kleine spuitkabine
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: kleine spuitkabine
goed bezig die Sander.
met te veel sprints houjd e de marathon niet vol hè
- SSassen
- Contacteer:
Goed, weer wat vorderingen gemaakt, inclusief een stoffilter voor de aanzuiging van de lucht van buiten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Kweet niet, maar begin nu bepaalde beelden van de Amsterdamse Wallen te krijgen... 
Ik vraag me af wanneer je daar voor het laatst geweest bent, die lampjes daar hebben toch een heeeel andere kleur... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat is pest van tegenwoordig met die filterappjes tegenwoordig.
Ik zie er trouwens geen gat in.
Ik zie er trouwens geen gat in.
Ziet er mooi uit
Maak je er nog een draaiplateau in? Zodat je objecten gemakkelijk rondom kan spuiten? Dit omdat de ruimte vrij smal lijkt.
Mooi zeg, en wat een tempo.
Zitten die lampen binnen in? Is dat veilig qua EX-huppeldepup?
De discussie aan het begin van dit draadje is buitengewoon informatief. Ik ben altijd erg blij met de expertise die hier gedeeld wordt.
Zitten die lampen binnen in? Is dat veilig qua EX-huppeldepup?
De discussie aan het begin van dit draadje is buitengewoon informatief. Ik ben altijd erg blij met de expertise die hier gedeeld wordt.
Daar dacht ik ook aan Ivo, gelukkig kan de druk bij een eventuele explosie goed weg via de air vents 
Als het maar geen verhaal wordt dat ze in Mythbusters na gaan spelen. Ooit iets gezien met een waterboiler ...
- SSassen
- Contacteer:
Lampen zijn IP65, spatwaterdicht dus, daar heb ik aan gedacht, zowieso worden de spuitdampen gelijk afgezogen. Ik gebruik hiervoor een industriële stofzuiger.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Ex is wat anders hè dan IP (maar dat weet je wel.denk ik)
Heb je ook slangen met aarde draad voor de afzuiging?
Zo ja, waar heb je die vandaan, die heb ik ook nodig voor mn nog te bouwen stofafzuiging
Heb je ook slangen met aarde draad voor de afzuiging?
Zo ja, waar heb je die vandaan, die heb ik ook nodig voor mn nog te bouwen stofafzuiging
- SSassen
- Contacteer:
Nee, ik gebruik gewoon een Karcher stofzuiger voor de afzuiging. Er wordt zoveel extra lucht meegezogen dat ik me niet kan voorstellen dat er een explosief mengsel kan ontstaan.
De cabine op een aanhangeronderstel zetten. Dan kun je hem ook nog aan forumleden verhuren

- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Statische elektriciteit zelf idd ook paar keer meegemaakt met zo'n afvoer, vooral erg vervelend (niet hoog genoeg om dodelijk te zijn)
Effect wordt versterkt wanneer je zelf ook inmiddels onder een dikke laag stof zit.
Ik geloof er alleen niet zo dat dit "dangerous" en "explosive" kan worden.
De vonk waar Jerry Rosa het overheeft komt namelijk niet in direct contact met stofdeeltje, maar blijft aan de buitenkant van de pijp.
Maar even een kabel eromheen binden is ook niet de moeite, om iig van die vervelende schokken af te komen.
(Ik kijk Rosa's video best vaak, mooi stukje nostalgisch (en tikje koppig) vakmanschap, die man heeft een engelen geduld )
Effect wordt versterkt wanneer je zelf ook inmiddels onder een dikke laag stof zit.
Ik geloof er alleen niet zo dat dit "dangerous" en "explosive" kan worden.
De vonk waar Jerry Rosa het overheeft komt namelijk niet in direct contact met stofdeeltje, maar blijft aan de buitenkant van de pijp.
Maar even een kabel eromheen binden is ook niet de moeite, om iig van die vervelende schokken af te komen.
(Ik kijk Rosa's video best vaak, mooi stukje nostalgisch (en tikje koppig) vakmanschap, die man heeft een engelen geduld )
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
met alleen dampafzuiging zal t mss niet zo'n vaart lopen zeg ik op gevoel (idd door de verversing van de lucht), maar t vervelende van stof is dat t accumuleert en dus vroeg of laat zo veel van is dat het boem kan zeggen. en dat is helaas geen theoretisch probleem
geloof t maar, stof en statische electriciteit van een afzuiging is geen goede combo. en het kan heel hard BOEM zeggenOne World Concepts schreef:Ik geloof er alleen niet zo dat dit "dangerous" en "explosive" kan worden.
- SSassen
- Contacteer:
Daarom gebruik ik ook een stofzuiger, de stofzak vangt al het stof op, alhoewel er van ‘stof’ feitelijk geen sprake is, het is spuitnevel met verfdeeltjes.
Is misschien nog ontbrandbaarder(zeg je dat zo?).SSassen schreef:Daarom gebruik ik ook een stofzuiger, de stofzak vangt al het stof op, alhoewel er van ‘stof’ feitelijk geen sprake is, het is spuitnevel met verfdeeltjes.
Doe een strookje huishoudfolie (kleeft genoeg van zichzelf) over elke lamp, als ze beneveld raken dan hoef je alleen het folietje te vervangen. Ik denk dat de kans klein is dat dit gaat gebeuren door de afzuiging maar het kost je niets en is makkelijk te plaatsen/verwijderen.