forum.zelfbouwaudio.nl

Hét forum voor en door zelfbouwers.
Onderdeel van zelfbouwaudio.nl.
25 6 2008, 01:44:05
Het is vr 10 sep 2010, 19:06

[ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 maart 2010, 20:11  Berichttitel: audio streamen via squeezebox naar android (verkort)

Hier stond de zeer uitgebreide uitleg over het streamen van je muziek naar een android telefoon. Omdat het verhaal wel erg uitgebreidt was vindt je deze terug in de bijlage.

In het kort wat kan je doen om je muziek te streamen naar je android telefoon waarbij je overal naar je muziekcollectie kan luisteren:

Installeer squeezeboxserver op je pc (mac/linux/windows)
installeer op je telefoon de volgende twee apps: streamfurious pro (dit is je streaming player, de freebioe versie werkt niet) en squeezebox commander (dit is de afstandsbediening om muziek te starten)

Je hebt je ip-adres waarmee je op het internet bereikbaar bent nodig en je moet ervoor zorgen dat je firewall poort 9000 doorstuurt naar je pc met squeezebox server.

Na de installatie van squeezeboxserver en de mobiele apps ben je klaar om over mobiel internet te streamen. Zorg dat streamfurious geconnecteerd is met squeezeboxserver en start dan pas squeezeboxremote op de mobiel.

In a nutshell. Voor de uitgebreide handleiding kan je de bijlage gebruiken.

Ralph

Even een disclaimer vooraf, de beschreven manier is niet de enige, noch pretendeer ik dat dit de beste manier is, het is een van de mogelijke oplossingen. Ik beschrijf niets op het gebied van de iPhone simpelweg omdat ik hier geen ervaring mee heb (en ook niet van plan ben in te investeren). Tevens maak ik gebruik van betaalde apps (zo'n 8 euris in totaal) en heb hier geen problemen mee, de programmeurs betaal ik zo'n bedrag graag voor goed werkende applicaties, met gratis software is mij onderstaande nog niet gelukt maar is ook geen doel voor mij. Ik ben nooit verantwoordelijk voor het crashen of andere ellende op je pc die ontstaat na volgen van onderstaande. Wees je er van bewust dat je om dit alles te realiseren je pc vanaf het internet bereikbaar wordt, dit betekend het maken van firewall regels op je pc/router, iets waarvan je jezelf sterk moet afvragen of je dit goed begrijpt of wel wilt!
Als laatste is streamen niet altijd gratis, hou er rekening mee dat je mobiele telefoon provider het niet altijd toestaat om boven een bepaalde limiet te komen. Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb voor alle beren...

Bijlagen:
sb_android.txt [7.4 KiB]
33 keer

Laatst bijgewerkt door ralph op di 09 maart 2010, 9:45, in het totaal 1 keer bewerkt
 Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010, 1:33  Berichttitel: Re: audio streamen via squeezebox naar android

Tjonge jonge, wat een omwegen om een beetje muziek te krijgen :lol: :lol: :lol:

Hans

Mijn reactie aangepast :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door hannesie op di 09 maart 2010, 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel WWW  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010, 8:06  Berichttitel: Re: audio streamen via squeezebox naar android

En streamed je squeezebox dan ook naar je mobiele telefoon als je fiets zit of in de trein....

Volgens mij is het enige extra stapje squeezeplay installeren...

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010, 9:34  Berichttitel: Re: audio streamen via squeezebox naar android
Site Admin

bedankt voor t uitvoerige verhaal!

Profiel E-mail WWW  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010, 9:46  Berichttitel: Re: audio streamen via squeezebox naar android (verkort)

Voor de liefhebber is het verhaal iets ingekort :D , ik hoop dat het iets duidelijker hierdoor wordt.

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010, 8:39  Berichttitel: Re: audio streamen via squeezebox naar android (verkort)

Volgens mij is er nog geen squeezeplay voor andriod ?(heb het in iedergeval nog niet gevonden)

Profiel E-mail  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010, 8:52  Berichttitel: Re: audio streamen via squeezebox naar android (verkort)

Dat klopt, je streamt ook naar streamfurious maar dat is voor mij allemaal achterhaald.

Je download subsonic voor je server, installeerd (volgende, volgende klaar) even twee of drie zaken op de pc configureren zoals de locatie van je muziekbibliotheek. Vervolgens haal je ook subsonic uit de market en muziek is overal te luisteren.

Ralph

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010, 10:16  Berichttitel: Re: audio streamen via squeezebox naar android (verkort)

Leuk Ralph, maar kon dat niet gewoon met een DLNA/UPnP servertje?

Wat ik trouwens merk is dat als je vanaf dezelfde server naar meerdere clients tegelijk streamt de HD staat te rammelen als een tierelier. Logisch want hij moet verschillende files tegelijk uitpoepen en dat continue. Loont dan wel de moeite om server schijven te nemen, anders zijn ze na een jaar versleten.

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010, 12:03  Berichttitel: Re: audio streamen via squeezebox naar android (verkort)

uPnp kan natuurlijk ook, ik vind aleen de gui van subsonic een hele aardig maar ook het transcoderen, dat scheelt nogal wat dataverbruik (niet dat ik per mb betaal maar toch)

Profiel  
Antwoord op onderwerp  

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

[ 9 berichten ]