Scanspeak Reference Plus
Moderator: Beheerdersteam
Scanspeak Reference Plus
Hallo, hier zal ik verslag doen van mijn nieuw te bouwen Scanspeak reference plus speakers. Het zal niet een project worden wat binnen enkele weken klaar zal zijn, maar ik zou zeggen, gewoon zo nu en dan eens kijken of er iets nieuws op het forum staat. Het filter is al deels klaar, en zal deze week proberen wat fotos te plaatsen. Wat ik al wel kan vertellen is dat het niet het standaard filter is.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Scanspeak Reference Plus
Ben benieuwd; ik heb dezelfde speakers een jaar of 3 geleden gebouwd en ben er nog steeds erg happy mee (ook met een iets geupgrade filter). Ik ga zeker volgen wat je er van gaat maken.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Scanspeak Reference Plus
Hierbij al vast eenoverzicht van de gebruikte componeneten.
L-1 Torobar 15 mH 0,30 Ohm
L-2 Jantzen AWG 16 2,2 mH Crossfoil
L-3 Jantzen AWG 12 0,82 mH Crossfoil
C-1 ClarityCap PWA 68.0 uF
C-2 ClarityCap ESA 10.0 uF
C-3 Jantzen Audio Superior Z- cap 3.90 uF
R-1 MOX 10 W metaalfilm 3,3 Ohm
R-2 MOX 10 W metaalfilm 18,0 Ohm
L-1 Torobar 15 mH 0,30 Ohm
L-2 Jantzen AWG 16 2,2 mH Crossfoil
L-3 Jantzen AWG 12 0,82 mH Crossfoil
C-1 ClarityCap PWA 68.0 uF
C-2 ClarityCap ESA 10.0 uF
C-3 Jantzen Audio Superior Z- cap 3.90 uF
R-1 MOX 10 W metaalfilm 3,3 Ohm
R-2 MOX 10 W metaalfilm 18,0 Ohm
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Scanspeak Reference Plus
Hmmm. Lijkt op mijn geupgrade filter. Voor de weerstanden kan je nog kijken naar een paar mooie draadgewonden niet inductieve Dale's. Kosten je geen rib uit je lijf; iets van 4 Euri per stuk. Alleen begrijp ik de keuze van je spoelen niet. Je gaat een 12awg voor een parallele spoel over de tweeter gebuiken? Why? Daar maakt de weerstand nou niet veel uit. Zonde van de pecunia. Bij de serie-spoel voor mid woofer doe je juist het omgekeerde. Daar kan je nou juist beter een spoel met een zo laag mogelijke weerstand nemen en als dat lager is dan de R van de oorspronkelijke tritec spoel een weerstand erbij doen. Ik heb daar zelf een jantzen wax copper foil spoel gebruikt; 12 awg meen ik.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Scanspeak Reference Plus
De keuze voor de componenten is in overleg gedaan met Rudy van Rumoh, waarvoor nog mijn dank. Ik ga er dan ook vanuit dat dit een verantwoorde keus is. Als de speakers klaar zijn kan ik altijd nog kijken wat er nog gedaan kan worden, maar eerst maar eens luisteren als ze klaar zijn. Natuurlijk sta ik altijd open voor suggesties.
Laatst gewijzigd door Zweitse op zo 18 sep 2011, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Scanspeak Reference Plus
Hierbij enkele foto’s van het filter. De onderdelen moeten nog wel gesoldeerd worden.
Re: Scanspeak Reference Plus
Vandaag wat zaagwerk gedaan, en de kopse kanten geschuurd om alles lekker glad te krijgen.
Het valt nog niet mee om het zaagwerk allemaal gelijk te krijgen. Ik had het zaagwerk beter op een zaagtafel kunnen doen, in plaats van met de cirkelzaag, maar ja, je moet dan wel een zaagtafel hebben. Al met al ben ik best in mijn nopjes met het resultaat.
Het valt nog niet mee om het zaagwerk allemaal gelijk te krijgen. Ik had het zaagwerk beter op een zaagtafel kunnen doen, in plaats van met de cirkelzaag, maar ja, je moet dan wel een zaagtafel hebben. Al met al ben ik best in mijn nopjes met het resultaat.
Re: Scanspeak Reference Plus
Weer even aan het werk geweest, en de kasten beginnen al aardig vorm te krijgen. ik zou graag wat fototjes plaatsen, maar krijg telkens een melding dat het geen geldig bestand is. Ik zal hier eens dieper in duiken, en kijken wat ik fout doe. De fotos houden jullie dus nog te goed.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Scanspeak Reference Plus
Ik vind het gewaagd om je hout met een cirkelzaag te doen hoor! Filter ziet er erg netjes gemaakt uit. Dat is bij mijne wel anders
.
Re: Scanspeak Reference Plus
Het is jammer dat ik de fotos niet kan plaatsen, want de afwerking tot nu toe is perfect. Ik hoop dat het bafle ook zo goed gaat lukken.
Re: Scanspeak Reference Plus
Doe ze anders eens uploaden met tinypic.com.. Dan kan je ze hier plaatsen met de [ IMG ] Tags.
Dan zal ik daarna eens kijken wat er mis mee is.
Dan zal ik daarna eens kijken wat er mis mee is.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Scanspeak Reference Plus
hoezo niet?Zweitse schreef:Het is jammer dat ik de fotos niet kan plaatsen, ...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Scanspeak Reference Plus
kan je graag exact vastleggen wat je in welke volgorde doet, en wat dan die foutmelding is ajb, dan kunnen we eens zien wat er aan de hand is
Re: Scanspeak Reference Plus
Ik krijg bij het uploaden telkens deze melding, "De afbeelding die je als bijlage wou meegeven, is ongeldig."
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Scanspeak Reference Plus
Hoi Zweitse, je kan de afbeeldingen ook beter opslaan als JPG of JPEG, de vorige foto's zijn in GIF en dat is een bestandsformaat bedoeld voor plaatjes met weinig informatie als een smilie 
Re: Scanspeak Reference Plus
Het zijn inderdaad gif bestanden. Ik zal even kijken of het wel lukt met jpg of jpeg bestanden.
Re: Scanspeak Reference Plus
Gaat nog steeds niet goed. Ik krijg nog steeds de zelfde melding.
Re: Scanspeak Reference Plus
Gooi dat bestand eens op een niet-plaatjes host, zoals mediafire of rapidshare...
Re: Scanspeak Reference Plus
Hoop dat het nu lukt.
http://picasaweb.google.nl/117008403605 ... 4o-z6YrBBw
http://picasaweb.google.nl/117008403605 ... 4o-z6YrBBw
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: Scanspeak Reference Plus
SARK, bedankt voor het plaatsen. Kun je ook aangeven wat ik mogelijk fout doe !!!!!
