Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Moderator: Beheerdersteam
Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Op zoek naar een nieuwe bovenfrees kwam ik langs het merk Triton:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xP6uQap5YdA&NR=1[/youtube]
Ziet er goed uit en een van de weinige betaalbare machines waar ook 12 mm spantangen in kunnen. Iemand ervaring met deze machines?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xP6uQap5YdA&NR=1[/youtube]
Ziet er goed uit en een van de weinige betaalbare machines waar ook 12 mm spantangen in kunnen. Iemand ervaring met deze machines?
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Al is het je vraag niet, CMT heeft die machines in het assortiment. Ik heb er geen ervaring mee, maar ze zien er idd goed uit.
http://www.bovenfrezen.nl/cms/documents ... 9Cmt7E.pdf
http://www.bovenfrezen.nl/cms/documents ... 9Cmt7E.pdf
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Ja, daar heb ik ze ook al gevonden. Bedankt Arno, eigenlijk is dat Esmax in Zevenaar, zal ze morgen eens bellen.
<Edit>
Die versie in de PDF is de 2 KW versie Arno. Die lijkt mij met 6 Kg wat zwaar voor uit de hand werken. Ik doelde eigenlijk op de kleinere 1400W verse.
</Edit>
Er is bij Esmax ook een handige freestafel te vinden voor €120 Voor dat geld ga ik het niet zelf maken:
<Edit>
Die versie in de PDF is de 2 KW versie Arno. Die lijkt mij met 6 Kg wat zwaar voor uit de hand werken. Ik doelde eigenlijk op de kleinere 1400W verse.
</Edit>
Er is bij Esmax ook een handige freestafel te vinden voor €120 Voor dat geld ga ik het niet zelf maken:
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Ben hier eigenlijk best benieuwd naar. Het lijkt me allemaal een beetje te mooi om waar te zijn, al die extra features voor zo weinig geld. Dat moet haast wel ten koste gaan van de kwaliteit.
Aan de andere kant, voor Festool betaal je de hoofdprijs, en daar zie ik toch ook dat de nieuwere modellen machines soms minder degelijk zijn dan hun voorgangers.
Aan de andere kant, voor Festool betaal je de hoofdprijs, en daar zie ik toch ook dat de nieuwere modellen machines soms minder degelijk zijn dan hun voorgangers.
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Als je maar niet mijn hand komt vasthouden
Heb eens even op de homepage Tritontools.com gekeken. Ziet er wel vertrouwenwekkend uit. Het komt uit Australië (en is dus eigenlijk Engels
).
Deze lijkt mij ook wel handig (wilde ook ik ook al een tijdje zelf maken):
Heb eens even op de homepage Tritontools.com gekeken. Ziet er wel vertrouwenwekkend uit. Het komt uit Australië (en is dus eigenlijk Engels
Deze lijkt mij ook wel handig (wilde ook ik ook al een tijdje zelf maken):
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 13 mar 2011, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Is niet moeilijk. Ik heb er eentje gemaakt van een oude emmer en wat restmateriaal.Pjotr schreef:Deze lijkt mij ook wel handig (wilde ook ik ook al een tijdje zelf maken):
Ontwerp staat op internet: http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Ha Anton,
Ja, we hebben die al eens uitgebreid bediscussieerd, bedankt. Is i.d.d. makkelijk zelf te maken maar ben er nog niet toe gekomen en voor die 40 euries ga ik er verder geen tijd insteken om het zelf te maken.
Ja, we hebben die al eens uitgebreid bediscussieerd, bedankt. Is i.d.d. makkelijk zelf te maken maar ben er nog niet toe gekomen en voor die 40 euries ga ik er verder geen tijd insteken om het zelf te maken.
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
OK, ik wist niet meer of we het hier nou al eens genoemd hadden of niet. Sorry voor de ouwe koe uit de sloot 
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Hoi Anton,
Misschien een oude koe maar zeker geen dooie koe
Zoiets blijft actueel, mag dus best wel weer eens aangehaald worden. 'Tis dat ik er gewoon niet aan toe kom om het zelf te maken.
Misschien een oude koe maar zeker geen dooie koe
