Er zijn 4731 resultaten gevonden

door Marp
ma 29 dec 2025, 18:11
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Afstandbediening Philips CD911
Reacties: 8
Weergaves: 214

Re: Afstandbediening Philips CD911

Daar ga je hetzelfde antwoord krijgen.
door Marp
za 20 dec 2025, 23:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: Opfrisbeurt Mini-me mm voorversterker
Reacties: 11
Weergaves: 590

Re: Opfrisbeurt Mini-me mm voorversterker

Kijkje in de binnenkant van zo'n Hi-Link: https://lygte-info.dk/review/Power%20Mains%20to%205V%200.6A%20Hi-Link%20HLK-PM01%20UK.html De laatste jaren lijken die dingen zowat de standaard te zijn geworden voor projecten met Arduino, ESP32/8266, enz., maar ook in commerciële producten zitten ze steeds...
door Marp
za 13 dec 2025, 3:17
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Olaf's audio hoekje.
Reacties: 1993
Weergaves: 31301

Re: Olaf's audio hoekje.

Je zou zelfs een tegenargument tegen AT kunnen hebben dat ze nog altijd niet meegaan in de tijd qua ontwerp van hun mid drivers, de conus zit nog altijd opgesloten achter een enorme ferriet magneet terwijl diverse andere merken inmiddels mooie opengewerkte korven hebben met neodymium magneten die o...
door Marp
do 11 dec 2025, 3:51
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Olaf's audio hoekje.
Reacties: 1993
Weergaves: 31301

Re: Olaf's audio hoekje.

:goedzo:
door Marp
di 09 dec 2025, 22:23
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Olaf's audio hoekje.
Reacties: 1993
Weergaves: 31301

Re: Olaf's audio hoekje.

Ja, we worden dit jaar nogal geplaagd door wereldwijd AI-tuig, ondanks zo'n 65 miljoen ip-blokkades (globaal dan, want lijsten worden realtime ververst). Zo nu en dan leiden ze tot een langere reactietijd, maar niet meer dan dat. Dit houdt geen verband met de geweigerde verbinding waarmee Olaf giste...
door Marp
do 04 dec 2025, 12:42
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Het plaatsen van spoelen tov elkaar
Reacties: 5
Weergaves: 612

Re: Het plaatsen van spoelen tov elkaar

ik heb met een paar beperkte metingen zelf gezien dat, zodra de afstand tussen spoelen groter is dan de afmetinge n van de spoel zelf, het allemaal niet zo veel meer uitmaakt. Dat is een leuke aanvulling op de metingen destijds van Troels Gravesen. Daarin legde hij geen relatie met de diameter, maa...
door Marp
zo 30 nov 2025, 21:59
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248136

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Ik wilde net zeggen dat je voor € 179,95 een nieuwe kan kopen bij SoundImports. Maar goed dat ik nog even keek, want dat is inmiddels € 312,95 geworden. Zit daar ook DDR4 in ofzo? :shock:
door Marp
za 29 nov 2025, 6:16
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Set scan speak D2010/851300 voor herstel
Reacties: 2
Weergaves: 169

Re: Set scan speak D2010/851300 voor herstel

Omdat een prijs verplicht is: 20? Geld vragen is geen verplichting. Je mag ook nul euro vragen, of geld toegeven. Waar het om gaat, is dat vooraf duidelijk is WÁT je vraagt. Dat beschermt ons tegen lui die geïnteresseerden uitspelen voor de hoogste prijs, of die pas reageren als we zonder zeuren de...
door Marp
wo 26 nov 2025, 13:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Minimum-Maximum: PappaLeo
Reacties: 94
Weergaves: 2554

Re: Minimum-Maximum: PappaLeo

1,40m?
door Marp
za 15 nov 2025, 18:30
Forum: Archief
Onderwerp: Wedge monitor projecten met Ciare 12" Coax en Hypex Psc2.400
Reacties: 10
Weergaves: 727

Re: Wedge monitor projecten met Ciare 12" Coax en Hypex Psc2.400

Link is in orde, maar de website biedt geen versleutelde verbinding, dus alleen http i.p.v. https.

Als je browser geen mogelijkheid (meer) biedt om zo'n pagina tóch te bezoeken, kan je hem ook hier bekijken:
https://web.archive.org/web/20250710162 ... odotti.php
door Marp
vr 14 nov 2025, 16:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: "Bill" verder afbouwen.
Reacties: 286
Weergaves: 7084

Re: "Bill" verder afbouwen.

Dit vormde inderdaad de aanleiding. Bekijk je de website van TriodeDick in de WayBackMachine, dan verhindert het frame dat je elke bewaarde versie van een pagina kan zien. Het leek me handiger als we over een volledige mirror beschikken. Het waren alleen veel teveel pagina's om dat handmatig vanaf d...
door Marp
vr 14 nov 2025, 4:07
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: websites met driver metingen
Reacties: 20
Weergaves: 4369

Re: websites met driver metingen

Henkjan schreef: di 12 dec 2023, 13:32
Helaas bestaat de site van John Krutke, Zaphaudio niet meer: https://www.facebook.com/groups/DIYLoud ... 440808559/

Het is nu een archief, en Nederlandse bezoekers worden niet langer geweerd.
viewtopic.php?p=2118375#p2118375
door Marp
vr 14 nov 2025, 3:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: website John Kreskovsky gaat uit de lucht
Reacties: 20
Weergaves: 1772

Re: website John Kreskovsky gaat uit de lucht

Vorige week is zaphaudio.com verhuisd. Het heeft een archiefstatus gekregen en wordt beheerd door Madison. Bij de nieuwe host is geen blokkade meer ingesteld voor Nederlandse bezoekers. Natuurlijk heb ik nu ook gelijk een backup gemaakt. Het logbestand toonde nogal wat missende bestanden, de mogelij...
door Marp
vr 14 nov 2025, 1:07
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: "beginners dt" tips gevraagd
Reacties: 46
Weergaves: 904

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Wat mij betreft dan nog eerder als een stoommachine met VW-motor. Het gaat hier om een moderne alles-in-een voor een jonge meid he. De vroegere alles-in-een HiFi-combi's van bijv. B&O, Philips en Schneider zouden in deze tijd, net als menig platenspeler , zeer waarschijnlijk ook bluetooth hebben.
door Marp
do 13 nov 2025, 11:38
Forum: Solderen, etc
Onderwerp: loodsoldeer 60/40
Reacties: 19
Weergaves: 537

Re: loodsoldeer 60/40

Ik moet zeggen dat die rolletjes van Stannol me voor gemiddelde soldeerklusjes prima bevallen. Voor zwaarder werk grijp ik eigenlijk altijd terug naar grotere klossen met harskern uit de jaren 70, waar ik vrij zuinig op ben. Die verdraagt inderdaad wat hogere temperaturen.
door Marp
di 11 nov 2025, 16:35
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64030

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Amethist, fluoriet en ametrien wordt ook veel verhandeld op beurzen, en kan ook bijna zwart zijn.
door Marp
ma 10 nov 2025, 23:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: "Bill" verder afbouwen.
Reacties: 286
Weergaves: 7084

Re: "Bill" verder afbouwen.

Het ging mij om het artikel over de Centurion maar ook de rest van de website vond ik erg interessant om nog eens door te nemen. Ik zie bv bij de Centurion op de foto van die grote blikken condensatoren zitten. Zat mij even af te vragen welke C dat nu precies is in het schema en wat daar een modern...
door Marp
wo 05 nov 2025, 5:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Vifa Basis 1.0
Reacties: 24
Weergaves: 766

Re: Vifa Basis 1.0

Dat een P17WJ-00-08 een hernoemde 17-WP-200 is, klinkt als een plausibele aanname. De parameters zijn in ieder geval identiek: VifaTT.pdf Vifa-P17WJ-00-08-woofer.pdf Ik ben er minder stellig van overtuigd of dat ook geldt voor een 25-WN-250 en een M25WO-48-08. Van deze laatste valt op heel het inter...
door Marp
wo 05 nov 2025, 1:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Vifa Basis 1.0
Reacties: 24
Weergaves: 766

Re: Vifa Basis 1.0

Tof! Duitse editie heb ik gelijk toegevoegd aan dat oude bericht.
door Marp
di 04 nov 2025, 22:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Vifa Basis 1.0
Reacties: 24
Weergaves: 766

Re: Vifa Basis 1.0

De Basis 1 is volgens mij alleen in de Duitse zelfbouwwereld gepubliceerd. Daar kwam inderdaad het oorspronkelijke ontwerp vandaan, wat de Status zou hebben geheten. Ik schijn eens te hebben achterhaald dat ook de Basis 1 in een Elektuur heeft gestaan: Vifa Basis 1.0 (1986), publicatie in Elektuur ...
door Marp
do 30 okt 2025, 13:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bocama LA-224B opknappen.
Reacties: 30
Weergaves: 7529

Re: Bocama LA-224B opknappen.

Alhoewel hij geen vraag stelde, was het misschien een opening om het probleem met zijn eigen versterker aan de kaak te stellen.
door Marp
ma 27 okt 2025, 19:35
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker voor fostex FF125WK
Reacties: 44
Weergaves: 1211

Re: Versterker voor fostex FF125WK

Dat klinkt als een slechte verbinding of een onbedoelde onderbreking, die toeneemt bij uitzetting door warmte. Grote kans dat het over is als je de soldeerverbindingen naloopt.
door Marp
vr 17 okt 2025, 17:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: Aurexx Crystal 1 vragen en problemen
Reacties: 81
Weergaves: 2382

Re: Modificatie Aurexx Crystal 1

De waarde is juist:
µ1K250 = 0µF1 (K) / 250 = 100nF (10%) / 250V
door Marp
wo 15 okt 2025, 22:05
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Reacties: 29
Weergaves: 846

Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?

Squeezelite is compact, efficiënt en open source (GPL). Ik verwacht dat ze deze in de firmware hebben opgenomen.
door Marp
wo 15 okt 2025, 20:51
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Reacties: 29
Weergaves: 846

Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?

Dat is tof! En ook WiiM biedt inmiddels * native ondersteuning voor LMS. Compatible WiiM Devices The following WiiM devices are compatible with Squeezelite: WiiM Pro WiiM Pro Plus WiiM Amp WiiM Amp Pro WiiM Amp Ultra WiiM Ultra Audio Pro A10 WiiM Edition Audio Pro C10 WiiM Edition *) Alweer een paar...