Eerste stappen in Sketchup

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door Vinculum »

DragoSz schreef:
Waarom staat je kast in de muur? :-s
Een andere optie is natuurlijk dat hij hangt aan de muur... ;)
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door EppeRRR »

Ontzettend gave creaties Vinculum, vooral je woonkamer ziet er briljant uit :D

Hier nog even wat creaties :P


Toekomstige vloerstaander:
Vloerstaander.jpg

Huidige buizenbak die nog moet worden afgemaakt (zoek nog een aantal componenten)
Tubehouse1.jpg

Blaupunkt BSA58MS 2x25w max caraudio versterker
blaupunkt BSA58MS kleur.jpg

Humor met een Exeptional Bass Horn en een 2" Medion PC speakertje :P
Exeptional Bass Horn.jpg




En hier een flimpje van me eerste creatie van SketchyPhysics:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n7Y6-hojDE8[/youtube]

10 Minuten werk incl opslaan van filmpje :D
Filmpje is gemaakt met Taksi Desktop Recorder, weet nog niet waarom hij zo langzaam afspeelt maar heb er ook nog maar 2 gemaakt die goed genoeg waren :P
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door DragoSz »

Die blauw punt versterker heb je vet mooi gemaakt.

Heb je die woofers zelf gemaakt of van de date bank?
Vinculum schreef:
DragoSz schreef:
Waarom staat je kast in de muur? :-s
Een andere optie is natuurlijk dat hij hangt aan de muur... ;)
Als je de schaduwen aanzet is dat wat duidelijker te zien? :wink:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door Vinculum »

DragoSz schreef:
Vinculum schreef:
DragoSz schreef:
Waarom staat je kast in de muur? :-s
Een andere optie is natuurlijk dat hij hangt aan de muur... ;)
Als je de schaduwen aanzet is dat wat duidelijker te zien? :wink:
Als ik dat doe dan ziet het er een beetje raar uit aangezien het licht vanuit het dak (wat er niet op zit) lijkt te komen.
Bijlagen
Woonkamer schaduw.jpg
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door EppeRRR »

DragoSz schreef:
Die blauw punt versterker heb je vet mooi gemaakt.

Heb je die woofers zelf gemaakt of van de date bank?

Die blaupunkt versterker is op basis van 1 die ik gekregen heb, die beste man had hem over en deed er ook niets mee. Dit zou mijn eerste versterker project moeten worden, maar nu ben ik bezig met buizentechniek (dankzij dit forum :D)

Woofers heb ik zelf gemaakt, gewoon uit een bestaande kist gehaald (woofer en mid) en de tweeter had ik nog in het doosje zitten (visaton).
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door EppeRRR »

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m


Heb sinds een dag of 3 een 4tal projecten online gezet, toch maar eens delen :D
Gebruikersavatar
Heatside
Berichten: 260
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 15:54

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door Heatside »

Leuke creaties allemaal!
Vandaag ook eens wat getekend:
BONTW1004-ASS1.JPG
Is welliswaar geen Sketchup maar het resultaat is vergelijkbaar!
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door DragoSz »

Heatside schreef:
Leuk creaties allemaal!
Vandaag ook een wat getekend:
BONTW1004-ASS1.JPG
Is welliswaar geen Sketchup maar het resultaat is vergelijkbaar!
Helemaal niet :boos: Het ziet er veel beter uit :rock:

Mooi werk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Heatside
Berichten: 260
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 15:54

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door Heatside »

DragoSz schreef:
Heatside schreef:
Leuk creaties allemaal!
Vandaag ook een wat getekend:
De bijlage BONTW1004-ASS1.JPG is niet meer beschikbaar
Is welliswaar geen Sketchup maar het resultaat is vergelijkbaar!
Helemaal niet :boos: Het ziet er veel beter uit :rock:

Mooi werk :mrgreen:
Tsja het is dan ook onbetaalbaar als je originele pakket wil hebben. Zojuist de tafel maar even bij mijn zus in d'r kamer gezet:
BONTW1004-ASS2.JPG
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door EppeRRR »

Solidworks las ik in een ander forum of niet?

@DragoSz: Als je met Sketchup een render plugin hebt dan is het wel degelijk haalbaar om soortgelijke (=dus niet exacte ;)) resultaten te behalen. Zoek voor de gein maar eens op youtube voor voorbeelden ;)

Afbeelding

Hier even een voorbeeld van internet af, gedaan met Vray voor sketchup ;)
Gebruikersavatar
Heatside
Berichten: 260
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 15:54

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door Heatside »

EppeRRR schreef:
Solidworks las ik in een ander forum of niet?
Inderdaad. Jou voorbeeld hierboven is ook vreselijk mooi!
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door EppeRRR »

Ja dat is idd een mooi voorbeeld, ben nog niet echt actief aan het zoeken geweest maar zoek nog wel dat render programma om verder te experimenteren.
Solidworks is trouwens ook gaaf, heb wel eens overwogen om over te stappen maar wil sketchup eerst beter onder de knie krijgen :D

Hier trouwens een grappig iets wat ik zag op youtube, een animatie van je werkstuk met sketchup.

Even in een paar minuten gemaakt van mijn autoversterker :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=53wM0LDZFYQ[/youtube]
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door EppeRRR »

Poging 2 :P

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K70aPuLgfb4[/youtube]
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door EppeRRR »

Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door hrscharft »

Niet helemaal mijn eerste maar dit is een van mijn laatste Sketchupjes.

De bovenverdieping en de woonkamer zoals ze ongeveer moeten worden na de verbouwing.
Bijlagen
boven 3.jpg
woonkamer1.jpg
woonkamer2.jpg
Laatst gewijzigd door hrscharft op di 22 feb 2011, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door EppeRRR »

Dat is een mooie :D

Heb zelf zo ook een sketchup gemaakt van de zolder (niet zo mooi maar puur voor de indeling), de vrouw wou graag weten wat ik daar precies ging maken als ik er mee bezig ging :P

Heb er nog wel een tussenstand van, helemaal afgewerkt niet (en knieschot aan trapzijde is 1 gording opgeschoven zodat ze niet 140cm maar 60cm worden). Deze tekening is vorig jaar al gemaakt, was toen net een beetje bezig met sketchup.
Bijlagen
Rigel Zolder kleur.jpg
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door Lieuwe »

Hmm, als alles qua speakers hier naar wens is ga ik ook maar eens het huis in 3d zetten, dan wel solidworks :P.
Lijkt me wel nice om alles in 3d te hebben ;).
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door DragoSz »

Hier is die dan eindelijk: De ta2024.

Moet eigenlijk helemaal overnieuw omdat het gewoon beter gaat met componenten.
Bijlagen
ta2024 jpg.JPG
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door Mphus »

is dat niet de ta 2020??

in ieder geval niet de ta 2024 toch?

gr daan
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door DragoSz »

Je heb inderdaad gelijk Daan

Als iemand er belang bij heeft upload ik hem wel ff
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door EppeRRR »

Graag zelfs :D

Upload je heb hierin of ergens anders?
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/

:D
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Eerste stappen in Sketchup

Bericht door DragoSz »

http://www.sendspace.com/file/eowcrt

Via sendspace 8)

Over een maandje of 20 zal ik wel eens een betere versie maken :sure:

De afmeting van het printplaat is exact zoals de echte. De overige dingen op de printplaat zijn geschat.
Gesloten