Er zijn 511 resultaten gevonden
- za 11 mar 2023, 18:52
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Waarschuwing: hogere netspanning mogelijk
- Reacties: 109
- Weergaves: 3646
Re: Waarschuwing: hogere netspanning mogelijk
Ik weet niet hoe het bij jou panelen gaat maar als je met thuisaccu's de piek eraf kan halen dan zorg je ervoor dat de spanning niet teveel stijgt. Het gaat juist om die pieken. De acccu kan je in de avond en nacht weer opgebruiken voor de volgende dag. Met 3kwp ben je namelijk geen uurtje of 8 , 3...
- za 11 mar 2023, 18:10
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Waarschuwing: hogere netspanning mogelijk
- Reacties: 109
- Weergaves: 3646
Re: Waarschuwing: hogere netspanning mogelijk
Ik weet niet hoe het bij jou panelen gaat maar als je met thuisaccu's de piek eraf kan halen dan zorg je ervoor dat de spanning niet teveel stijgt. Het gaat juist om die pieken. De acccu kan je in de avond en nacht weer opgebruiken voor de volgende dag. Met 3kwp ben je namelijk geen uurtje of 8 , 3k...
- vr 10 jun 2022, 19:50
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Leonidas Overleden
- Reacties: 46
- Weergaves: 3277
Re: Leonidas Overleden
Dat is erg sneu, gecondoleerd en sterkte gewenst aan de familie.
- vr 17 dec 2021, 15:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 34333
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Snubber over hoogspanningsdiode?
- zo 14 nov 2021, 10:54
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
- Reacties: 10024
- Weergaves: 217561
- ma 20 sep 2021, 12:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
- Reacties: 139
- Weergaves: 4577
Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Hallo Camiel welkom op het forum.
Betreffende je probleem klinkt als een brakke soldering of een condensator die is doorgeslagen.
Misschien kan je hier wat mee.
Helaas woon ik niet bij je in de buurt.
Groetjes Dennis
Betreffende je probleem klinkt als een brakke soldering of een condensator die is doorgeslagen.
Misschien kan je hier wat mee.
Helaas woon ik niet bij je in de buurt.
Groetjes Dennis
- vr 12 mar 2021, 20:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46040
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik vind het er visueel netjes uitzien.
Ik hoop nog dat je wat aan die ene woofer kan verbeteren.
Succes
Ik hoop nog dat je wat aan die ene woofer kan verbeteren.
Succes
- zo 31 jan 2021, 15:45
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
- Reacties: 10024
- Weergaves: 217561
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Was je bij de opname dan?
- di 12 jan 2021, 18:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Inspiratie topic vormgeving - twee-weg monitor
- Reacties: 32
- Weergaves: 714
- zo 06 dec 2020, 14:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
- Reacties: 11
- Weergaves: 938
Re: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
Beetje kijken waar de drivers komen.
Misschien de nobox hoogtes een beetje aanhouden.
Als ik lekker op de bank zit , is 110 cm op oor hoogte.
Dus misschien daar iets onder en dan ietwat achterover laten hellen.
Misschien de nobox hoogtes een beetje aanhouden.
Als ik lekker op de bank zit , is 110 cm op oor hoogte.
Dus misschien daar iets onder en dan ietwat achterover laten hellen.
- wo 02 dec 2020, 16:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gewichtige 6C33C-B stereo versterker
- Reacties: 84
- Weergaves: 2740
Re: Gewichtige 6C33C-B stereo versterker
Kun je het niet beter bij het onderdeel wat niet voldoet aanpakken?
I.p.v. allemaal noodgrepen in de versterker gooien.
I.p.v. allemaal noodgrepen in de versterker gooien.
- za 28 nov 2020, 11:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
- Reacties: 11
- Weergaves: 938
Re: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
En hierbij wat leesstof over de eminence en de theorie. http://www.quarter-wave.com/OBs/OB_Theory.html https://taooftubes.wordpress.com/2011/01/07/visaton-b200eminence-alpha-15a-speaker/ http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0606/visation_nobox_bb_loudspeaker.htm @Aad ik heb al wat bij je ...
- vr 27 nov 2020, 22:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
- Reacties: 11
- Weergaves: 938
Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
Door het forum ben ik steeds meer geïnteresseerd in de open baffle. Ik heb lekker meerdere topics gevolgd o.a. leonidas , c1, en nu las ik weer een topic van wouter. Dus bij deze open ik zelf weer een draadje. Na een lange tijd wil ik weer eens wat bouwen en door een mazzeltje kreeg ik de woofers en...
- di 17 nov 2020, 12:58
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Vrouw Bert overleden
- Reacties: 59
- Weergaves: 2771
Re: Vrouw Bert overleden
Gecondoleerd en veel sterkte voor jou en de familie.
- zo 23 aug 2020, 22:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern
- Reacties: 19
- Weergaves: 639
Re: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern
Kijk dit is natuurlijk een persoonlijke voorkeur en gemoedstoestand waar je oren opdat moment de voorkeur naar hebben. Wat mij heeft geholpen is veel verschillende buizen en schakelingen beluisteren. En de Tubesociety en aantal luisterdagen hebben daaraan bijgedragen. Ik heb diversen buizenversterke...
- zo 23 aug 2020, 20:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern
- Reacties: 19
- Weergaves: 639
Re: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern
Je kan ook natuurlijk ook weer de zoveelste Bill bouwen.
Of je probeert eens een ander schema zodat je er misschien achter komt wat voor jou het prettigst klinkt.
Of je probeert eens een ander schema zodat je er misschien achter komt wat voor jou het prettigst klinkt.
- zo 23 aug 2020, 14:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern
- Reacties: 19
- Weergaves: 639
Re: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern
Ik was persoonlijk bij de afsluiting van het seizoen. Deze versterker stak met kop en schouders boven de rest uit. Prachtig geluid. Als je deze gaat nabouwen zal je er geen spijt van krijgen.
Het schema is gebaseerd van de oddwatt el 84.
Het schema is gebaseerd van de oddwatt el 84.
- vr 14 aug 2020, 21:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
- Reacties: 1011
- Weergaves: 46040
- vr 14 aug 2020, 21:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw grote speaker 2 of 3 weg
- Reacties: 291
- Weergaves: 10201
Re: Zelfbouw grote speaker 2 of 3 weg
Nog wat cnc inspiratie https://josephcrowe.com
- za 25 jul 2020, 16:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vraag mbt ringkern transformator
- Reacties: 23
- Weergaves: 653
Re: Vraag mbt ringkern transformator
https://mennovanderveen.nl/cms/index.ph ... oject-2016
Hier nog meer info. Mijn 2A3 staat er ook tussen met het loftin white schema.
Hier nog meer info. Mijn 2A3 staat er ook tussen met het loftin white schema.
- wo 08 apr 2020, 12:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nog een project, deel 3 ...
- Reacties: 65
- Weergaves: 1809
Re: Nog een project, deel 3 ...
Als je op dit tempo doorgaat kan je een goed gevulde luisterdag houden. 
- wo 01 apr 2020, 18:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nog een project - deel 2 ...
- Reacties: 53
- Weergaves: 1452
Re: Nog een project - deel 2 ...
Prachtig hoor Sander. Wat een snelheid heb je te pakken de laatste tijd. Mooi om te zien goed gedocumenteerd.
Misschien nog een idee om je mooie steunen te verschalen voor deze luidsprekers.
Om je oren op tweeter hoogte te krijgen.
Misschien nog een idee om je mooie steunen te verschalen voor deze luidsprekers.
Om je oren op tweeter hoogte te krijgen.
- di 31 dec 2019, 23:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Kanaal opgeblazen van m'n nieuwe buizenversterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1831
Re: Kanaal opgeblazen van m'n nieuwe buizenversterker
Even een paar dingen die je kan proberen.
Je kan de potmeter nameten.
De eerste buisjes verwisselen kijken of het probleem mee verhuisd.
Spanningen meten.
Dennis
Je kan de potmeter nameten.
De eerste buisjes verwisselen kijken of het probleem mee verhuisd.
Spanningen meten.
Dennis
- za 22 jun 2019, 11:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: The Big Tube!
- Reacties: 355
- Weergaves: 14084
Re: The Big Tube!
Mooi zo een afwijkend ontwerp 
- wo 30 jan 2019, 13:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vervormingsarme 6C33 SE versterker!
- Reacties: 864
- Weergaves: 16626
Re: Hypothetische 6C33 versterker?
Hier nog een link met heel veel informatie over de 6c33c.
https://www.goodsoundclub.com/Forums/Sh ... =6140#6140
de beste man heeft lang gedaan over de bouw van zijn versterker, misschien zit er wat voor je bij voor ideeën.
genoeg leesplezier.
https://www.goodsoundclub.com/Forums/Sh ... =6140#6140
de beste man heeft lang gedaan over de bouw van zijn versterker, misschien zit er wat voor je bij voor ideeën.
genoeg leesplezier.
