Werkbank van douglas hout

De echte doe het zelvert maakt zijn eigen gereedschap!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door ray5150 »

hardbats schreef:
Hoe bedoel je?
De onderste laag, op voet nivo, zal ik maar zeggen, zou logisch zijn om daar 1 geheel van te maken.
Tenminste, voor mij zou dat logisch zijn. :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Pjotr »

Laat ie nou meer eerst een hard gaan batsen er op. Dan ziet en voelt ie vanzelf wat er allemaal beter had gekund... :sure: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door ray5150 »

:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door hardbats »

ray5150 schreef:
hardbats schreef:
Hoe bedoel je?
De onderste laag, op voet nivo, zal ik maar zeggen, zou logisch zijn om daar 1 geheel van te maken.
Tenminste, voor mij zou dat logisch zijn. :lol:
In die opening komt in stofzuiger te wonen, althans dat is het idee.
Pjotr schreef:
Laat ie nou meer eerst een hard gaan batsen er op. Dan ziet en voelt ie vanzelf wat er allemaal beter had gekund... :sure: :mrgreen:
Er zullen vast nog wel wat kinderziektes in zitten :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
ray5150 schreef:
hardbats schreef:
Hoe bedoel je?
De onderste laag, op voet nivo, zal ik maar zeggen, zou logisch zijn om daar 1 geheel van te maken.
Tenminste, voor mij zou dat logisch zijn. :lol:
In die opening komt in stofzuiger te wonen, althans dat is het idee.
Pjotr schreef:
Laat ie nou meer eerst een hard gaan batsen er op. Dan ziet en voelt ie vanzelf wat er allemaal beter had gekund... :sure: :mrgreen:
Er zullen vast nog wel wat kinderziektes in zitten :lol:
Zo lang het maar geen houtworm is en je alle vloer planken gordingen met regenpak aan met een planten sproeier met zo,n anti hout worm moet inspuiten Met dat in je achterhoofd Dan valt het altijd mee O:)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door hardbats »

En hij staat op zn eindbestemming \:D/

Nu kan het inrichten, aanpassen, toepassen etc beginnen
20210217_184617.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
En hij staat op zn eindbestemming \:D/

Nu kan het inrichten, aanpassen, toepassen etc beginnen

20210217_184617.jpg
Netjes Bas :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Shadow »

Mooi hoor =D>
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door hardbats »

Met de komst van de Heuer Front 150 toch wel even na gedacht en een aanpassing gedaan aan de werkbank.
Nu is het net een "zoek de verschillen" :lol:
20210222_210653.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Henkjan »

wat valt er te winnen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Pjotr »

De werkbank van het jaar prijs :lol: Hij is lager :shock: maar neem die tip om de bankschroef wat meer naar de (rechter) hoek te zetten ter harte. Niet helemaal op de hoek, zodat je nog wat gereedschap er naast neer kunt leggen. Of kom je dan tegen het dak met je dak :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 22 feb 2021, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Met de komst van de Heuer Front 150 toch wel even na gedacht en een aanpassing gedaan aan de werkbank.
Nu is het net een "zoek de verschillen" :lol:

20210222_210653.jpg
Heuer 150 Tjee Dat is een zware jonge :shock:
Waar je misschien niet zoveel hoeft te betalen als een jaar of 5 geleden , ze zijn een stuk goedkoper geworden :D
Maar niet lichter
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door hardbats »

Henkjan schreef:
wat valt er te winnen?
Eeuwige roem voor het scherp zient oog
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
De werkbank van het jaar prijs :lol: Hij is lager :shock: maar neem die tip om de bankschroef wat meer naar de (rechter) hoek te zetten ter harte. Niet helemaal op de hoek, zodat je nog wat gereedschap er naast neer kunt leggen. Of kom je dan tegen het dak met je dak :mrgreen:
Hij heeft op zolder gezet Dat scheelt aanzienlijk Peter :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door hardbats »

Pjotr schreef:
De werkbank van het jaar prijs :lol: Hij is lager :shock: maar neem die tip om de bankschroef wat meer naar de (rechter) hoek te zetten ter harte. Niet helemaal op de hoek, zodat je nog wat gereedschap er naast neer kunt leggen. Of kom je dan tegen het dak met je dak :mrgreen:
Goed gezien, heb de poten 10cm ingekort. De bankschroef zag bijna onder mijn oksels :lol:
Ik heb nog wat aan het kijken waar hij komt. Verder rechts is wel het meest handig maar dan valt er rechts van de bankschroef weinig in te spannen.
De werkbank is dieper dan de schuine kant van het dak dus ik kan daar wel gewoon bij staan.
OpaBert schreef:
hardbats schreef:
Met de komst van de Heuer Front 150 toch wel even na gedacht en een aanpassing gedaan aan de werkbank.
Nu is het net een "zoek de verschillen" :lol:

20210222_210653.jpg
Heuer 150 Tjee Dat is een zware jonge :shock:
Waar je misschien niet zoveel hoeft te betalen als een jaar of 5 geleden , ze zijn een stuk goedkoper geworden :D
Maar niet lichter
Kilootje of 25 zal hij wel wegen ja :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door hannesie »

Deze week in de aanbieding, misschien een leuke opzet op de muur?

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Geree ... p100315256

Afbeelding
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door hardbats »

Ik heb al hout liggen voor een gereedschaps wand. Heb hem alleen nog niet gemaakt omdat er nog wat dingen onzeker waren over plaatsing etc.
Dus een gereedschaps wand komt er zeker nog
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Shadow »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Pjotr »

Een beetje werkbank heeft natuurlijk laden... :mrgreen: En omdat je stofzuiger toch niet past in de "stofzuigerhoek": https://www.hbm-machines.com/producten/ ... hapswagens
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door hardbats »

Als de gereedschaps wand straks hangt is het rechter vak waar nu al mn gereedschap staat ook weer leeg. Dus ik heb overal nog de mogelijkheid om lades te maken.

En zn metalen rek vind ik niet fantastisch voor gereedschap, Dan maak ik het liever zelf.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Pjotr »

Je hebt gewoon 2 soorten klussers: Lui die van opgeruimd, overzicht en spick & span houden. Die kunnen meestal niet zoeken en hebben zo'n wand. En je hebt lui die wel goed kunnen zoeken. Die kiepen alles gewoon in een paar laden en Ikea/Curver bakken :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door hardbats »

Ik zou er echt niet tegen kunnen als alles zomaar in en bak bij elkaar gegooit ligt :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Pjotr »

Niet alles in 1 bak natuurlijk! :lol: Ik vind zo'n gereedschapskar best wel handig als je er de ruimte voor hebt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef:
Je hebt gewoon 2 soorten klussers: Lui die van opgeruimd, overzicht en spick & span houden. Die kunnen meestal niet zoeken en hebben zo'n wand. En je hebt lui die wel goed kunnen zoeken. Die kiepen alles gewoon in een paar laden en Ikea/Curver bakken :lol:
Oei, ik heb een wand én bakken :shock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Werkbank van douglas hout

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Pjotr schreef:
Je hebt gewoon 2 soorten klussers: Lui die van opgeruimd, overzicht en spick & span houden. Die kunnen meestal niet zoeken en hebben zo'n wand. En je hebt lui die wel goed kunnen zoeken. Die kiepen alles gewoon in een paar laden en Ikea/Curver bakken :lol:
Oei, ik heb een wand én bakken :shock:
Dan vind je nooit wat terug :lagge:
Plaats reactie