forum.zelfbouwaudio.nl

Hét forum voor en door zelfbouwers.
Onderdeel van zelfbouwaudio.nl.
25 6 2008, 01:44:05
Het is wo 08 sep 2010, 4:50

[ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 maart 2010, 22:46  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

Dan loop ik nog wat achter.
Ik kan me herinneren dat Rotel en volgens mij Denon (daar is helemaal niks mis mee trouwens!) een pre-amp hadden voor ongeveer dat betrag
Parasound geloof ik ook. Blijkbaar is dat alweer een tijd terug :lol:

Profiel E-mail  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 0:39  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

De gangbare merken hebben vziw nooit een pre onder de €1000,- gehad...

Kan die emotiva ook alle nieuwe formaten decoderen? Das een leuk ding zeg, ben wel benieuwd wat dit inhoudt: "Emo-Qâ„¢ automatic multi-channel room correction and loudspeaker setup"

Mogelijkheden a la lyndorf of een soort bass boost:P

edit; eerste vraag maar gelijk beantwoord; ja dat kan die!! :lol:

Profiel E-mail  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 0:56  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

Wat noem jij gangbaar?

Profiel E-mail  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 1:05  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

Alles wat ik bij de hobo hifi, correct en de mediamarkt hier in rotterdam tegenkom :wink:

Profiel E-mail  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 2:14  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor
Forum Sheriff

Meerkanaals voorversterkers met decoder zijn altijd stervensduur geweest. Het verschil met volledige HT-versterkers/receivers wordt geleidelijk iets minder groot dan een aantal jaren terug, maar betaalbare exemplaren heb ik bij de gangbare merken nog nooit gezien. Ja, wel eens wat afgeprijsde Pro-Logic gevallen toen die uit de tijd geraakten.

Anders was ook nooit de gedachte opgekomen om eventueel een HT-versterker of receiver te verbouwen. Die mogelijkheden bekijk ik al sinds ik de nieuwste Hauppage PCI TV-kaart kocht met, jawél... het moderne Dolby Pro-Logic Surround! :D Dus nee, de mogelijkheden beginnen nu pas wat leuker te worden, maar nog lang niet overal.

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 4:06  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

ik zie eigenlijk allen maar leuke dingen staan:

The UMC-1 uses twin Cirrus® 32 bit dual core DSP’s for un compromised high resolution HD audio decoding and signal management.
Ik denk dat het de CS4953xx DSP is.
Designed as an ideal silicon solution for audio/video receivers and DVD receivers, the CS49500 family integrates two programmable 32-bit DSP cores and a DMA engine with a full set of audio peripherals. Feature-rich designs can be easily developed using the Cirrus Audio Software Library, which includes both certified application programs and a modular programming environment for easy customization. The framework includes certified state-of-the-art audio decoders, virtualizers, surround simulators and audio-enhancement algorithms.

The CS49500, which features Cirrus Logic's award-winning Intelligent Room Calibration Software for optimization of in-room acoustics, is designed to reduce system costs and development time while providing features and flexibility for competitive system-level solutions. Difficult processing tasks that incorporate Dolby Digital Surround EX, AAC multichannel, DTS-ES 96/24 and THX Ultra2 Cinema can now be accomplished without the expense of external logic or memory. Additionally, the CS49500 family meets the needs of extensive processing power with twin DSP cores and input/output intensive designs with support for up to 10 input and 16 output channels.

deze pdf van cirrus logic laat zien hoe het inmeten met "intelligent room calibration" in zijn werk gaat: hij meet binnen 60 sec de hele ruimte met alle speakers in. Je zet de microfoon op je luisterplek, inmeten en klaar. Je moet alleen wel daarna het hoog terugschroeven want hij meet de meeste speaker off-axis en dan wil hij er teveel hoog in doen om te compenseren.

Echt een mooi systeem hoor, voor €500.

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 13:55  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

]eep schreef:
ik zie eigenlijk allen maar leuke dingen staan:

Echt een mooi systeem hoor, voor €500.

Vergeet niet de BTW, Invoer en Verzendkosten.

Wordt alleen maar vanuit Amerika verkocht. Nergens geen dealers in Europa te vinden.
Op HT forum hebben verschillende mensen via een groepsaankoop produkten daar gekocht.
Rond de feestdagen geven ze extra kortingen bij Emotiva.

Ronny

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 18:19  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

Uiteraard... heb al vaker met dat bijltje... BTW als je pech hebt en verzendkosten ligt aan het gewicht. Zal maximaal zo'n €200 zijn.
Voor de Amerikanen is het echter wel heel voordelig want de verzendkosten zijn maar $25 en VAT kennen ze daar amper (heel enkele staten 6%).

Ze hebben een businessmodel waarbij ze niet via winkels verkopen, daarom zijn ze zo goedkoop. Net zoiets al AV123 speakers. Ik vind de versterkers ook een nette prijs hebben, dat kom je in de winkel niet tegen. En zeker niet met deze specs: alle kanalen vol uitgestuurd. Vergelijk dat maar eens met hierboven van de Onkyo.

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 18:59  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor
Forum Sheriff

Maar we hebben in elk geval wel het geluk dat Engeland een EU lidstaat is. Dat scheelt weer.

Edit: het stond me bij dat e.e.a. uit Engeland was genoemd.
Dat zal wel vanuit een ander topic zijn blijven hangen.

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: vr 12 maart 2010, 5:02  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

Uhhhh want.... ? #-o
Het is een Amerikaanse firma. Dat maakt toch geen bal uit voor de btw als de douane vind dat je dat moet betalen?

Maakt niet uit hoor. :lol:

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 3:20  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

Ik dacht al: he is in the beans. Maar gezien jij als mod alles bij moet houden met lezen is dat natuurlijk niet verwonderlijk dat je er wel eens naast zit.

Ik heb eens ruig gedaan: ik heb de Hifi360 HF D1B besteld op Taobao. Ik denk dat de kosten wat hoger uitkomen dan de eerdere berekening hierboven ergens; hij komt op Y665 en daar komt dan nog Y561 bij voor verzenden (4,5 kg). Dat wordt dan iets van €130 + evt. bijkomende calamiteiten zoals de snurkers van de douane (apparaat valt vlgs mij onder de vrijstellingsgrens).

Ik heb de drivers voor de usb al ged/l (behoorlijke uitdaging gezien de site in het chinees was en de locatie niet klopte). Dat is nodig voor DTS>usb had ik begrepen. Ik denk dat het een eerste leuke stap is waarmee ik in 1x al veel kan. Dan kan ik het later evt nog verfijnen met een Musiland Monitor USD en later upgraden naar de Emotiva. Dan kan ik nu iig al de dvd-speler optisch aansluiten, de laptop via usb en de sat via de analoge ingang.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. :mrgreen:
En dan hoe het apparaat presteert natuurlijk (ik verwacht niet dat dat tegen gaat vallen eigenlijk).

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart 2010, 17:19  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

zo, net een uurtje bezig geweest met die bestelling op taobao.

Gaat wel goed, maar ik check wel alles.

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart 2010, 17:43  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

Ik heb zelf nog eens zitten kijken.
Het is inderdaad mooi spul, maar inmiddels heb ik mijn oplossing anders bedacht.
Surround gebruik ik enkel voor films die ik met onze media center afspeel.
Aangezien ik nu diverse actieve filters (evt DSP) gebruik wil ik die wel zo graag VOOR mijn volume-control hebben, maar NA mijn bron-keuze.
Mijn idee wordt om DTS/Surround gewoon via mijn HTPC te doen. Die kan direct software matig via allerlei codecs (bv ffdshow).
Vervolgens neem ik een goede geluidskaart (een Asus Xonar bv) die ik analoog uit laat sturen.

Dit scheelt behoorlijk in kosten en zo heb ik enkel nog een goeie voorversterker met volume control nodig (ik zit te denken aan een pga4311).
Daarnaast is het ook ook nog eens heel erg universeel.

Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar die dingen van taobao :)

Profiel E-mail  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: di 16 maart 2010, 12:12  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

de Xonar had toch problemen met de drivers? Asus is een beetje laks met drivers. Dan kun je beter een externe geluidskaart nemen zoals de Musiland. Dan kun je in FFdshow je filter instellen en dan gaat dat digitaal uit. (toch?)

Je doet dus je bronkeuze in de HTPC, begrijp ik dat goed? Dan ga je 5.1 of 7.1 mini-jack uit naar je eindversterkers.

Profiel  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: wo 17 maart 2010, 0:15  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

Ik heb hier al heel lang een Xonar en noooooooooooooooooooooooooooit problemen mee gehad.
Eerlijk gezegd de beste en makkelijkste geluidskaart die ik tot nu toe heb gehad. Ben er meer dan tevreden over.
Ben eigenlijk altijd tevreden over Asus. Nooit problemen gehad met drivers.

Bronkeuze doe ik niet op de HTPC. Ik gebruik de HTPC enkel voor films ed. Bronkeuze doe ik apart daarna.
Waarbij ik surround speakers bijvoorbeeld enkel inschakel als ik mijn HTPC als bron kies.
Voor de rest gebruik ik dan enkel de fronts voor muziek (van cd-speler ed)

Althans dit is het idee 8)
Moet ik denk ik nog een custom print verzinnen met een paar PGAtjes.

Profiel E-mail  
Antwoord op onderwerp  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2010, 22:05  Berichttitel: Re: Surround voorversterker/processor

Even een oud topic opduikelen.

]eep heb je de Hifi360 HF D1B nog ontvangen? Ik ben namelijk behoorlijk benieuwd naar de prestaties en mogelijkheden.
Wat zijn jouw ervaringen met dit apparaat?

Profiel  
Antwoord op onderwerp  

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

[ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3