in de ban van RPi bordjes
Moderator: Beheerdersteam
in de ban van RPi bordjes
Na lang overwegen heb ik onderstaande geïnstalleerd:
AUDIOPHONICS I-Sabre V2.1 DAC ES9023 TCXO Raspberry Pi 3 / Pi 2 A+ B+ / I2S
AUDIOPHONICS Linear Regulated Low Noise Power Supply USB 5V 3.5A 25VA
Wat een verschil met de HiFIBerry DAC+ Pro!
Nu ben ik helemaal in de ban van (Audiophonics) bordjes, maar het kluwen is groot.
Ik vraag me af waarom er perse een DAC nodig is wanneer je versterker een SPDIF ingang heeft, ik overweeg ALLO DIGIONE Raspberry PI 2.0 Pi 3.0 Digital Interface SPDIF aan te schaffen.
Heeft iemand deze al geprobeerd of waarom overgaan van digitaal naar analoog DAC wanneer je digitaal in je versterker kan?
AUDIOPHONICS I-Sabre V2.1 DAC ES9023 TCXO Raspberry Pi 3 / Pi 2 A+ B+ / I2S
AUDIOPHONICS Linear Regulated Low Noise Power Supply USB 5V 3.5A 25VA
Wat een verschil met de HiFIBerry DAC+ Pro!
Nu ben ik helemaal in de ban van (Audiophonics) bordjes, maar het kluwen is groot.
Ik vraag me af waarom er perse een DAC nodig is wanneer je versterker een SPDIF ingang heeft, ik overweeg ALLO DIGIONE Raspberry PI 2.0 Pi 3.0 Digital Interface SPDIF aan te schaffen.
Heeft iemand deze al geprobeerd of waarom overgaan van digitaal naar analoog DAC wanneer je digitaal in je versterker kan?
Re: in de ban van RPi bordjes
Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van het dac bordje die je nu hebt.
Het hangt er vanaf hoe de dac in je versterker is, die zou je dan moeten vergelijken
met de es9023.
Ik heb hem vergeleken met diverse dac's in dure Ht recievers, maar dan wint de es9023 het wel.
Het hangt er vanaf hoe de dac in je versterker is, die zou je dan moeten vergelijken
met de es9023.
Ik heb hem vergeleken met diverse dac's in dure Ht recievers, maar dan wint de es9023 het wel.
Re: in de ban van RPi bordjes
Leuk, ik las laatst dat je Spotify Connect nu heel eenvoudig op de RPi kunt laten draaien. Wordt wellicht nu weer leuk om hierop over te stappen. Zou ook nog wel eens met Tidal willen pielen om lossless audio te streamen...
Re: in de ban van RPi bordjes
Zoals toetertje al schreef, als er een fatsoenlijke DAC in je versterker ingebouwd zit, heb je niet perse een aparte DAC nodig.m_cruiser schreef:Ik vraag me af waarom er perse een DAC nodig is wanneer je versterker een SPDIF ingang heeft, ik overweeg ALLO DIGIONE Raspberry PI 2.0 Pi 3.0 Digital Interface SPDIF aan te schaffen.
Heeft iemand deze al geprobeerd of waarom overgaan van digitaal naar analoog DAC wanneer je digitaal in je versterker kan?
Re: in de ban van RPi bordjes
Hoe schatten jullie de kwaliteit in van de verschillende Sabres tov elkaar en tov Allo Kali+Piano2.1+Volt Set?
lijstje van Hannesie
9023
9016
9018
9018S
9028
9038, enz. ....
Als er dan een DAC chip word genoemd als
Twin ESS SABRE® Reference 32bit ES9028Q2M 768kHz DSD512 22.5/24.5MHz DACs
lijstje van Hannesie
9023
9016
9018
9018S
9028
9038, enz. ....
Als er dan een DAC chip word genoemd als
Twin ESS SABRE® Reference 32bit ES9028Q2M 768kHz DSD512 22.5/24.5MHz DACs
Re: in de ban van RPi bordjes
Is die Sabre veel beter dan de Hifi berry DAC pro+m_cruiser schreef:Hoe schatten jullie de kwaliteit in van de verschillende Sabres tov elkaar en tov Allo Kali+Piano2.1+Volt Set?
lijstje van Hannesie
9023
9016
9018
9018S
9028
9038, enz. ....
Als er dan een DAC chip word genoemd als
Twin ESS SABRE® Reference 32bit ES9028Q2M 768kHz DSD512 22.5/24.5MHz DACs
Of alleen microdetails
Ik vond de eerste Hifiberry een Enorme stap t.o.v. Wat ik eerst gebruikte ( een Samsung media speler )
ben overgestapt naar de Hifiberry pro + met goud (kleurige) Tulpstekkers Vond ik niet een sprong of een stap beter
Re: in de ban van RPi bordjes
Ik vind de hifiberry pro wat vlak en hard klinken. Het audiophonics bordje die ik heb, is wat muzikaler en
laat wat meer karakter en emotie horen. Maar misschien is het wel mijn smaak.
laat wat meer karakter en emotie horen. Maar misschien is het wel mijn smaak.
Re: in de ban van RPi bordjes
Zo ervaar ik het ook. Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik ook de voeding veranderd heb op hetzelfde moment.
En ik ook terug Qobuz gebruik. Hoewel ik niet altijd heel veel verschil hoor tussen 320kbs en +750kbs.
Doen jullie nog iets in de extra settings bij de DAC?
En ik ook terug Qobuz gebruik. Hoewel ik niet altijd heel veel verschil hoor tussen 320kbs en +750kbs.
Doen jullie nog iets in de extra settings bij de DAC?
Re: in de ban van RPi bordjes
Ik gebruik de voeding die Barry aanbiedt. En ik moet zeggen die doet het prima.
Voor het streamen gebruik ik Moode audio. Thuis duw ik alles met de laptop daar naartoe.
Mocht ik hem eens meenemen, dan zit er een usb stick in de Pi, en bedien ik hem
met de smartphone. De Pi met dac, zit bij mij ingebouwd in mijn eindversterker.
Ik ben nog geen extra instellingen voor de essabre tegen gekomen.
Deze werkt volgens mij niet met instelbare filters.
Voor het streamen gebruik ik Moode audio. Thuis duw ik alles met de laptop daar naartoe.
Mocht ik hem eens meenemen, dan zit er een usb stick in de Pi, en bedien ik hem
met de smartphone. De Pi met dac, zit bij mij ingebouwd in mijn eindversterker.
Ik ben nog geen extra instellingen voor de essabre tegen gekomen.
Deze werkt volgens mij niet met instelbare filters.
Re: in de ban van RPi bordjes
Begrepen jij hoort dus dingen anders uit dat bordje , als bij de Hifiberry , wat je fijner vind klinkentoetertje schreef:Ik vind de hifiberry pro wat vlak en hard klinken. Het audiophonics bordje die ik heb, is wat muzikaler en
laat wat meer karakter en emotie horen. Maar misschien is het wel mijn smaak.
Ok snap het
