wat het is? gewoon beweegt xyz, maar hoe een delta dan?Vinculum schreef:... delta ... .Wat wil je nog meer weten?
3D printer project
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3D printer project
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Check! Heb filmpje toegevoegd waar je hem in actie ziet.Henkjan schreef:wat het is? gewoon beweegt xyz, maar hoe een delta dan?Vinculum schreef:... delta ... .Wat wil je nog meer weten?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Dat is web 3.0 Bart. Tegenwoordig met tablet's en smartphones zijn scrollpagina's fijner dan klikpagina's.b_force schreef:Prima te volgen handleiding.![]()
Het zou misschien ietwat compacter mogen oid, het is nu heel erg veel scrollen.
Oeps! Fixed.b_force schreef:Staan ook een paar kleine spelfoutjes in (het is bv inbus, geen imbus. Zo ook nog wat dtjes en in Nederland is het enkel Boriumsilicaat)
Zit wat in. Ik zal er over denken. Punt is dat de tekst wel belangrijk is en dat links naar eBay sites geen zin hebben omdat ze steeds verlopen.b_force schreef:Wat ik mis is eigenlijk een directe lijst met onderdelen, adressen waar je het kunt kopen en wat het dan kost.
In een overzicht dus. Daarbij ook de geschatte totale prijs.
Re: 3D printer project
ik mis een knop, "koop hier een geheel complete printer bouwpakket à x euro."
neen, leuk initiatief om kennis en vaardigheden te delen.
De site ziet er leuk uit en ik ben benieuwd hoe de handel straks gaat.
Persoonlijk heb ik wel wat moeite om op mijn smartphone de menu's goed aan te tikken i.v.m. formaat.(android.)
neen, leuk initiatief om kennis en vaardigheden te delen.
De site ziet er leuk uit en ik ben benieuwd hoe de handel straks gaat.
Persoonlijk heb ik wel wat moeite om op mijn smartphone de menu's goed aan te tikken i.v.m. formaat.(android.)
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Haha nee daar begin ik niet aan. Dat kost me erg veel tijd en veel investeringsgeld (dus risico). Daarnaast zijn er erg veel van dit soort bedrijfjes en Kickstarter campagnes die kits aanbieden. Er is al een zeer succesvol kickstarter project die exact deze printer verkoopt. Alleen dan ipv geprinte onderdelen heeft deze injection-molded onderdelen en kost het 3-voudige.maikbike schreef:ik mis een knop, "koop hier een geheel complete printer bouwpakket à x euro."![]()
Ik bied alleen de geprinte onderdelen aan en met behulp van FreesKees de CNC gefreesde hotend houders. Daardoor hoef je alleen maar onderdelen samen te voegen en niets echt te maken.
En wat de handel betreft, ik verdien er niets aan hoor. De kosten zijn eigenlijk alleen voor het bestellen van een rol plastic. Mijn 'winst' is een halve rol plastic die ik overhoudt na het printen in jouw specifieke kleur. Kortom, het is puur om de hobby betaalbaar te houden. Niet voor winst.
Laatst gewijzigd door Vinculum op ma 23 sep 2013, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3D printer project
Niet vaak genoeg dusVinculum schreef:Ik werk altijd vanuit het engels.
Bij het stukje "basic specifications": off course is wat anders dan of course, wat je gezien de zinssetting denk ik bedoelt...
/edit1: op prep pagina: chose to use an aluminium version of the J-head sold bij 3D Industries.
*verder leest*
Laatst gewijzigd door sjons op ma 23 sep 2013, 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Het gaat om een grove schatting.Vinculum schreef:Zit wat in. Ik zal er over denken. Punt is dat de tekst wel belangrijk is en dat links naar eBay sites geen zin hebben omdat ze steeds verlopen.
Dat de lezer direct weet wat zoiets gaat kosten.
Ik heb nu werkelijk geen idee of het op 500, 1000 of 1500 euro zit???
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Quote van de eerste pagina bij specificaties:
Kosten: minder dan €500
Staat er al de hele tijd...
Kosten: minder dan €500
Staat er al de hele tijd...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Dat klopt, maar waar dan het grootste bedrag naartoe gaat.Vinculum schreef:Quote van de eerste pagina bij specificaties:
Kosten: minder dan €500
Staat er al de hele tijd...
(gewoon grove schatting)
Desnoods zet je de prijzen erbij die jij hebt betaald.
Dan kan iemand inschatten of andere prijzen hoog zijn of niet.
Wat je wel evt zou kunnen doen, is een samenkoop actie starten (op samenkopen.net).
Die actie zo regelen dat mensen eerst moeten inschrijven en dat je het dan pas besteld.
Maar goed, daar gaat natuurlijk wel weer veel werk in zitten.
Voordeel is dat daardoor de prijzen (flink) naar beneden kunnen.
Re: 3D printer project
Liep vandaag langs de Beurs van Berlage en ik ben even binnengestapt bij de expo van http://www.dutchdesignyear.com/expo/ ... hier staat een aantal oude (vintage) en nieuwe meubels ter display. Mijn aandacht werd direct getrokken door stoelen en tafels die van kunststof "draden" zijn opgebouwd, na een kort gesprek met de dame die de expo beheert blijken deze meubels door Dirk Vander Kooij gemaakt met een joekel van een 3D-printer
http://www.dirkvanderkooij.nl/about-dirk-vander-kooij
Ik moest gelijk aan jou denken Vinculum
Ik moest gelijk aan jou denken Vinculum
Laatst gewijzigd door SARK op wo 15 jan 2014, 6:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3D printer project
Ik vind het een kei leuke site. Ik dacht dat het veel meer werk was, dus dat valt reuze mee. Nu nog een leuke financieële meevaller ergens hahaha.
Super hoor......
PS: op de NL site staat er nog een stukje engels tussen, ben even kwijt waar.
Super hoor......
PS: op de NL site staat er nog een stukje engels tussen, ben even kwijt waar.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Had hem al gezien ja. Maar veel nadelen. Kwaliteit is matig vind ik en het resin wat gebruikt word is prijzig spul.
En laten we niet vergeten dat dit een analog schakeling is die gebruik maakt van de audiopoort van de laptop. Wij hier weten als geen ander wat een rotzooi daar uitkomt. Wil je echt dat die een print maakt die op honderdsten van een mm nauwkeurig moet printen? En de z-as wird geregeld door een druppelteller... Betrouwbaarheid lijkt me matig op zijn best.
En laten we niet vergeten dat dit een analog schakeling is die gebruik maakt van de audiopoort van de laptop. Wij hier weten als geen ander wat een rotzooi daar uitkomt. Wil je echt dat die een print maakt die op honderdsten van een mm nauwkeurig moet printen? En de z-as wird geregeld door een druppelteller... Betrouwbaarheid lijkt me matig op zijn best.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Ik vind het GENIAAL!!
Dat noem ik nog eens een partij out of the box denken.
Wat betreft rotzooi, over het algemeen valt dat best wel mee en anders kun je daar zeker wel het eea aan doen.
(auto correlatie van de rotzooi die je eruit krijgt bv)
Daarnaast zou je eventueel gewoon een goede USB geluidskaart oid kunnen implementeren.
Dat resin is waarschijnlijk nog duur omdat de afname nog niet zo groot is.
Dat noem ik nog eens een partij out of the box denken.
Wat betreft rotzooi, over het algemeen valt dat best wel mee en anders kun je daar zeker wel het eea aan doen.
(auto correlatie van de rotzooi die je eruit krijgt bv)
Daarnaast zou je eventueel gewoon een goede USB geluidskaart oid kunnen implementeren.
Dat resin is waarschijnlijk nog duur omdat de afname nog niet zo groot is.
Re: 3D printer project
Het idee om een "pompje" te gebruiken als z-as en tegelijkertijd de hoeveelheid resin beperkt te houden zal volgens mij nog veel navolging vinden. Het geheel heeft nog wel een hoog priegelprojectgehalte (VanDale?) maar dat is bij de meeste nieuwe ontwikkelingen zo.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3D printer project
ik weet nu waarom we zo weinig meer horen van Vinculum, hij is een huis aan t bouwen
http://www.businessinsider.com/3d-print ... urs-2014-1
http://www.businessinsider.com/3d-print ... urs-2014-1
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Haha nee dat nog net niet maar het klopt dat ik nagenoeg niet met de audiohobby bezig ben nu. De 3D print hobby is nl nu het hobby label ontgroeid en is een echt bedrijf geworden. Net zoiets als Juoiga.eu van jou HenkJan.
Op mijn site http://www.builda3dprinter.eu kun je nu bijna alle onderdelen ook kopen. Ik lever inmiddels al aan 20 verschillende landen van Canada tot Australië en alles er tussen in. De onderdelen die ik inkoop zijn alweer verkocht voordat ze binnen zijn en de orders zijn gewoon niet weg te werken. Mijn printer draait nu al sinds november zo'n 22 uur per dag, 7 dagen per week non-stop wat op zich wel weer een bewijs is van de stabiliteit en betrouwbaarheid van de machine. Er zijn plannen om het printerpark uit te breiden met nog een printer puur om de handel bij te kunnen houden.
Daarnaast is er privé veel drukte door mijn hoogzwangere vrouw. Volgende maand zou mijn dochter een broertje moeten krijgen.
Kortom, hoe spijtig het ook is, de audiohobby draait op de waakvlam op het moment en daarmee helaas ook een beetje dit forum. Hopelijk komt het in de toekomst wel weer goed.
Op mijn site http://www.builda3dprinter.eu kun je nu bijna alle onderdelen ook kopen. Ik lever inmiddels al aan 20 verschillende landen van Canada tot Australië en alles er tussen in. De onderdelen die ik inkoop zijn alweer verkocht voordat ze binnen zijn en de orders zijn gewoon niet weg te werken. Mijn printer draait nu al sinds november zo'n 22 uur per dag, 7 dagen per week non-stop wat op zich wel weer een bewijs is van de stabiliteit en betrouwbaarheid van de machine. Er zijn plannen om het printerpark uit te breiden met nog een printer puur om de handel bij te kunnen houden.
Daarnaast is er privé veel drukte door mijn hoogzwangere vrouw. Volgende maand zou mijn dochter een broertje moeten krijgen.
Kortom, hoe spijtig het ook is, de audiohobby draait op de waakvlam op het moment en daarmee helaas ook een beetje dit forum. Hopelijk komt het in de toekomst wel weer goed.
Re: 3D printer project
Gefeliciteerd met je onderneming. Dat is snel gegaan!
(Ben er trouwens eindelijk achter dat je avatar een songtitel is van de Culture Club..
)
groet,
Aat
(Ben er trouwens eindelijk achter dat je avatar een songtitel is van de Culture Club..
groet,
Aat
Re: 3D printer project
Heb je dan nog wel tijd over voor je werk, Ardon ?
Of is het land binnenkort een ZZP'er rijker ?
Of is het land binnenkort een ZZP'er rijker ?
Re: 3D printer project
Ik vind het echt top! De prijzen zijn netjes, het sfeertje van deze community is goed en het is een prachtig gezicht zo'n ding te zien werken......
Mooie site trouwens....
Misschien een stukje waarin de links staan voor mooie adresjes voor de motoren enzo?
Mooie site trouwens....
Misschien een stukje waarin de links staan voor mooie adresjes voor de motoren enzo?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: 3D printer project
Zolang je het "zwart" kunt doe kan dat ja..Ivo schreef:ZZP'er en rijk in dezelfde zin...
Kees
Re: 3D printer project
De ZZP-ers die ik ken verdienen heel goed, maar alles gaat in de buffer voor magere tijden. En die hebben ze ook allemaal. Niet erg, hoort erbij, maar ik zie ze niet als rijk.
Re: 3D printer project
Hangt ook een beetje van je definitie van rijk af... Ik voel me nu al een maand of zes multimiljonair, al is dat absoluut niet te zien aan mijn bankrekening, integendeel, baby's zijn potverdikke een partij duur!
