Professionele PCB's
Moderator: Beheerdersteam
Professionele PCB's
De vraag waar je goede PCB's kunt laten maken voor een redelijk bedrag komt regelmatig voorbij.
Goed en niet duur: http://makepcb.com/
Het wordt in China gemaakt en de levertijden zijn iets van 2 - 3 weken. Bij aantallen wordt het al snel veel goedkoper. En ze kunnen ook multilayers maken.
Goed en niet duur: http://makepcb.com/
Het wordt in China gemaakt en de levertijden zijn iets van 2 - 3 weken. Bij aantallen wordt het al snel veel goedkoper. En ze kunnen ook multilayers maken.
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Ik laat mijn pcb's altijd maken bij http://www.pcbcart.com/
Hoge kwaliteit en goede service.
--
@Soundexcel: ik overschreef per ongeluk je bericht doordat ik op "wijzig" klikte i.p.v. op "quote".
Globaal staat er weer wat je schreef, maar herstel dit bericht even als je nog exact weet wat er stond.
Excuses, Marp
Hoge kwaliteit en goede service.
--
@Soundexcel: ik overschreef per ongeluk je bericht doordat ik op "wijzig" klikte i.p.v. op "quote".
Globaal staat er weer wat je schreef, maar herstel dit bericht even als je nog exact weet wat er stond.
Excuses, Marp
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Met vergelijkbare prijzen? Dat is bij pcbcart enkel op te vragen na registratie.
Trouwens geen misselijke productielijn van makepcb. Dat wekt een goed indruk. Wie weet komen de prints van pcbcart daar ook wel vandaan.
Trouwens geen misselijke productielijn van makepcb. Dat wekt een goed indruk. Wie weet komen de prints van pcbcart daar ook wel vandaan.
Ben ik ook wel benieuwd naar Soundexcel.Marp schreef:Met vergelijkbare prijzen?
Vind ze iig erg concurend, zeker voor multilayers. Mijn relaxed verzwakker wil ik in 4 layers gaan maken.
I.i.g. maakt het in totaalprijs weinig uit of je er 1 of 4 laat maken. Dubbelzijdig of enkelzijdig is dezelfde prijs en 70u koper is ook nauwelijks duurder. Handig voor EV's en voedingsprinten.
Een minimale spoorbreedte/isolatieafstand van 0,2 mm is standaard.
Ietsje dichter bij huis (en waarschijlijk een stuk goedkoper.)
http://www.technojunk.nl/index.php/pcb-service
is wel niet zo super proffesioneel (geen soldeermasker, alleen enkelzijdig, geen zeefdruk) maar voor een paar tientjes voor een eurokaart heb je een hele behoorlijke print.
Aanleveren via EAGLE of PDF...
http://www.technojunk.nl/index.php/pcb-service
is wel niet zo super proffesioneel (geen soldeermasker, alleen enkelzijdig, geen zeefdruk) maar voor een paar tientjes voor een eurokaart heb je een hele behoorlijke print.
Aanleveren via EAGLE of PDF...
Gerber files EN een boorfilemischa72 schreef:Om een pcb te kunnen laten maken hoef je alleen maar die Gerber-files te sturen?
Groeten,
Mischa
Het is wel altijd slim om je Gerber en boorfiles apart te checken met een Gerberviewer. Een gratis versie van GC-Preview kun je hier downloaden: http://www.graphicode.com/ Een andere gratis Gerber viewer is ViewMate: http://www.pentalogix.com/Download/download.shtml
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Inderdaad alleen maar Gerber en een drill files sturen.mischa72 schreef:Om een pcb te kunnen laten maken hoef je alleen maar die Gerber-files te sturen?
Groeten,
Mischa
Een week of twee weken later liggen ze in de bus (week is duurder).
De prijzen zijn zeer netjes. Stuk lager dan alle fabriekanten in europa.
Had nog niet gezien dat je moest inloggen. Niet slim van ze.
