesten alleen 1 x per jaar worden gereviseerd.(kun je zelf doen).
IMG_1224.jpeg
door RonnyB
wo 08 apr 2026, 14:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET

En omdat het kan een ongebalanceerd(RCA) input PCB in SMD.
Kosten ongeveer 15 euro.
T-Rex 8a input PCB foto.jpg
Dit is een low budget versie maar net zo goed als zijn grote broer 6c.
T-Rex 8a.jpg
Schema
T-Rex 8a input schematic smd.jpg
Gerber voor PCB 2 laags 50 x 44mm in de bijlage.
door RonnyB
wo 01 apr 2026, 21:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET

Klopt, zal ik veranderen. Na 20 versies wordt ik waarschijnlijk een beetje bedrijfs blind. Maar gelukkig heb ik mijn doel bijna bereikt, 8 kanalen met dezelfde topology. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Op naar het volgende project, die al als losse printen klaar ligt. Een dsp met 2 x 4 kanal...
door RonnyB
wo 01 apr 2026, 14:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET

Vandaag de T-Rex power output PCB getest, samen met de input PCB. Behalve bovenstaande thread en een afwijkende input pin codering niets afwijkends gevonden. Schema en PCB aangepast.(Versie nu T-Rex 6d). PXL_20260331_093844580.jpg Het Schema Schea T-Rex 6d power amp pcb.jpg Via R11 komt het audiosig...
door RonnyB
wo 01 apr 2026, 13:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET

Gerber Trex 6c heeft een foutje, pin 1 van Neutrik connector ligt niet aan massa.
Corr.jpg
Dit gecorrigeerd in Gerber Trex 6d.
Corr2.jpg
door RonnyB
di 31 mar 2026, 12:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET

Input PCB veranderd, nu maar 1 ingangsconnector voor zowel XLR als RCA. Dus minder gaten boren. Automatisch omschakelen versterking bij plaatsen RCA/jack mono adapter. En dezelfde PCB voor linker en rechter kanaal. Verder dual opamp vervangen voor 2 maal single opamp (opa1655 op adapter). Gerber, me...
door RonnyB
zo 08 mar 2026, 19:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
Reacties: 10
Weergaves: 333

Re: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board

Direct met een kabel naar de connector op de hypex heeft ook voordelen.

De gaten in de behuizing hoeven niet precies in lijn te zitten en een afgeschermde kabel is beter dan een PCB en extra connector. Verder is het ook nog goedkoper.
door RonnyB
za 07 mar 2026, 19:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board
Reacties: 10
Weergaves: 333

Re: PCB check, XLR naar boxheader voor Hypex board

Ik zie geen soldeereilandjes bij 1,2,3.
Gebruik min. 1mm banen.

Ter inspiratie enkele foto’s.
Ik gebruik neutrik ncj 6 fah xlr chassis delen
IMG_1203.jpeg
IMG_1204.jpeg
IMG_1205.jpeg
door RonnyB
di 24 feb 2026, 18:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET

Puntlas apparaat, net zoals in vervlogen tijden de autoaudioversterkers van Lanzar.

De vertegenwoordiger demonstreerde de robuustheid door met draden aan de uitgang te gaan lassen.
door RonnyB
ma 23 feb 2026, 22:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET

Wil je laagohmig aansturen gebruik je de 20n20/20p20 (versie 5c) tot 2ohm. (200watt)(10A).
Of de 6c versie voor 1ohm( 400watt)(20A).

Alles bij +/-36V voeding.

Ik zou wel de printbanen van voeding naar fets naar LS uit verdikken met koperdraad.
door RonnyB
ma 23 feb 2026, 21:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET

Jazeker, zie ook de 2d versie in post 1. (+/-36V).
Verwacht dan 40/75 Watt.

Wil je de nieuwe versie 5c met lage spanning dan kun je de 20n20/20p20 ook vervangen voor 10n20/10p20.

Verder werkt voor Q1 een opa1656 op adapter ook heel goed.
door RonnyB
ma 23 feb 2026, 21:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET

Ga nu bezig met de mono versie T-rex 6c van 350 Watt.
Gebruik dezelfde ingangs printen als bij de T-rex 5c.
Gerber files volgen na het testen.
T-Rex 6c schematic lat fet.jpg
T-rex 6c Power PCB 3d.jpg
100 x 100mm
door RonnyB
ma 23 feb 2026, 21:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trex 30/60/90/175/350Watt amp met Lat FET
Reacties: 83
Weergaves: 3569

Re: Trex 30/60Watt amp met Lat FET

De T-rex 5a klonk niet zo goed als de T-rex 2d. Aan de scoop zag ik oscillaties in de buurt van 10Mhz. Na een speur tocht blijkt de 20P20 fet te oscilleren, deze nu in toom gehouden met condensator van 470p. Hele weekend geluisterd en ik ben zeer content met het resultaat. Het verschil met de vorige...
door RonnyB
za 21 feb 2026, 21:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1996

Re: Hypno Phono voorversterker

Het antwoord stond al in de vorige reply.
Even de zaag door de voedingsprint bij R1 en R2.
Eerste stuk samen met trafo in een kastje en de rest in een ander kastje. :D
door RonnyB
wo 18 feb 2026, 20:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1996

Re: Hypno Phono voorversterker

Ook mooie trafo.
door RonnyB
wo 18 feb 2026, 20:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1996

Re: Hypno Phono voorversterker

Kan mogelijk kloppen.

Bij 11k//200k input en 2.2uf ligt de hoogdoorlaat op 7hz. Lijkt mij prima.
door RonnyB
wo 18 feb 2026, 19:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1996

Re: Hypno Phono voorversterker

Dit schema voor 1 kanaal gevonden.
IMG_1183.jpeg
Component waardes lijken te kloppen, niet de nummers.

Deze trafo zal ook prima voldoen. Print zal niet meer dan 80 tot 100mA nodig zijn.
IMG_1184.png
door RonnyB
wo 18 feb 2026, 11:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1996

Re: Hypno Phono voorversterker

Is er ook een schema beschikbaar?
door RonnyB
ma 16 feb 2026, 10:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Reacties: 443
Weergaves: 16094

Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)

Algemeen valt mij de sterkte van 3d geprinte objecten tegen. Zij zijn vaak bros. Als het echt sterk moet zijn en het is niet te groot dan laat ik de objecten in rvs printen bij jlcpcb in China. Of breng later in het object structuren aan van ander materiaal.
door RonnyB
ma 16 feb 2026, 9:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Reacties: 443
Weergaves: 16094

Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)

Ik gebruik PETG-CF voor onderdelen in afvulmachines. Het is bestendig tegen hogere temperaturen(door PETG ipv PLA) en het is wel iets taaier/sterker. Ligt wel aan het gehalte en vorm van de carbon vezels. over de toepassing bij luidsprekers kan ik niets zeggen.
door RonnyB
wo 11 feb 2026, 15:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Reacties: 443
Weergaves: 16094

Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)

Daarom succes. Een beetje geluk moet je hebben. En voormij hielp het goed drogen van het filament.
door RonnyB
di 10 feb 2026, 12:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Reacties: 443
Weergaves: 16094

Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)

PETG-CF was voor mij een grote uitdaging. Ter lering en vermaak zal ik enkele van mijn ervaringen delen. - De ombouw van de mechaniek en extruder naar een voor CF geschikte machine was al een hele uitdaging. Er moest er heaterblok op van max 300grdC ipv 250grdC en mijn indirekte filament voeding moe...
door RonnyB
vr 06 feb 2026, 18:19
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Reacties: 218
Weergaves: 9094

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Barry, ik ben er morgen niet bij.
Hoge koorts en rillen houden mij in bed.

Veel plezier morgen.