Haha tja, helemaal mee eens maar dat is afwerking eerst het geheel maar eens spelende krijgen, daarna ga ik krijgen voor de afwerken en eventuele upgrades.hannesie schreef:Dan bij de blanke metaal de metaalkleurige boutjes en bij de zwarte dan de zwarte, dan heeft het meer de finishing touch door de kleur van de boutjes die niet afsteken.daniel schreef:Voor de finishing touch zou ik wel de boutjes vervangen. in ieder geval nette imbusboutjes, bij voorkeur zwart. Dat zal net wat meer profi staan.
Maar waar hebben we het dan over.
DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Moderator: Beheerdersteam
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
En vandaag weer wat gedaan, de 2e voeding is gemaakt.
Deze gaat het volumeprintje, en de relais en timer print van voeding voorzien. Omdat de cap alleen voor de volumeprint is, dit er een diode voor de eerste uitgang van de relaisprint.
Er is ook een ac uitgang voor naar een 12v voedingsprint speciaal voor de relaisprint, en eventuele verlichting zoals aan/uit knop later.
De eerste printen zijn ook al monteerbaar op de onderplaat, morgen verder met de rest.
Van links naar rechts, 12volt voeding (Voor relaisprinten, en 'verlichting'), 2x lm317 voeding (Iedere minidsp eentje.), en de trafo voor de 2 lm317 voedingen.
En ten slot een totaalplaatje van hoe het moet gaan worden. Gelukkig is de kast ruim, dus kan ik alles netjes uit elkaar plaatsen en later de bekabeling netjes laten lopen in de ruimte er tussen.
Deze gaat het volumeprintje, en de relais en timer print van voeding voorzien. Omdat de cap alleen voor de volumeprint is, dit er een diode voor de eerste uitgang van de relaisprint.
Er is ook een ac uitgang voor naar een 12v voedingsprint speciaal voor de relaisprint, en eventuele verlichting zoals aan/uit knop later.
De eerste printen zijn ook al monteerbaar op de onderplaat, morgen verder met de rest.
Van links naar rechts, 12volt voeding (Voor relaisprinten, en 'verlichting'), 2x lm317 voeding (Iedere minidsp eentje.), en de trafo voor de 2 lm317 voedingen.
En ten slot een totaalplaatje van hoe het moet gaan worden. Gelukkig is de kast ruim, dus kan ik alles netjes uit elkaar plaatsen en later de bekabeling netjes laten lopen in de ruimte er tussen.
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Bij mijn toegevoegde mrgreen zie ik 2 condensatoren naast het printje??cobaltjeh schreef:En vandaag weer wat gedaan, de 2e voeding is gemaakt.
De eerste printen zijn ook al monteerbaar op de onderplaat, morgen verder met de rest.
Van links naar rechts, 12volt voeding (Voor relaisprinten, en 'verlichting'), 2x lm317 voeding (Iedere minidsp eentje.), en de trafo voor de 2 lm317 voedingen.![]()
En ten slot een totaalplaatje van hoe het moet gaan worden. Gelukkig is de kast ruim, dus kan ik alles netjes uit elkaar plaatsen en later de bekabeling netjes laten lopen in de ruimte er tussen.
Nieuw in dit theater?? waarvoor zitten er daar ineens extra componenten.
Verder vind ik het totaalplaatje erg netjes worden, als de bekabeling net zo netjes wordt als de rest dan word het smullen voor het oog en oor.
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
De condensatoren op de voedingsprint vind ik wat magertjes, ik wil de dsp lang genoeg op spanning houden zodat de timer print af kan vallen en het relais genoeg tijd heeft om uit te schakelen. Als ik deze inregel op 15 volt, zal de dsp redelijk lang nog aan blijven door de extra cap omdat de spanning dan geleidelijk naar de 5 volt terug loopt.hannesie schreef:waarvoor zitten er daar ineens extra componenten.
Ik zou hier een extra print voor kunnen maken, maar dan wordt het geheel wel redelijk overdone denk ik zo.
Ik ga zeker mijn best doen voor de bekabeling, maar ik weet nu al dat er erg veel kabels in gaan lopen dus dat zal nogal wat passen en proberen zijnhannesie schreef:Verder vind ik het totaalplaatje erg netjes worden, als de bekabeling net zo netjes wordt als de rest dan word het smullen voor het oog en oor.
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Is het dan ook slim om die condensatoren aan de onderzijde een vorm van steun en isolatie te geven, het is zo dicht bij het metaal en als het doorzakt, met die voeding. 
Of zie ik spoken??
Of zie ik spoken??
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Goede tip, ik gok dat ik ze wel afwerk met een mooi laagje krimpkous. De kabels komen er ook nog onder dus daar rusten ze ook nog op. En desnoods nog een tywrapje.hannesie schreef:Is het dan ook slim om die condensatoren aan de onderzijde een vorm van steun en isolatie te geven, het is zo dicht bij het metaal en als het doorzakt, met die voeding.
Of zie ik spoken??
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Heren ik ben op zoek naar een nette alu/metaal aan/uit schakelaar.
Heb bij de conrad er eentje ooit besteld, helaas is deze momentary en niet latching dus die valt af.
Bij conrad kan ik onmogelijk vinden of een schakelaar nu momentary of latching is dus ik heb ebay maar afgespeurd.
Ik vond daar de volgende knoppen, allebij latching.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
http://cgi.ebay.nl/12V-Metal-Switch-Lat ... 3a63f6fc06
Nu vind ik de 2e mooier, maar hier staat 125vac/6amp. Zou deze dan geschikt zijn voor 220v, 3 amp?
Of ben ik beter af met de eerste optie, aangezien de knopjes nogal duur zijn bestel ik graag meteen de juiste.
Of iemand moet nog een ander adresje hebben, het liefste heb ik er eentje met schroef aansluitingen.
Alleen 35 euro voor een knop betalen zoals bij de conrad sommige vind ik absurd.
Heb bij de conrad er eentje ooit besteld, helaas is deze momentary en niet latching dus die valt af.
Bij conrad kan ik onmogelijk vinden of een schakelaar nu momentary of latching is dus ik heb ebay maar afgespeurd.
Ik vond daar de volgende knoppen, allebij latching.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
http://cgi.ebay.nl/12V-Metal-Switch-Lat ... 3a63f6fc06
Nu vind ik de 2e mooier, maar hier staat 125vac/6amp. Zou deze dan geschikt zijn voor 220v, 3 amp?
Of ben ik beter af met de eerste optie, aangezien de knopjes nogal duur zijn bestel ik graag meteen de juiste.
Of iemand moet nog een ander adresje hebben, het liefste heb ik er eentje met schroef aansluitingen.
Alleen 35 euro voor een knop betalen zoals bij de conrad sommige vind ik absurd.
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Ik zou toch maar een 230VAC schakelaar nemen. Ik had laatst een soortgelijke schakelaar bij Conrad vandaan voor 9 euro. Ze noemen daar latching schakelaars en niet-latching heten toetsen.
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
We gaan toch voor een Conrad schakelaar. Ik heb even contact opgenomen met de klantenservice.knuisje schreef:Ik zou toch maar een 230VAC schakelaar nemen. Ik had laatst een soortgelijke schakelaar bij Conrad vandaan voor 9 euro. Ze noemen daar latching schakelaars en niet-latching heten toetsen.
Blijkbaar staat de codering AAN/AAN voor een latching, en (AAN)/(AAN) voor een momentary.
Dus ik haal daar een mooie 230VAC schakelaar, zit alleen nog te twijfelen over het amperage. De 2 voedingen leveren max 2 amp op 20v en 2 amp op 15 volt. Dus ik meen dat als ik 3 Ampere op de 230 kant heb dat dat genoeg is maar ik ben er niet zeker van.
Overigens worden de voedingen beide nog niet eens 25% belast.
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Dit weekend natuurlijk druk bezig geweest.
Alle componenten zitten vast gemonteerd, alle voedingskabels zijn aangesloten.
Sommige kabels moet ik nog iets beter wegwerken, maar dat doe ik liever als alles speelt.
Alle analoge uitgangen zijn ook aangesloten, deze worden aan massa geschakeld door de 4 relais aan de zijkant.
Volume regeling is ook aangesloten voor beide DSP bordjes.
Wat moet er nog gebeuren:
- Aansluiten analoge ingangen.
- Aansluiten digitale in/uitgangen.
- Optische en USB kabels monteren.
- Aansluiten analoog / digitaal selectie. Voor beide minidigi.
- Inbouwen en afwerken front paneel, met display, on/off switch, source en volume.
En nog wat plaatjes van hoe het er nu bij ligt:
Alle componenten zitten vast gemonteerd, alle voedingskabels zijn aangesloten.
Sommige kabels moet ik nog iets beter wegwerken, maar dat doe ik liever als alles speelt.
Alle analoge uitgangen zijn ook aangesloten, deze worden aan massa geschakeld door de 4 relais aan de zijkant.
Volume regeling is ook aangesloten voor beide DSP bordjes.
Wat moet er nog gebeuren:
- Aansluiten analoge ingangen.
- Aansluiten digitale in/uitgangen.
- Optische en USB kabels monteren.
- Aansluiten analoog / digitaal selectie. Voor beide minidigi.
- Inbouwen en afwerken front paneel, met display, on/off switch, source en volume.
En nog wat plaatjes van hoe het er nu bij ligt:
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Ziet er erg netjes uit hoor, dat ga ik je niet nadoen. Respect voor je doordachte aanpak!
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Minder ruim zou ik ook echt niet willen, krijg nu alles nog maar net netjes.BertDB schreef:Lekker ruime kast!
Werkt nog eens zo aangenaam
Plus ik loop nu al flink te schelden met draadjes aansluiten
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Nee eerder op mezelf, voor het kiezen van die xlr aansluitingen, en al die massa's die ik doorverbind.knuisje schreef:Toch niet op mij hoop ik?
Volumebord moet ik nog grotendeels aansluiten. Ook daar zal wel frustratie uit komen, maar dat is alleen maar goed.
Werkt vrij goed om je hoofd leeg te krijgen na een dagje flink programmeren.
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Even met de pet van de meneer van de afdeling veiligheid en voorkoming van ongelukken op: heb je wel een stuk kunststof onder die printtrafo geschoven? Als die gaatjesprint op termijn gaat doorzakken ligt de 220V koud aan je kast, lijkt me niet de bedoeling
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Getalenteerd kabelfluisteraar
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Getalenteerd kabelfluisteraar
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Nee die zit er niet, maar erg goede tip van je!Sassiness schreef:Even met de pet van de meneer van de afdeling veiligheid en voorkoming van ongelukken op: heb je wel een stuk kunststof onder die printtrafo geschoven? Als die gaatjesprint op termijn gaat doorzakken ligt de 220V koud aan je kast, lijkt me niet de bedoeling![]()
Ik zat ook nog te denken over de voedingsstekker deze is binnen in de kast niet afgeschermd en daar zou je dus 220 kunnen aanraken als de kast open is, dit lijkt me niet echt veilig.
Zijn hier ook nog tips/richtlijnen voor?
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Tip: Bij de Aldi liggen polypropyleen snijplanken van 0,5 mm dik. Zijn perfect hiervoor en in een pak met 5 blommige kleuren. Kun je jaren mee vooruitcobaltjeh schreef:Nee die zit er niet, maar erg goede tip van je!Sassiness schreef:Even met de pet van de meneer van de afdeling veiligheid en voorkoming van ongelukken op: heb je wel een stuk kunststof onder die printtrafo geschoven? Als die gaatjesprint op termijn gaat doorzakken ligt de 220V koud aan je kast, lijkt me niet de bedoeling![]()
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Jazeker, gewoon je gezond verstand gebruikencobaltjeh schreef:Ik zat ook nog te denken over de voedingsstekker deze is binnen in de kast niet afgeschermd en daar zou je dus 220 kunnen aanraken als de kast open is, dit lijkt me niet echt veilig.
Zijn hier ook nog tips/richtlijnen voor?
Feitelijk een kwestie van je indenken wat er gebeurt als je even blind in je kast grijpt bijvoorbeeld. Kortom, alles waar 220V op staat krimpen met krimpkous of afschermen zodat je nimmer e.e.a. aan kan raken. Ook dient alles echt vast te zitten, dus klemvast is niet voldoende. Er zijn NEN normen voor kruipafstanden e.d. maar aangezien dit zelfbouw is en geen commerciële serieproductie zijn die feitelijk niet van toepassing (hoe raar dat ook mag klinken).
Daarom hou minimaal 6mm aan voor blank liggende delen die 220V voeren t.o.v. nabij gelegen metalen uitsteeksels of kastwanden. Als je ruimte hebt altijd een stuk kunststof ertussen of gewoon afstandbussen gebruiken van minimaal 2x de minimale kruipafstand (12mm) dan heb je nooit geen probleem.
Hou ook rekening me brandveiligheid, dus correct gebruik van zekeringen en geen brandbare materialen (maar dat lijkt me logisch).
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Getalenteerd kabelfluisteraar
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
wat haal jij niet bij de Aldi?Pjotr schreef:Tip: Bij de Aldi liggen polypropyleen snijplanken van 0,5 mm dik. Zijn perfect hiervoor en in een pak met 5 blommige kleuren. Kun je jaren mee vooruitcobaltjeh schreef:Nee die zit er niet, maar erg goede tip van je!Sassiness schreef:Even met de pet van de meneer van de afdeling veiligheid en voorkoming van ongelukken op: heb je wel een stuk kunststof onder die printtrafo geschoven? Als die gaatjesprint op termijn gaat doorzakken ligt de 220V koud aan je kast, lijkt me niet de bedoeling![]()
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Pindakaas is niet te vreten, de chips ook niet en de wijn is doorgaans ook niet je dat, moet je net geluk mee hebben en nog heel veel meer nietHenkjan schreef:
wat haal jij niet bij de Aldi?
De AfdankFanta (de Classic met echte suiker) is echter weer top, laatst hadden we originele Fanta en die lieten de kids nota bene staan, niet lekker
Die snijplankjes zijn ideaal voor allerhande snijwerk met Excel scalpel mesjes.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 29 mar 2011, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Pindakaas moet je ook voor naar de Appie, voor de rest kan ik de Lidl van harte aanbevelen (ook voor gemotoriseerde figuurzagen, kamerlampen, cashewnoten, sorbetijs, enzovoorts)
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Nee, die van Appie zit ook te veel meel en reuzel in. De enige redelijk zuivere blijft die van Calvé.
En sinds Appie hier in het dorp gepoogd heeft de vakslager weg te treiteren heeft die een ban voor onbepaalde tijd
En sinds Appie hier in het dorp gepoogd heeft de vakslager weg te treiteren heeft die een ban voor onbepaalde tijd
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
nee, Calvee is te fijn gemalen
een Appie is toch juist een reden om naar de vakslager te gaan? erg matig vlees daar. kan je ook veel beter voor naar de Lidl, in tegenstelling tot de pindakaas, daarvoor kan je beter naar de Appie, of evt de C1000, of had ik dat al gezegd
een Appie is toch juist een reden om naar de vakslager te gaan? erg matig vlees daar. kan je ook veel beter voor naar de Lidl, in tegenstelling tot de pindakaas, daarvoor kan je beter naar de Appie, of evt de C1000, of had ik dat al gezegd
Re: DSP Controller [2x MiniDSP + MiniDIGI]
Snijplanken ok, maar er komt geen pindakaas in mijn dsp kast hoor.

