Professionele PCB's

Voor de elektronicahobbyist, solderen, etsen, etc.
Over de technieken dus, niet over de tools zelf.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Professionele PCB's

Bericht door Pjotr »

De vraag waar je goede PCB's kunt laten maken voor een redelijk bedrag komt regelmatig voorbij.

Goed en niet duur: http://makepcb.com/

Het wordt in China gemaakt en de levertijden zijn iets van 2 - 3 weken. Bij aantallen wordt het al snel veel goedkoper. En ze kunnen ook multilayers maken.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Ik laat mijn pcb's altijd maken bij http://www.pcbcart.com/

Hoge kwaliteit en goede service.

--
@Soundexcel: ik overschreef per ongeluk je bericht doordat ik op "wijzig" klikte i.p.v. op "quote".
Globaal staat er weer wat je schreef, maar herstel dit bericht even als je nog exact weet wat er stond.

Excuses, Marp
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Met vergelijkbare prijzen? Dat is bij pcbcart enkel op te vragen na registratie.

Trouwens geen misselijke productielijn van makepcb. Dat wekt een goed indruk. Wie weet komen de prints van pcbcart daar ook wel vandaan. :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Marp schreef:
Met vergelijkbare prijzen?
Ben ik ook wel benieuwd naar Soundexcel.

Vind ze iig erg concurend, zeker voor multilayers. Mijn relaxed verzwakker wil ik in 4 layers gaan maken.

I.i.g. maakt het in totaalprijs weinig uit of je er 1 of 4 laat maken. Dubbelzijdig of enkelzijdig is dezelfde prijs en 70u koper is ook nauwelijks duurder. Handig voor EV's en voedingsprinten.

Een minimale spoorbreedte/isolatieafstand van 0,2 mm is standaard.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Om een pcb te kunnen laten maken hoef je alleen maar die Gerber-files te sturen?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ietsje dichter bij huis (en waarschijlijk een stuk goedkoper.)
http://www.technojunk.nl/index.php/pcb-service

is wel niet zo super proffesioneel (geen soldeermasker, alleen enkelzijdig, geen zeefdruk) maar voor een paar tientjes voor een eurokaart heb je een hele behoorlijke print.

Aanleveren via EAGLE of PDF...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

mischa72 schreef:
Om een pcb te kunnen laten maken hoef je alleen maar die Gerber-files te sturen?

Groeten,
Mischa
Gerber files EN een boorfile

Het is wel altijd slim om je Gerber en boorfiles apart te checken met een Gerberviewer. Een gratis versie van GC-Preview kun je hier downloaden: http://www.graphicode.com/ Een andere gratis Gerber viewer is ViewMate: http://www.pentalogix.com/Download/download.shtml
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

mischa72 schreef:
Om een pcb te kunnen laten maken hoef je alleen maar die Gerber-files te sturen?

Groeten,
Mischa
Inderdaad alleen maar Gerber en een drill files sturen.
Een week of twee weken later liggen ze in de bus (week is duurder).

De prijzen zijn zeer netjes. Stuk lager dan alle fabriekanten in europa.
Had nog niet gezien dat je moest inloggen. Niet slim van ze.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Eh ja??? Hoeveel heb jij daar voor een print betaald in totaal? WAT zijn nu de prijzen van pcbcart, dus hoeveel is dat nou goedkoper (in Euro's) dan Makepcb.com?
Plaats reactie