Nee, ook daar ben je afhankelijk van de stijfheid en torsie van de draadeinden, immers de frees kan nu alsnog vrij omhoog bewegen, aan 't einde van de stukken draadeind verder dan in 't begin, kortom, ook hier ga je afwijkingen te zien krijgen. Je kan willen discussieren, maar aan een technisch betere oplossing die alle assen (XYZ) inklemt valt weinig te betwisten, zeker als je als tegenwicht een oplossing inbrengt die op de Z-as nog steeds speling heeft.Kijk nog eens goed naar de constructie van meanman. Bij hem zit de frees aan de zijkanten ingesloten door de construcie. Het is dus niet het draadeind wat de frees op zijn plek houdt. En dan kun je best 1 eind van het draadeind vrijhouden.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

