Er zijn 4731 resultaten gevonden
- ma 29 dec 2025, 18:11
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Afstandbediening Philips CD911
- Reacties: 8
- Weergaves: 214
Re: Afstandbediening Philips CD911
Daar ga je hetzelfde antwoord krijgen.
- za 20 dec 2025, 23:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Opfrisbeurt Mini-me mm voorversterker
- Reacties: 11
- Weergaves: 590
Re: Opfrisbeurt Mini-me mm voorversterker
Kijkje in de binnenkant van zo'n Hi-Link: https://lygte-info.dk/review/Power%20Mains%20to%205V%200.6A%20Hi-Link%20HLK-PM01%20UK.html De laatste jaren lijken die dingen zowat de standaard te zijn geworden voor projecten met Arduino, ESP32/8266, enz., maar ook in commerciële producten zitten ze steeds...
- za 13 dec 2025, 3:17
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Olaf's audio hoekje.
- Reacties: 1993
- Weergaves: 31301
Re: Olaf's audio hoekje.
Je zou zelfs een tegenargument tegen AT kunnen hebben dat ze nog altijd niet meegaan in de tijd qua ontwerp van hun mid drivers, de conus zit nog altijd opgesloten achter een enorme ferriet magneet terwijl diverse andere merken inmiddels mooie opengewerkte korven hebben met neodymium magneten die o...
- do 11 dec 2025, 3:51
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Olaf's audio hoekje.
- Reacties: 1993
- Weergaves: 31301
- di 09 dec 2025, 22:23
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Olaf's audio hoekje.
- Reacties: 1993
- Weergaves: 31301
Re: Olaf's audio hoekje.
Ja, we worden dit jaar nogal geplaagd door wereldwijd AI-tuig, ondanks zo'n 65 miljoen ip-blokkades (globaal dan, want lijsten worden realtime ververst). Zo nu en dan leiden ze tot een langere reactietijd, maar niet meer dan dat. Dit houdt geen verband met de geweigerde verbinding waarmee Olaf giste...
- do 04 dec 2025, 12:42
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Het plaatsen van spoelen tov elkaar
- Reacties: 5
- Weergaves: 612
Re: Het plaatsen van spoelen tov elkaar
ik heb met een paar beperkte metingen zelf gezien dat, zodra de afstand tussen spoelen groter is dan de afmetinge n van de spoel zelf, het allemaal niet zo veel meer uitmaakt. Dat is een leuke aanvulling op de metingen destijds van Troels Gravesen. Daarin legde hij geen relatie met de diameter, maa...
- zo 30 nov 2025, 21:59
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 248136
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik wilde net zeggen dat je voor € 179,95 een nieuwe kan kopen bij SoundImports. Maar goed dat ik nog even keek, want dat is inmiddels € 312,95 geworden. Zit daar ook DDR4 in ofzo? 
- za 29 nov 2025, 6:16
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Set scan speak D2010/851300 voor herstel
- Reacties: 2
- Weergaves: 169
Re: Set scan speak D2010/851300 voor herstel
Omdat een prijs verplicht is: 20? Geld vragen is geen verplichting. Je mag ook nul euro vragen, of geld toegeven. Waar het om gaat, is dat vooraf duidelijk is WÁT je vraagt. Dat beschermt ons tegen lui die geïnteresseerden uitspelen voor de hoogste prijs, of die pas reageren als we zonder zeuren de...
- wo 26 nov 2025, 13:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Minimum-Maximum: PappaLeo
- Reacties: 94
- Weergaves: 2554
- za 15 nov 2025, 18:30
- Forum: Archief
- Onderwerp: Wedge monitor projecten met Ciare 12" Coax en Hypex Psc2.400
- Reacties: 10
- Weergaves: 727
Re: Wedge monitor projecten met Ciare 12" Coax en Hypex Psc2.400
Link is in orde, maar de website biedt geen versleutelde verbinding, dus alleen http i.p.v. https.
Als je browser geen mogelijkheid (meer) biedt om zo'n pagina tóch te bezoeken, kan je hem ook hier bekijken:
https://web.archive.org/web/20250710162 ... odotti.php
Als je browser geen mogelijkheid (meer) biedt om zo'n pagina tóch te bezoeken, kan je hem ook hier bekijken:
https://web.archive.org/web/20250710162 ... odotti.php
- vr 14 nov 2025, 16:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Bill" verder afbouwen.
- Reacties: 286
- Weergaves: 7084
Re: "Bill" verder afbouwen.
Dit vormde inderdaad de aanleiding. Bekijk je de website van TriodeDick in de WayBackMachine, dan verhindert het frame dat je elke bewaarde versie van een pagina kan zien. Het leek me handiger als we over een volledige mirror beschikken. Het waren alleen veel teveel pagina's om dat handmatig vanaf d...
- vr 14 nov 2025, 4:07
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: websites met driver metingen
- Reacties: 20
- Weergaves: 4369
Re: websites met driver metingen
Henkjan schreef: ↑di 12 dec 2023, 13:32Helaas bestaat de site van John Krutke, Zaphaudio niet meer: https://www.facebook.com/groups/DIYLoud ... 440808559/
Het is nu een archief, en Nederlandse bezoekers worden niet langer geweerd.
viewtopic.php?p=2118375#p2118375
- vr 14 nov 2025, 3:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: website John Kreskovsky gaat uit de lucht
- Reacties: 20
- Weergaves: 1772
Re: website John Kreskovsky gaat uit de lucht
Vorige week is zaphaudio.com verhuisd. Het heeft een archiefstatus gekregen en wordt beheerd door Madison. Bij de nieuwe host is geen blokkade meer ingesteld voor Nederlandse bezoekers. Natuurlijk heb ik nu ook gelijk een backup gemaakt. Het logbestand toonde nogal wat missende bestanden, de mogelij...
- vr 14 nov 2025, 1:07
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: "beginners dt" tips gevraagd
- Reacties: 46
- Weergaves: 904
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Wat mij betreft dan nog eerder als een stoommachine met VW-motor. Het gaat hier om een moderne alles-in-een voor een jonge meid he. De vroegere alles-in-een HiFi-combi's van bijv. B&O, Philips en Schneider zouden in deze tijd, net als menig platenspeler , zeer waarschijnlijk ook bluetooth hebben.
- do 13 nov 2025, 11:38
- Forum: Solderen, etc
- Onderwerp: loodsoldeer 60/40
- Reacties: 19
- Weergaves: 537
Re: loodsoldeer 60/40
Ik moet zeggen dat die rolletjes van Stannol me voor gemiddelde soldeerklusjes prima bevallen. Voor zwaarder werk grijp ik eigenlijk altijd terug naar grotere klossen met harskern uit de jaren 70, waar ik vrij zuinig op ben. Die verdraagt inderdaad wat hogere temperaturen.
- di 11 nov 2025, 16:35
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
- Reacties: 3560
- Weergaves: 64030
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Amethist, fluoriet en ametrien wordt ook veel verhandeld op beurzen, en kan ook bijna zwart zijn.
- ma 10 nov 2025, 23:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: "Bill" verder afbouwen.
- Reacties: 286
- Weergaves: 7084
Re: "Bill" verder afbouwen.
Het ging mij om het artikel over de Centurion maar ook de rest van de website vond ik erg interessant om nog eens door te nemen. Ik zie bv bij de Centurion op de foto van die grote blikken condensatoren zitten. Zat mij even af te vragen welke C dat nu precies is in het schema en wat daar een modern...
- wo 05 nov 2025, 5:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vifa Basis 1.0
- Reacties: 24
- Weergaves: 766
Re: Vifa Basis 1.0
Dat een P17WJ-00-08 een hernoemde 17-WP-200 is, klinkt als een plausibele aanname. De parameters zijn in ieder geval identiek: VifaTT.pdf Vifa-P17WJ-00-08-woofer.pdf Ik ben er minder stellig van overtuigd of dat ook geldt voor een 25-WN-250 en een M25WO-48-08. Van deze laatste valt op heel het inter...
- wo 05 nov 2025, 1:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vifa Basis 1.0
- Reacties: 24
- Weergaves: 766
Re: Vifa Basis 1.0
Tof! Duitse editie heb ik gelijk toegevoegd aan dat oude bericht.
- di 04 nov 2025, 22:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vifa Basis 1.0
- Reacties: 24
- Weergaves: 766
Re: Vifa Basis 1.0
De Basis 1 is volgens mij alleen in de Duitse zelfbouwwereld gepubliceerd. Daar kwam inderdaad het oorspronkelijke ontwerp vandaan, wat de Status zou hebben geheten. Ik schijn eens te hebben achterhaald dat ook de Basis 1 in een Elektuur heeft gestaan: Vifa Basis 1.0 (1986), publicatie in Elektuur ...
- do 30 okt 2025, 13:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bocama LA-224B opknappen.
- Reacties: 30
- Weergaves: 7529
Re: Bocama LA-224B opknappen.
Alhoewel hij geen vraag stelde, was het misschien een opening om het probleem met zijn eigen versterker aan de kaak te stellen.
- ma 27 okt 2025, 19:35
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Versterker voor fostex FF125WK
- Reacties: 44
- Weergaves: 1211
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Dat klinkt als een slechte verbinding of een onbedoelde onderbreking, die toeneemt bij uitzetting door warmte. Grote kans dat het over is als je de soldeerverbindingen naloopt.
- vr 17 okt 2025, 17:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aurexx Crystal 1 vragen en problemen
- Reacties: 81
- Weergaves: 2382
Re: Modificatie Aurexx Crystal 1
De waarde is juist:
µ1K250 = 0µF1 (K) / 250 = 100nF (10%) / 250V
µ1K250 = 0µF1 (K) / 250 = 100nF (10%) / 250V
- wo 15 okt 2025, 22:05
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
- Reacties: 29
- Weergaves: 846
Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Squeezelite is compact, efficiënt en open source (GPL). Ik verwacht dat ze deze in de firmware hebben opgenomen.
- wo 15 okt 2025, 20:51
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
- Reacties: 29
- Weergaves: 846
Re: mijn Squeezebox is dood, lang leve, ja wat eigelijk?
Dat is tof! En ook WiiM biedt inmiddels * native ondersteuning voor LMS. Compatible WiiM Devices The following WiiM devices are compatible with Squeezelite: WiiM Pro WiiM Pro Plus WiiM Amp WiiM Amp Pro WiiM Amp Ultra WiiM Ultra Audio Pro A10 WiiM Edition Audio Pro C10 WiiM Edition *) Alweer een paar...
