Nee dat gaat niet lukken ben ik ook bang. Je kunt alvast zoeken naar een leuke 8" met dual voice coil die het leuk doet in een kleine kast van zeg rond 10 - 15 liter.
Mag ik even inhaken. Wat is het voordeel van dual voicecoil ? waarom niet gewoon 1
Kan je met allebei de kanalen op je versterker één woofer laten wapperen.
In het pré dsp tijdperk kon je beide spreekspoelen apart aansturen en filteren, zodat je het laag wat kom boosten. Een linkwitz transform avant la lettre, zeg maar.
Nee dat gaat niet lukken ben ik ook bang. Je kunt alvast zoeken naar een leuke 8" met dual voice coil die het leuk doet in een kleine kast van zeg rond 10 - 15 liter.
Dan ga ik liever op zoek naar écht goede spullen om eens een mooi systeem te maken.
Nee dat gaat niet lukken ben ik ook bang. Je kunt alvast zoeken naar een leuke 8" met dual voice coil die het leuk doet in een kleine kast van zeg rond 10 - 15 liter.
Mag ik even inhaken. Wat is het voordeel van dual voicecoil ? waarom niet gewoon 1
Kan je met allebei de kanalen op je versterker één woofer laten wapperen.
In het pré dsp tijdperk kon je beide spreekspoelen apart aansturen en filteren, zodat je het laag wat kom boosten. Een linkwitz transform avant la lettre, zeg maar.
Nee dat gaat niet lukken ben ik ook bang. Je kunt alvast zoeken naar een leuke 8" met dual voice coil die het leuk doet in een kleine kast van zeg rond 10 - 15 liter.
Dan ga ik liever op zoek naar écht goede spullen om eens een mooi systeem te maken.
Zo lang gaan Cavia's toch niet mee (zie openingspost)?
Denk dat er best behoefte is aan een hoogwaardig compact systeempje voor bij de PC en TV. En dan blijven die Founteks FR88EX behoorlijk bovenaan staan naar mijn mening.
Ik heb nog geprobeerd om de klankbalans in orde te krijgen door het SPL van de mid en hoog sectie wat omlaag te brengen. Dat gaat de goede kant uit, maar nu valt de tweet uit de toon. Heeft geen fijn karakter, of het karakter past niet bij de HiVi.
Maar het ergste is dat het rendement nu belachelijk laag is. Er moeten behoorlijk wat wattjes ingepropt worden om er een beetje geluid uit te krijgen.
Lachen is wel dat de laagweergave krankzinnig is. Maar zonder laag in de opname blijft ie toch wat slank klinken. Dus nog nèt onvoldoende BSC.
Nee dat gaat niet lukken ben ik ook bang. Je kunt alvast zoeken naar een leuke 8" met dual voice coil die het leuk doet in een kleine kast van zeg rond 10 - 15 liter.
Dan ga ik liever op zoek naar écht goede spullen om eens een mooi systeem te maken.