projekt egalisatiemortel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Dit projekt was overigens wel degelijk bedoeld als showcase-projekt; het overzetten van een bestaand systeem in een andere kast, zonder metingen en grote filteraanpassingen. Door onvoorziene zaken als defecte tweeters, is een en ander een beetje uit de hand gelopen.
Verder maakt een experimenteel werkje zoals dit blijkbaar nogal wat los in mensen (waaronder mezelf), dus voor je het weet zit je dan op pagina 40.

Maar misschien kan dit draadje wel verplaatst worden naar een passender forumonderdeel voordat er nog meer mensen in de war raken, en dan maak ik tzt een resumerend plaatjestopic aan in de showcase.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door jeroen_d »

Ik verplaats hem bij deze naar Algemeen Luidspreker Zelfbouw. Het had ook wat sympathieker kunnen worden gevraagd, maar de kritiek is wel terecht.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door markbakk »

jeroen_d schreef:
Ik verplaats hem bij deze naar Algemeen Luidspreker Zelfbouw.
Nog even en hij kan naar de kantine. :?
Arno schreef:
en dan maak ik tzt een resumerend plaatjestopic aan in de showcase.
Kijk, dát zouden meer mensen moeten doen. Ik betrap mezelf ook op deelname aan een inmiddels vrij uitgesponnen discussie in showcase. En dan ben ik nog relatief nieuw hier.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door ray5150 »

The_Maxx schreef:
hmm, showcase...

10 paginas terug stond er een testfilter. Kastbouw is klaar en dan na 10 paginas 1 hele foto geplaatst van de speakers zelf hoe ze er uiteindelijk uitzien, en dan ook nog van 40km afstand.

Ik kan t misschien verkeerd begrepen hebben, maar SHOW case, dat is toch waar je laat zien wat je hebt gebouwd, of een bouwverslag, ipv gelul in het oneindige over filterontwerp (wat volgens mij in een ander deel van dit forum de ruimte voor wordt geboden?)

Conclusie: Waar blijven die fotos!?

valt me trouwens bij meer topics op...

Overigens reageer ik juist omdat ik graag zou willen zien hoe de speakers er op het moment uit zien, misschien niet helemaal klaar, maar ik heb nog geen fotos gezien van kasten die in elkaar zitten hier... Ontbrak steeds iets. Of alleen de baffle, of alleen de kast...

Zo, grote woorden van iemand die nog niet verder gekomen is dan wat gefröbel in de marge met een afgekeurde subwoofer van een paar knaken....
Dat topic wat jij hebt opgezet is nou ook niet echt een constuctieve discussie wat vol staat met foto's van jouw bouwkunsten, toch ?

(Sorry, Arno en Jeroen, dat moest ik even kwijt. :wink: )
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door hannesie »

En ???.....................wat zal het worden.

Gesloten of een BR?? :D

Je hebt je oren al een beetje aangepast aan de kastje?, of de kastjes aan je oren? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
En ???.....................wat zal het worden.

Gesloten of een BR?? :D

Je hebt je oren al een beetje aangepast aan de kastje?, of de kastjes aan je oren? :mrgreen:
Ik heb deze in bestelling staan :mrgreen:
Alhoewel ik betwijfel of dat voor het laag veel zal uitmaken :D
Bijlagen
oren.jpg
oren.jpg (8.17 KiB) 1454 keer bekeken
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door hannesie »

:lol: :rock:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Maar zonder gekheid, het blijft lastig. De plaats waar de kasten nu staan kleurt het laag. De houten vloer kleurt het laag ook. Zolang dat binnen de perken blijft klinkt het gewoon lekker. Met de gedempte baspoort is het volgens mij nog goed te doen. Ik moet maar eens wat andere meningen horen. :wink:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door hannesie »

Is Dre nog niet geweest dan :shock: , of had hij het weer te druk met....poetsen.

Ik kwam nog wat goede muziek tegen, klassieke goede opnames met veel herkenbare en ruimtelijke informatie van die Crystal Cable demo CD.

Zou je ook eens moeten horen, kan wel zijn dat het een goede referentie is voor jou.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door jeroen_d »

Arno schreef:
Maar zonder gekheid, het blijft lastig. De plaats waar de kasten nu staan kleurt het laag. De houten vloer kleurt het laag ook. Zolang dat binnen de perken blijft klinkt het gewoon lekker. Met de gedempte baspoort is het volgens mij nog goed te doen. Ik moet maar eens wat andere meningen horen. :wink:
Als je filter straks op de print zit zal ik nog eens komen luisteren en de meetset meenemen. Eens kijken wat jouw ruimte allemaal doet met het spectrum, vooral in het laag.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door hsmeets »

Arno schreef:
Maar zonder gekheid, het blijft lastig. De plaats waar de kasten nu staan kleurt het laag. De houten vloer kleurt het laag ook. Zolang dat binnen de perken blijft klinkt het gewoon lekker. Met de gedempte baspoort is het volgens mij nog goed te doen. Ik moet maar eens wat andere meningen horen. :wink:
Misschien een DSP in de weergaveketen lussen en de ergste onhebbelijkheden corrigeren? (Min)iDSP + REW?

Huib
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door dre »

ik was nog niet welkom..... :(
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

dre schreef:
ik was nog niet welkom..... :(
Oh, jij bent echt erg :)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door dre »

he,dat hoor ik wel vaker! :lol:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

hsmeets schreef:
Misschien een DSP in de weergaveketen lussen en de ergste onhebbelijkheden corrigeren? (Min)iDSP + REW?

Huib
Dat gaat me iets te ver.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Walt »

Ja, echt verschrikkelijk! Dre komt even langs met wat leuk spul en daarna moet jij internet weer afstruinen en in de buidel tasten voor bijv. nieuwe stroomkabels 8)

(Ff serieus, was een top tip Dre!)

Groetje Walter
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door fgroen »

Arno schreef:
hsmeets schreef:
Misschien een DSP in de weergaveketen lussen en de ergste onhebbelijkheden corrigeren? (Min)iDSP + REW?

Huib
Dat gaat me iets te ver.
Waarom?

Zeker met zware acoustische problemen kunnen voordelen van de mogelijkheden die geboden worden enorm opwegen tegen de nadelen van een extra schakel in de keten.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Die extra schakel heb ik geen problemen mee, maar het moet wel weer bekostigd worden. En het is weer een hoop werk.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

jeroen_d schreef:
Als je filter straks op de print zit zal ik nog eens komen luisteren en de meetset meenemen. Eens kijken wat jouw ruimte allemaal doet met het spectrum, vooral in het laag.
Spannend :D
Laat ik Ray maar niet lastigvallen op zijn verjaardag met de vraag hoe het staat met de printen :sure:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door jeroen_d »

Ik heb de proefonderdelen weer in goede staat ontvangen. Waar luister je nu dan naar?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

jeroen_d schreef:
Ik heb de proefonderdelen weer in goede staat ontvangen. Waar luister je nu dan naar?
Da's mooi. Ik luister nu naar onderstaand filter. Vrijdagmiddag heb ik wat uurtjes alleen. Als mijn hoofd ernaar staat wil ik dan de knoop doorhakken.
Bijlagen
filter de zoveelste.jpg
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door jeroen_d »

Ah, natuurlijk! Je had alle onderdelen al, behalve de printen. #-o
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Ah, zo bedoel je. :) Uiteraard heb ik ze eerst zelf aangeschaft, plus een hoopje extra weerstanden, want van weerstanden wisselen kan ik maar geen genoeg krijgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door jeroen_d »

Met die respons zit het inmiddels wel snor denk ik. Ik zou nog eens verder spelen met akoestische verbeteringen, bv. dat leuke spul van Merford zoals hier al eerder is aangehaald.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

jeroen_d schreef:
Ik zou nog eens verder spelen met akoestische verbeteringen, bv. dat leuke spul van Merford zoals hier al eerder is aangehaald.
Met de akoestiek wordt driftig geëxperimenteerd :wink: Maar gooi ik bijvoorbeeld een deken over de tafel, dan kan de serieweerstand van 4.7 meteen naar een lagere waarde.
Maar ik vind het een leerzaam spelletje. Ik ben toch echt een praktijkmens, ik moet het allemaal een keer aan den lijve ondervinden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”