Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Moderator: Beheerdersteam
Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraag.
Mijn broer is vorige maand overleden en die was ook bezig met zelfbouw-speakers.
Nu vinden we in zijn appartement nog een hoop speakers (focal), een hoop rode rollen kabels, condensatoren, een audio-analyzer en nog meer zulk gerief.
Heeft er iemand interesse in het materiaal.
Met vriendelijke groeten,
Koen (uit Gent/België )
foto's zie http://www.flickr.com/photos/dekleine/s ... 492728619/
Ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraag.
Mijn broer is vorige maand overleden en die was ook bezig met zelfbouw-speakers.
Nu vinden we in zijn appartement nog een hoop speakers (focal), een hoop rode rollen kabels, condensatoren, een audio-analyzer en nog meer zulk gerief.
Heeft er iemand interesse in het materiaal.
Met vriendelijke groeten,
Koen (uit Gent/België )
foto's zie http://www.flickr.com/photos/dekleine/s ... 492728619/
Laatst gewijzigd door Dekleine op do 16 mei 2013, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Gecondoleerd,
Is het mogelijk om een foto van de hele bubs te maken en hier neer te zetten?
Er is hier genoeg kennis om uit de foto een beetje op te maken wat het allemaal is.
sterkte de komende tijd.
gr
Coen
Is het mogelijk om een foto van de hele bubs te maken en hier neer te zetten?
Er is hier genoeg kennis om uit de foto een beetje op te maken wat het allemaal is.
sterkte de komende tijd.
gr
Coen
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Gecondoleerd.
Er zitten mooie spullen tussen waar vast wel liefhebbers voor zijn. Met name voor die Focal woofers zul je via ebay nog wel een aardige prijs krijgen. Ik geloof dat bas focal m180 hier van het forum redelijk op de hoogte is van de waarde van die Focal drivers.
Er zitten mooie spullen tussen waar vast wel liefhebbers voor zijn. Met name voor die Focal woofers zul je via ebay nog wel een aardige prijs krijgen. Ik geloof dat bas focal m180 hier van het forum redelijk op de hoogte is van de waarde van die Focal drivers.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
ook namens mij gecondoleerd .Martijn M schreef:Gecondoleerd.
Er zitten mooie spullen tussen waar vast wel liefhebbers voor zijn. Met name voor die Focal woofers zul je via ebay nog wel een aardige prijs krijgen. Ik geloof dat bas focal m180 hier van het forum redelijk op de hoogte is van de waarde van die Focal drivers.
Ik zal je een pm sturen , tevens intresse in wat ik zie op foto .
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Gecondoleerd ook van hier, waar is hij aan overleden ??
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Altijd weer erg naar om dit soort berichten te lezen. Gecondoleerd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Gecondoleerd.
Even over die audio analyser, dat is een ATB. Daar zit een computerdongle bij. Als je die niet hebt, heb je er niks aan.
Even over die audio analyser, dat is een ATB. Daar zit een computerdongle bij. Als je die niet hebt, heb je er niks aan.
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Ah, heb je een idee hoe de dongle eruit ziet? Het is een USB dongle vermoed ik maar heeft iemand er een foto van zodat ik kan zoeken in zijn appartement.ds23man schreef:Gecondoleerd.
Even over die audio analyser, dat is een ATB. Daar zit een computerdongle bij. Als je die niet hebt, heb je er niks aan.
Dank u...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Zal er morgen even een foto van maken.Dekleine schreef:Ah, heb je een idee hoe de dongle eruit ziet? Het is een USB dongle vermoed ik maar heeft iemand er een foto van zodat ik kan zoeken in zijn appartement.ds23man schreef:Gecondoleerd.
Even over die audio analyser, dat is een ATB. Daar zit een computerdongle bij. Als je die niet hebt, heb je er niks aan.
Dank u...
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Gecondoleerd.
Ik heb op zich wel interesse in een audio analyser, maar wat mag zoiets kosten?
Is er niemand die deze spullen zaterdag voor je mee naar Breda kan nemen?
Goed geprijsd is het daar zo verkocht vermoed ik.
Ik heb op zich wel interesse in een audio analyser, maar wat mag zoiets kosten?
Is er niemand die deze spullen zaterdag voor je mee naar Breda kan nemen?
Goed geprijsd is het daar zo verkocht vermoed ik.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Voordat je zomaar wat losse onderdelen verkoopt: volgens mij bevat de getoonde collectie geheel of gedeeltelijk de bezetting van enkele van Barts projecten. In elk geval zie ik de volledige bezetting voor een set Mini-Utopia kloons (Auster -µ-). Dus als je ook nog lege behuizingen tegenkomt zijn die mogelijk zo weer in elkaar te zetten. Verder geloof ik dat ik de HDS Exclusive 8" zie liggen uit de baskast van de Largo's waarmee hij bezig was, en je zal ook wel prints en andere toebehoren voor versterkers zijn tegengekomen. Voor de duidelijkheid hier een overzicht van de projecten.
--
Luidspreker: Auster -µ-
Gebaseerd op de 'JMlab/Focal Utopia micro'.
Speelklaar: 2005
Luidsprekerbezetting:
Aanvang: 2006
Met Sanken 2SA1216 en 2SC2922.
Versterker: ExtremA (klasse A)
Aanvang: 2006
Status: printen waren in 2007 grotendeels opgebouwd, maar nog niet in gebruik genomen.
Voorversterker: voor de 'ExtremA'
Aanvang: 2006 (orientatie topic, maar mogelijk waren al een print met componenten of een Dantimax volumecontroller aanwezig)
Luidspreker: Auster Largo
Gebaseerd op de 'Dynaudio Evidence'.
Aanvang: 2006
Status: in 2008 was de behuizing met tijdelijke afwerking gereed. De baskast was nog een proef. Eind 2009 werd ATB Pro geinstalleerd om filters te kunnen maken. Daarvoor was waarschijnlijk een deel van de componenten in de lade en de mand met rode spoelen bestemd. Een andere deel daaruit kan bij de Auster -µ- behoren.
Luidsprekerbezetting:
Parallel aan de Largo's liepen alvast plannen voor een volgend project, waarvoor ondermeer in 2006 de set Focal Audiom 11WX -4- werd aangeschaft.
--
Luidspreker: Auster -µ-
Gebaseerd op de 'JMlab/Focal Utopia micro'.
Speelklaar: 2005
Luidsprekerbezetting:
- Focal 6W4311
- Focal TC120 TD5 -12-
Aanvang: 2006
Met Sanken 2SA1216 en 2SC2922.
Versterker: ExtremA (klasse A)
Aanvang: 2006
Status: printen waren in 2007 grotendeels opgebouwd, maar nog niet in gebruik genomen.
Voorversterker: voor de 'ExtremA'
Aanvang: 2006 (orientatie topic, maar mogelijk waren al een print met componenten of een Dantimax volumecontroller aanwezig)
Luidspreker: Auster Largo
Gebaseerd op de 'Dynaudio Evidence'.
Aanvang: 2006
Status: in 2008 was de behuizing met tijdelijke afwerking gereed. De baskast was nog een proef. Eind 2009 werd ATB Pro geinstalleerd om filters te kunnen maken. Daarvoor was waarschijnlijk een deel van de componenten in de lade en de mand met rode spoelen bestemd. Een andere deel daaruit kan bij de Auster -µ- behoren.
Luidsprekerbezetting:
- Peerless HDS Exclusive 8" (HDS EXCLUSIVE 205 WR 102 NWP AL CU PH LS 8 OHM - 830884) [ datasheet ]
- 2x Peerless HDS Exclusive 5.25" (HDS EXCLUSIVE 152 WR 26 90 NWP AL CU PH 8 OHM - 830882) [ datasheet | application note ]
- Scanspeak Revelator SS D2904/710000 - 1" dome tweeter [ datasheet ]
Parallel aan de Largo's liepen alvast plannen voor een volgend project, waarvoor ondermeer in 2006 de set Focal Audiom 11WX -4- werd aangeschaft.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Een overzicht van wat op de foto's zichtbaar is.
Boeken:
- High Performance Loudspeakers - Martin Colloms
- With Computer-Aided Sound Projects / Great Sound Stereo Speaker Manual (sec. edition) - David B Weems, G.R. Koonce
- Praktische filtertechniek / principes en toepassingen - Harry M.....
- Luidsprekers / Fabels en feiten - R. .....
- Visaton: Handbuch der Lautsprechertechnik / ..... - .....
- Elektuur: Theorie en praktijk van buizenversterkers - Peter Dieleman
- Elektuur: Luidspreker-kasten ontwerpen (=Loudspeaker Design Cookbook) - Vance Dickason (Segment, ISBN 90-5381-061-7, 1996, prijs €33,58)
- Elektuur: Moderne High-End buizenversterkers / met ringkern-uitgangstransformatoren - Ir. Menno van der Veen
Luidsprekers:
- 2x HDS Exclusive 8" (HDS EXCLUSIVE 205 WR 102 NWP AL CU PH LS 8 OHM - 830884)? (uit baskast van Largo's?)
- een driver in een plastic zak?
- 2x Focal Audiom 11WX -4- (W6000) rond feb 2006 gekocht bij Zalytron (voor volgend project na Auster Largo).
- 2x Focal 5W4211 -12- (W2833)
- 2x Focal 6W4311 (gebruikt in Auster -µ-)
- 2x Focal TC120 TD5 -12- (gebruikt in Auster -µ-)
- 2x Visaton WS 17 BF (8 Ohm)
-2x 1x Visaton DSM 50 FFL (8 Ohm) Mogelijk als paar aanwezig.
- 1x Visaton DSM 25 FFL (8 Ohm) Mogelijk als paar aanwezig.
Luidsprekertoebehoren:
- 16 Tritec Air Coil spoelen + stuk of 5 bundeltjes filterdraad.
- Filtercondensatoren, waarond (22 nF ?) Jenssen paper in oil alu-foil bypass condensator (2 gele exemplaren).
- (5 Watt?) MOX weerstanden
- 4x middentonerbehuizing?
Versterkertoebehoren (vermoedelijk):
- 1x ringkern klein
- 1x ringkern groot
- 10 Philips bekerelco's 4700 uF / 100V
- 2 waarschijnlijk dezelfde Philips bekerelco's
Meetset:
- ATB PC Pro, of in elk geval hoofdunit 'Kirchner Elektronik ATB-701' en meetmicrofoon 'MC1' uit onderstaand plaatje:
Boeken:
- High Performance Loudspeakers - Martin Colloms
- With Computer-Aided Sound Projects / Great Sound Stereo Speaker Manual (sec. edition) - David B Weems, G.R. Koonce
- Praktische filtertechniek / principes en toepassingen - Harry M.....
- Luidsprekers / Fabels en feiten - R. .....
- Visaton: Handbuch der Lautsprechertechnik / ..... - .....
- Elektuur: Theorie en praktijk van buizenversterkers - Peter Dieleman
- Elektuur: Luidspreker-kasten ontwerpen (=Loudspeaker Design Cookbook) - Vance Dickason (Segment, ISBN 90-5381-061-7, 1996, prijs €33,58)
- Elektuur: Moderne High-End buizenversterkers / met ringkern-uitgangstransformatoren - Ir. Menno van der Veen
Luidsprekers:
- 2x HDS Exclusive 8" (HDS EXCLUSIVE 205 WR 102 NWP AL CU PH LS 8 OHM - 830884)? (uit baskast van Largo's?)
- een driver in een plastic zak?
- 2x Focal Audiom 11WX -4- (W6000) rond feb 2006 gekocht bij Zalytron (voor volgend project na Auster Largo).
- 2x Focal 5W4211 -12- (W2833)
- 2x Focal 6W4311 (gebruikt in Auster -µ-)
- 2x Focal TC120 TD5 -12- (gebruikt in Auster -µ-)
- 2x Visaton WS 17 BF (8 Ohm)
-
- 1x Visaton DSM 25 FFL (8 Ohm) Mogelijk als paar aanwezig.
Luidsprekertoebehoren:
- 16 Tritec Air Coil spoelen + stuk of 5 bundeltjes filterdraad.
- Filtercondensatoren, waarond (22 nF ?) Jenssen paper in oil alu-foil bypass condensator (2 gele exemplaren).
- (5 Watt?) MOX weerstanden
- 4x middentonerbehuizing?
Versterkertoebehoren (vermoedelijk):
- 1x ringkern klein
- 1x ringkern groot
- 10 Philips bekerelco's 4700 uF / 100V
- 2 waarschijnlijk dezelfde Philips bekerelco's
Meetset:
- ATB PC Pro, of in elk geval hoofdunit 'Kirchner Elektronik ATB-701' en meetmicrofoon 'MC1' uit onderstaand plaatje:
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Bij het rijtje luidsprekers zie ik ook de Visaton DSM 50 FFL (8 Ohm).
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Ja je hebt gelijk (gecorrigeerd). Ik zag hem aan voor de andere helft van een paartje DSM 25.
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Bedankt voor de berichten.
Er zijn al een aantal mensen die interesse hebben. (Focal-units, rode spoelen)
Ik ga morgen naar zijnappartement en alles een goed bekijken en foto's van nemen.
Met al die spullen ben ik zelf niks. Er liggen inderdaad ook nog wat printplaten en zo voor een versterken die hij wou bouwen, (maar misschien heeft mijn pa die al naarste containerpark gedaan) daar heeft hij echter nooit aan verder gedaan.
Hij begon aan veel, maar maakte bijna nooit iets af.
Ik zal morgen nog wat foto's nemen en die hier dan posten.
Er zijn al een aantal mensen die interesse hebben. (Focal-units, rode spoelen)
Ik ga morgen naar zijnappartement en alles een goed bekijken en foto's van nemen.
Met al die spullen ben ik zelf niks. Er liggen inderdaad ook nog wat printplaten en zo voor een versterken die hij wou bouwen, (maar misschien heeft mijn pa die al naarste containerpark gedaan) daar heeft hij echter nooit aan verder gedaan.
Hij begon aan veel, maar maakte bijna nooit iets af.
Ik zal morgen nog wat foto's nemen en die hier dan posten.
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Daar hebben we er hier meer van hoor. (ben zelf een goed voorbeeld vrees ik)Dekleine schreef:Hij begon aan veel, maar maakte bijna nooit iets af.
