In mijn computer/hobby ruimte speelde ik muziek over een 5.1 set van creative, omdat ik jaren geleden ook nog wel eens aan gamen deed, dat is verleden tijd en muziek klinkt toch beter over een stereo setup
Nu heb ik hier een simpele versterker en 2 sony speakers neergezet,
het geluid is al enorm verbeterd tov de 5.1 set, mooi vol geluid en een ruim stereo beeld, maar ik vind het nog niet goed genoeg, en wil nog beter geluid. Ik wil hiervoor eigenlijk niet heel veel geld voor uitgeven. Ik heb nog wat drivers liggen van diverse compo sets
16,5 cm woofers van Audio system 165C 13 cm woofers van MTX audio En een 3 weg set van Boschmann, maar dit schijnt troep te zijn Zelf denk ik dat met de audiosystem woofers best goede luidsprekers te bouwen zijn, maar ik heb geen idee hoe groot de kasten zouden moeten zijn, bassreflex of gesloten? Liter inhoud? En hoe kies ik een tweeter die past bij de woofer?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
