Zolang je digitaal in en uit gaat. Geen volumeregeling doet etc. Dan moet je weinig tot geen verlies hebben lijkt mij.Geenius schreef:+1ijscobar schreef:+1Geenius schreef:Ik wil proberen zo puristisch mogelijk te zijn: bron > DAC > geïntegreerde versterker > 1 paar speakers
Vandaar dat ik het eerst zonder extra electonica wil proberen.
Al die extra DAC's ertussen heb ik geprobeerd in de vorm van minidsp en vond ik een drama.
Die antimode zou overigens erg goed moeten zijn… maar inderdaad: extra elektronica.
Ik heb een keer een DEQX gehad, 'k kon de boel vlak binnen +/-1dB krijgen maar ik vond het te "zakelijk" klinken als het hele signaal er doorheen ging.
Ik heb wel goeie ervaringen met kleine speakers (die dus niet laag gaan) en dan alleen het laag aktief:
Dan kan je in mijn ogen uiteindelijk meer winst halen, dan het verlies dat je hebt.
Ga je van analoog naar digitaal in de dsp en dan weer een dac, ja dan ga je flink wat verlies hebben. Veel van de minidsp verhalen gaan over het 'budget' model van 100 euro.
Ga je naar de nieuwere modellen, en knoop je daar je eigen dac zit je echt op een hoger niveau.
(Eenvoudig en goedkoop is het niet meer, gezien je een goede voeding moet gebruiken en natuurlijk alles storingsvrij aansluiten.)
Heel de kamer verbouwen naar dedicated luisterruimte zou ook mijn voorkeur hebben, maar dat is meestal helemaal niet haalbaar.