Hoe wist je dat?Shadow schreef:Darn ik zat nog te twijfelen of het geen uil was! En voor iemand met een uil op z'n linker arm is dat wel een schande
[Vintage project #2] Isobarix
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Ik verwachtte hier iets over luidsprekers aan te treffen, zit ik zeker verkeerd... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Denk dat je die hier eerder aantreft:ray5150 schreef:Ik verwachtte hier iets over luidsprekers aan te treffen, zit ik zeker verkeerd...
https://www.avifauna.nl/home/
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Moet niet gekker worden. De een een uil de ander een krokodil. Wat is er mis met een goudvis? 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Vanmiddag bracht de postbode een pakje:
Ik ben weer blij. Binnenkort de eerste geluidjes.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Dat word een hele flinke plank. Ik zeg op naar Hengelo...
Wat zijn die "schuimpjes" op de foto?
Wat zijn die "schuimpjes" op de foto?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Iron core with discs spoelen.sander1238 schreef:Wat zijn die "schuimpjes" op de foto?
Ik heb meer onderdelen besteld dan ik nodig heb. Van alle weestanden heb ik bijv ook de een hogere en een lagere waarde besteld, vandaar dat het er zoveel zijn. Bij een paar spoelen heb ik dat ook gedaan. Een aantal C's had ik nog in voorraad.sander1238 schreef:Dat word een hele flinke plank. Ik zeg op naar Hengelo...
Kan ik er gelijk een beetje mee experimenteren zonder direct weer een bestelling te hoeven doen.
Hengelo wordt wel krap. Ik heb eigenlijk alleen vandaag en volgende week zondag nog. Vandaag is door omstandigheden alweer
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Sedert een paar dagen heb ik geluid. Alleen het filter voor de bovenste 3 units is af, ik heb dus nog geen laag. Ik heb het highpass gedeelte van het midfilter even weggelaten en het rendement van het hoog wat aangepast, om toch het hele frequentiebereik te horen; de B110 geeft nu ook het laag weer. Valt voor een eerste test niet tegen, deze combinatie heeft potentie.
Na de luisterdag kreeg ik van Dre een exemplaar van de ZBA CA amp mee om thuis uit te proberen. Benieuwd hoe het vergelijk met de Musical Fidelity XA200 zou zijn.
Nou, ik kan kort zijn, die worden volkomen weggespeeld. Er zit veel meer rust in het geluidsbeeld. Het oplossend vermogen is véél groter. Hoe moet ik nu verder met mijn leven als ik die versterker straks terug moet geven
Toch Loek maar weer eens lief aankijken
Na de luisterdag kreeg ik van Dre een exemplaar van de ZBA CA amp mee om thuis uit te proberen. Benieuwd hoe het vergelijk met de Musical Fidelity XA200 zou zijn.
Nou, ik kan kort zijn, die worden volkomen weggespeeld. Er zit veel meer rust in het geluidsbeeld. Het oplossend vermogen is véél groter. Hoe moet ik nu verder met mijn leven als ik die versterker straks terug moet geven
Toch Loek maar weer eens lief aankijken
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 05 feb 2017, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Ik vond het al zo stil.pappaleo schreef:Sedert een paar dagen heb ik geluid. Alleen het filter voor de bovenste 3 units is af, ik heb dus nog geen laag. Ik heb het highpass gedeelte van het midfilter even weggelaten en het rendement van het hoog wat aangepast, om toch het hele frequentiebereik te horen; de B110 geeft nu ook hel laag weer. Valt voor een eerste test niet tegen, deze combinatie heeft potentie.
Na de luisterdag kreeg ik van Dre een exemplaar van de ZBA CA amp mee om thuis uit te proberen. Benieuwd hoe het vergelijk met de Musical Fidelity XA200 zou zijn.
Nou, ik kan kort zijn, die worden volkomen weggespeeld. Er zit veel meer rust in het geluidsbeeld. Het oplossend vermogen is véél groter. Hoe moet ik nu verder met mijn leven als ik die versterker straks terug moet geven![]()
![]()
Toch Loek maar weer eens lief aankijken
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Ach baas boven baas heb je altijd, bijv. een Ncore met custom voortrap, toch Dre? 
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Ach,zoveel wensen zo weinig tijd.Walt schreef:Ach baas boven baas heb je altijd, bijv. een Ncore met custom voortrap, toch Dre?
Als zou ik wel 2 van die versterkers van Jeroen willen hebben.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Niet teveel geloven wat er op het net gebruld wordt...........Walt schreef:Ach baas boven baas heb je altijd, bijv. een Ncore met custom voortrap, toch Dre?
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Ik begreep dat Jeroen en Dre de CA met de Daudio Ncore vergeleken hadden, vandaar.
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Hallo Leo,
Zojuist dit topic 'ontdekt' en meteen vanaf pagina 1 tot het einde doorgelezen.
Mijn dubbele complimenten: ten eerste voor de mooie uitvoering, ten tweede voor de uitvoerige beschrijving waarin je ingaat op je ontwerptraject en de stappen die je daarin neemt. Heel leerzaam en leuk om te lezen!
Dank!
Zojuist dit topic 'ontdekt' en meteen vanaf pagina 1 tot het einde doorgelezen.
Mijn dubbele complimenten: ten eerste voor de mooie uitvoering, ten tweede voor de uitvoerige beschrijving waarin je ingaat op je ontwerptraject en de stappen die je daarin neemt. Heel leerzaam en leuk om te lezen!
Dank!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Ik luister nu ongeveer een maand naar de bovenste helft van de Isobarix. De B110 neemt ook de onderste octaven voor zijn rekening, want het filter van de B139 woofers was nog niet klaar, ik had niet de juiste onderdelen en al helemaal geen tijd vanwege lange werkdagen. 's Avonds speelt de televisie erover en op een schaars vrij momentje luister ik naar muziek.
Klinkt helemaal niet verkeerd overigens. Is de Isobarix nou goed of ligt het aan de ZBA CA versterker? Die is fenomenaal, dat lijdt geen twijfel. (Loek !! Help !!). De Mission Impossible heeft ook op de CA aangesloten gezeten, maar die wordt in vergelijking met de Isobarix echt weggespeeld qua detail. Qua druk in het laag natuurlijk niet, maar toch. Die ouwe units doen het nog best leuk.
Vandaag heb ik het lowpass filter voor de woofers afgemaakt en aangesloten. Dat geeft toch een tikje andere dimensie aan het geluid.
Ik moest natuurlijk het highpass deel van de B110 in werking stellen en gelijk wat rendementscorrecties voor mid en hoog doen (had ik al voorbereid). Best wel even wennen, echt laag.
Ik moet nog even luisteren of het allemaal wel klopt. Waarschijnlijk behoeft de klankbalans wat aanpassing (iets meer laag midden), maar daar neem ik nog rustig even de tijd voor. Ook de interactie van het laag met de luisterruimte moet ik nog analyseren. Misschien morgen nog wat metingen doen.
Klinkt helemaal niet verkeerd overigens. Is de Isobarix nou goed of ligt het aan de ZBA CA versterker? Die is fenomenaal, dat lijdt geen twijfel. (Loek !! Help !!). De Mission Impossible heeft ook op de CA aangesloten gezeten, maar die wordt in vergelijking met de Isobarix echt weggespeeld qua detail. Qua druk in het laag natuurlijk niet, maar toch. Die ouwe units doen het nog best leuk.
Vandaag heb ik het lowpass filter voor de woofers afgemaakt en aangesloten. Dat geeft toch een tikje andere dimensie aan het geluid.
Ik moest natuurlijk het highpass deel van de B110 in werking stellen en gelijk wat rendementscorrecties voor mid en hoog doen (had ik al voorbereid). Best wel even wennen, echt laag.
Ik moet nog even luisteren of het allemaal wel klopt. Waarschijnlijk behoeft de klankbalans wat aanpassing (iets meer laag midden), maar daar neem ik nog rustig even de tijd voor. Ook de interactie van het laag met de luisterruimte moet ik nog analyseren. Misschien morgen nog wat metingen doen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 26 feb 2017, 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: [Vintage project #2] Isobarix
nice, en gaaf dat je lang naar het midhoog hebt geluisterd zonder het laag. Dan weet je waarschijnlijk heel goed wat je kunt behalen aan kwaliteit in het mid. Dan zoek je dat weer, met het laag erbij. Speakers zonder laag kunnen een schoon middengebied laten horen, wat met laag erbij niet echt meer opvalt. Nu weet je goed hoe het kan zijn. Ben erg benieuwd hoe het zal worden samen.
Volg modus aan
Volg modus aan
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Klinkt veelbelovend Leo!pappaleo schreef:Is de Isobarix nou goed of ligt het aan de ZBA CA versterker? Die is fenomenaal, dat lijdt geen twijfel. (Loek !! Help !!)..
Helaas zal het nog wel even duren voordat ik aan jou CA amp printen kan beginnen. De mijne is ook nog niet af en staat weer in de kast daar ik nu eerst in huis aan het klussen ben en volgende week 3 weken op vakantie ga..
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Ik zou graag helpen, maar helaas is die print voor de meerderheid met SMD gevuld...mijn aversie daartegen mag bekend zijn....
