Het begon allemaal een tijdje geleden toen ik in mijn zoektocht naar een meetversterkertje een aantal van die Sure bordjes van ebay plukte. Een was een "2x100W" TK2050 versterkerbordje; als meetversterker ongeschikt, dus t verdween in de hoek van m'n werkhok. De combi van dat t toch elke dag in t zicht lag, een opmerking van Sander over deze bordjes in combinatie met z'n recente sig ("gediplomeerd verhuisdozenschuiver") gaf de inspiratie voor dit project.
De sure bordjes worden geleverd in hele nette doosjes. Erg handig voor het er in opbergen van alle project onderdelen. Zelfs de Meannwell voeding paste er in.... waarom dan niet dit doosje als behuizing gebruiken? past wel mooi bij t prijsnivo toch? eens even een mock-up maken:en het past als een handschoen!
Dus aan de slag. Eerste dingen eerst: karton heeft een vervelende eigenschap die metaal niet heeft: het fikt wat makkelijker. Dus eerst maar eens het wat geïmpregneerd met brandvertrager: En toen aan t werk. Klinkt heel wat, maar ik ben er alleen vandaag mee bezig geweest, en heb in de tussentijd ook nog m'n vrouw naar Schiphol gereden, boodschappen gedaan, auto gewassen, was gedaan, nog wat boodschappen gedaan, een boom gesnoeid, eten gekookt, gegeten, Ester in bad en bed gedaan. samengevat: meer dan een paar uur zal ik er niet mee bezig zijn geweest
Ik heb wel wat verstevigingen in t bordje aangebracht, want anders leek t me niet te doen om de in en uitgangen stevig vast te zetten (m.n. de 230V heb ik toch liever goed vast zitten). Ik heb dus een stukkie van een soort hardboard gepakt voor de achter en onderkant, en dat in de doos gedaan. Toen t bordje er in, volume bordje aansluiten, Meanwell (24V, staat op max ~27½V) er in, snoertjes getrokken, en klaar is uw versterker: en met de klep dicht ziet t er dus zo uit:
De eerste indrukken: er komt muziek uit, en t klinkt voorwaar fatsoenlijk. Met de el-cheapo MP4 speler aangesloten lukt het echter niet om op een beetje volume te spelen. Hopelijk ligt dat aan die speler. Morgen maar eens aan de PC hangen.
Verder: de meegeleverde fan is echt prut, die stoort in de muziek. Gelukkig had ik nog een andere liggen. Wat meteen een naar ik vermoed storingsbron gaat worden: deze versie van t bordje heeft een temperatuur regeling van de fan. In principe erg mooi, maar het resultaat is dat als de chip een beetje warm wordt, en de fan wil gaan draaien, dat dit een gepiep en gekraak (de fan, niet uit de speakers) geeft dat weinig goeds beloofd. Met deksel dicht hoor je er niet veel van gelukkig. Eens zien hoe dat gaat uitpakken.