Er zijn 511 resultaten gevonden

door metabaron
za 11 mar 2023, 18:52
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Waarschuwing: hogere netspanning mogelijk
Reacties: 109
Weergaves: 3646

Re: Waarschuwing: hogere netspanning mogelijk

Ik weet niet hoe het bij jou panelen gaat maar als je met thuisaccu's de piek eraf kan halen dan zorg je ervoor dat de spanning niet teveel stijgt. Het gaat juist om die pieken. De acccu kan je in de avond en nacht weer opgebruiken voor de volgende dag. Met 3kwp ben je namelijk geen uurtje of 8 , 3...
door metabaron
za 11 mar 2023, 18:10
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Waarschuwing: hogere netspanning mogelijk
Reacties: 109
Weergaves: 3646

Re: Waarschuwing: hogere netspanning mogelijk

Ik weet niet hoe het bij jou panelen gaat maar als je met thuisaccu's de piek eraf kan halen dan zorg je ervoor dat de spanning niet teveel stijgt. Het gaat juist om die pieken. De acccu kan je in de avond en nacht weer opgebruiken voor de volgende dag. Met 3kwp ben je namelijk geen uurtje of 8 , 3k...
door metabaron
vr 10 jun 2022, 19:50
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Leonidas Overleden
Reacties: 46
Weergaves: 3277

Re: Leonidas Overleden

Dat is erg sneu, gecondoleerd en sterkte gewenst aan de familie.
door metabaron
vr 17 dec 2021, 15:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Reacties: 1398
Weergaves: 34333

Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project

Snubber over hoogspanningsdiode?
door metabaron
zo 14 nov 2021, 10:54
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Reacties: 10024
Weergaves: 217561

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Leeuwarden schreef: za 13 nov 2021, 21:12
Wat kost die lamp eigenlijk?
door metabaron
ma 20 sep 2021, 12:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Probleem Visaton Atlas DSM MK2
Reacties: 139
Weergaves: 4577

Re: Probleem Visaton Atlas DSM MK2

Hallo Camiel welkom op het forum.
Betreffende je probleem klinkt als een brakke soldering of een condensator die is doorgeslagen.
Misschien kan je hier wat mee.
Helaas woon ik niet bij je in de buurt.

Groetjes Dennis
door metabaron
vr 12 mar 2021, 20:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de "Liionidas" open baffle.
Reacties: 1011
Weergaves: 46040

Re: de "Liionidas" open baffle.

Ik vind het er visueel netjes uitzien.
Ik hoop nog dat je wat aan die ene woofer kan verbeteren.
Succes :goedzo:
door metabaron
zo 31 jan 2021, 15:45
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Reacties: 10024
Weergaves: 217561

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Was je bij de opname dan?
door metabaron
di 12 jan 2021, 18:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Inspiratie topic vormgeving - twee-weg monitor
Reacties: 32
Weergaves: 714

Re: Inspiratie topic vormgeving - twee-weg monitor

ffd3368290b3d678b02b50a50e178e19.jpg
ffd3368290b3d678b02b50a50e178e19.jpg (12.68 KiB) 114 keer bekeken
b2684088b1105021cf7a3ff9b20fa0f3.jpg
door metabaron
zo 06 dec 2020, 14:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
Reacties: 11
Weergaves: 938

Re: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200

16072600065475080378995428495398.jpg
Beetje kijken waar de drivers komen.
Misschien de nobox hoogtes een beetje aanhouden.
Als ik lekker op de bank zit , is 110 cm op oor hoogte.
Dus misschien daar iets onder en dan ietwat achterover laten hellen.
door metabaron
wo 02 dec 2020, 16:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gewichtige 6C33C-B stereo versterker
Reacties: 84
Weergaves: 2740

Re: Gewichtige 6C33C-B stereo versterker

Kun je het niet beter bij het onderdeel wat niet voldoet aanpakken? :hide:
I.p.v. allemaal noodgrepen in de versterker gooien.
door metabaron
za 28 nov 2020, 11:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
Reacties: 11
Weergaves: 938

Re: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200

En hierbij wat leesstof over de eminence en de theorie. http://www.quarter-wave.com/OBs/OB_Theory.html https://taooftubes.wordpress.com/2011/01/07/visaton-b200eminence-alpha-15a-speaker/ http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0606/visation_nobox_bb_loudspeaker.htm @Aad ik heb al wat bij je ...
door metabaron
vr 27 nov 2020, 22:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open baffle eminence alpha 15a visaton b200
Reacties: 11
Weergaves: 938

Open baffle eminence alpha 15a visaton b200

Door het forum ben ik steeds meer geïnteresseerd in de open baffle. Ik heb lekker meerdere topics gevolgd o.a. leonidas , c1, en nu las ik weer een topic van wouter. Dus bij deze open ik zelf weer een draadje. Na een lange tijd wil ik weer eens wat bouwen en door een mazzeltje kreeg ik de woofers en...
door metabaron
di 17 nov 2020, 12:58
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Vrouw Bert overleden
Reacties: 59
Weergaves: 2771

Re: Vrouw Bert overleden

Gecondoleerd en veel sterkte voor jou en de familie.
door metabaron
zo 23 aug 2020, 22:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern
Reacties: 19
Weergaves: 639

Re: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern

Kijk dit is natuurlijk een persoonlijke voorkeur en gemoedstoestand waar je oren opdat moment de voorkeur naar hebben. Wat mij heeft geholpen is veel verschillende buizen en schakelingen beluisteren. En de Tubesociety en aantal luisterdagen hebben daaraan bijgedragen. Ik heb diversen buizenversterke...
door metabaron
zo 23 aug 2020, 20:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern
Reacties: 19
Weergaves: 639

Re: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern

Je kan ook natuurlijk ook weer de zoveelste Bill bouwen.
Of je probeert eens een ander schema zodat je er misschien achter komt wat voor jou het prettigst klinkt.
door metabaron
zo 23 aug 2020, 14:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern
Reacties: 19
Weergaves: 639

Re: EL84 PP UL met CFB ? Met VDV 8010PPE ringkern

Ik was persoonlijk bij de afsluiting van het seizoen. Deze versterker stak met kop en schouders boven de rest uit. Prachtig geluid. Als je deze gaat nabouwen zal je er geen spijt van krijgen.

Het schema is gebaseerd van de oddwatt el 84.
door metabaron
vr 14 aug 2020, 21:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw grote speaker 2 of 3 weg
Reacties: 291
Weergaves: 10201

Re: Zelfbouw grote speaker 2 of 3 weg

Nog wat cnc inspiratie https://josephcrowe.com
door metabaron
za 25 jul 2020, 16:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vraag mbt ringkern transformator
Reacties: 23
Weergaves: 653

Re: Vraag mbt ringkern transformator

https://mennovanderveen.nl/cms/index.ph ... oject-2016

Hier nog meer info. Mijn 2A3 staat er ook tussen met het loftin white schema.
door metabaron
wo 08 apr 2020, 12:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nog een project, deel 3 ...
Reacties: 65
Weergaves: 1809

Re: Nog een project, deel 3 ...

Als je op dit tempo doorgaat kan je een goed gevulde luisterdag houden. :rock:
door metabaron
wo 01 apr 2020, 18:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nog een project - deel 2 ...
Reacties: 53
Weergaves: 1452

Re: Nog een project - deel 2 ...

Prachtig hoor Sander. Wat een snelheid heb je te pakken de laatste tijd. Mooi om te zien goed gedocumenteerd.
Misschien nog een idee om je mooie steunen te verschalen voor deze luidsprekers.
Om je oren op tweeter hoogte te krijgen.
door metabaron
di 31 dec 2019, 23:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Kanaal opgeblazen van m'n nieuwe buizenversterker
Reacties: 47
Weergaves: 1831

Re: Kanaal opgeblazen van m'n nieuwe buizenversterker

Even een paar dingen die je kan proberen.
Je kan de potmeter nameten.
De eerste buisjes verwisselen kijken of het probleem mee verhuisd.
Spanningen meten.

Dennis
door metabaron
za 22 jun 2019, 11:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: The Big Tube!
Reacties: 355
Weergaves: 14084

Re: The Big Tube!

Mooi zo een afwijkend ontwerp :goeie:
door metabaron
wo 30 jan 2019, 13:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vervormingsarme 6C33 SE versterker!
Reacties: 864
Weergaves: 16626

Re: Hypothetische 6C33 versterker?

Hier nog een link met heel veel informatie over de 6c33c.
https://www.goodsoundclub.com/Forums/Sh ... =6140#6140
de beste man heeft lang gedaan over de bouw van zijn versterker, misschien zit er wat voor je bij voor ideeën.
genoeg leesplezier.