Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
net wat meuk besteld, spanje en china als verzendland, BTW al betaald.
ben benieuwd, het zou er allemaal uiterlijk de 23e moeten zijn
ben benieuwd, het zou er allemaal uiterlijk de 23e moeten zijn
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ben benieuwd, maar wel snel hoor, ik moet er 3 weken op wachten, was de goedkoopste verzend methode anders moest ik ipv 60 euro verzendkosten 130 betalen.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Bij mij ook, mij benieuwen of dat door Alie hier in NL gebeurd of dat Post NL dat nu doet na dat de ballasting dingen zijn gecontroleerd.One World Concepts schreef:Dat adres stond ook al op mijn oude pakketjes.Pjotr schreef:Vorige week maandag besteld bij Ali, vanmorgen bezorgd door Post.nl zonder extra kosten e.d. Lijkt er op dat het alleen maar sneller gaatAfzender was een adres in Schiedam. Waarschijnlijk hebben ze het anders en beter geregeld nu met transport.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik heb ook wel eens 3 kleine zendingen in een grijze plastic zak ontvangen. Zat ook een sticker uit Schiedam op. Blijkbaar zit er daar een of ander verzend centrum.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ook hier een stuk of 5 zendingen gecombineerd ontvangen
Het was al vrij snel te zien De tracking codes werden gewijzigd
Voor dat het bij de douane was geweest
Het was al vrij snel te zien De tracking codes werden gewijzigd
Voor dat het bij de douane was geweest
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Net maar eens wat boven de €22.- besteld en eens zien wat dat gaat doen.
Ik zie al wel dat er belasting bij is gekomen maar als dat het is dan valt het nog mee.
Waarschijnlijk om dat de belasting al is afgedragen zullen er geen afdracht aan postNL nodig zijn.
Iets wat eerder wel nodig was als je er werd uitgehaald.
mij benieuwen dus.
Ik zie al wel dat er belasting bij is gekomen maar als dat het is dan valt het nog mee.
Waarschijnlijk om dat de belasting al is afgedragen zullen er geen afdracht aan postNL nodig zijn.
Iets wat eerder wel nodig was als je er werd uitgehaald.
mij benieuwen dus.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Hoe kun je zien dat belasting is wat er bij is gekomen?Kappa7 schreef:Ik zie al wel dat er belasting bij is gekomen maar als dat het is dan valt het nog mee.
Als belasting/invoerrechten zijn betaald/afgedragen dan mag Postnl niets meer in rekening brengen! Postnl heeft de taak op zich genomen om de afhandeling en inning van het verschuldigde bedrag (btw en invoerrechten) te regelen met ons en zij dragen dit dan weer af aan de douane (of welke instantie dit ook moet innen) ... Postnl rekent €4,- handlingskosten als je het online betaald en €7,- als je het op een Postnl afhaalpunt komt afhalen.Kappa7 schreef:Waarschijnlijk om dat de belasting al is afgedragen zullen er geen afdracht aan postNL nodig zijn.
Iets wat eerder wel nodig was als je er werd uitgehaald.
mij benieuwen dus.
Dus als jij zeker bent dat alles al netjes is afgedragen door de verkoper dan hoef je geen extra kosten te betalen.
Ik zou willen dat ze dit bij tante Ali of andere verkopers alvast inregelen (de extra kosten bedoel ik) dan ben je iig zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Ookal betreft het een pakketje wat maar €2,- zou kosten zonder de poespas, dan nog zou het voordeliger zijn als de extra kosten in rekening worden gebracht.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik heb de indruk dat dat nu ook gebeurd bij Ali. De laatste 3 leveringen afgelopen maand werden zonder extra kosten bezorgd. Dat was eerder niet zo. En dat was allemaal boven de €30.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Dat klinkt goed, hoop dat ik dan ook geen invoerrechten meer hoef te betalen.Pjotr schreef:Ik heb de indruk dat dat nu ook gebeurd bij Ali. De laatste 3 leveringen afgelopen maand werden zonder extra kosten bezorgd. Dat was eerder niet zo. En dat was allemaal boven de €30.
Bij het afrekenen op Ali wordt meteen de btw er bij op geplaatst.SARK schreef:Hoe kun je zien dat belasting is wat er bij is gekomen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
ja, dat is sinds 1 juli dan kunnen webshops buiten de EU al de btw erbij doen
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Dat doet Tante Alie inmiddels.SARK schreef:Ik zou willen dat ze dit bij tante Ali of andere verkopers alvast inregelen (de extra kosten bedoel ik) dan ben je iig zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Ookal betreft het een pakketje wat maar €2,- zou kosten zonder de poespas, dan nog zou het voordeliger zijn als de extra kosten in rekening worden gebracht.
Bij de verkoper staat dan VAT addit.
Dat kan je al zien voor dat je het item in je winkelwagen legt.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik heb een bewakingscamera gekocht bij Alie staat niks bij 33€ voor een 8 MP buiten camera Poe ONVIF 6mm lens opening ultra HD en gezichtsherkenning en ook nightvison maar zie niks over VAT dus de vraag bij de verkoper gelegd
Die zal er wel niks van snappen van mijn dubbel dutch
Die zal er wel niks van snappen van mijn dubbel dutch
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
yep. als je dan t artikel in je mandje doet en gaat afrekenen dan zal er BTW bij komen.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Blijft goed opletten! Kreeg di een pakje onderdelen binnen, na 10 dagen uit China via DHL: Waarde ong €10 + €14 verzendkosten. Lag er vanmorgen een extra rekening van DHL van bijna €28, net zoveel als het pakje kostte met verzenden. DHL rekent maar liefst 21,18 voor het afhandelen van de btw! In totaal dus 5x over de kop om het hier te krijgen.Kappa7 schreef:Dat doet Tante Alie inmiddels.SARK schreef:Ik zou willen dat ze dit bij tante Ali of andere verkopers alvast inregelen (de extra kosten bedoel ik) dan ben je iig zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Ookal betreft het een pakketje wat maar €2,- zou kosten zonder de poespas, dan nog zou het voordeliger zijn als de extra kosten in rekening worden gebracht.
Bij de verkoper staat dan VAT addit.
Dat kan je al zien voor dat je het item in je winkelwagen legt.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ja, dat is inderdaad wel heel erg scheef...
Nu vind ik toch al 14 euro verzendkosten vrij veel ten aanzien van een waarde van 10 euro, maar het kan natuurlijk ook iets zwaars zijn geweest.
Nu vind ik toch al 14 euro verzendkosten vrij veel ten aanzien van een waarde van 10 euro, maar het kan natuurlijk ook iets zwaars zijn geweest.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Gewoon DHL mijden! Die rekenen sowieso fors. Maar soms heb je geen andere optie...
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ik vind het vooral apart dat zulke bedrijven ermee wegkomen om rekeningen achteraf te sturen naar consumenten, zonder daar bij voorbaat expliciet iets over gemeld te hebben naar de consument.
Als ik dat doe heb ik een boze klant in het meest gunstige geval, of een advocaat op de stoep om daar zo snel mogelijk mee op te houden.
Als ik dat doe heb ik een boze klant in het meest gunstige geval, of een advocaat op de stoep om daar zo snel mogelijk mee op te houden.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Staat wel in de voorwaarden van DHL. 'Tis dus goed opletten dat de afzender zelf de BTW afdraagt en bij twijfel niet inhalen 
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Naar mijn weten mag je nooit kosten zomaar verborgen houden en moet het makkelijk leesbaar en te vinden zijn voor de consument?
Volgens mij moet je dat dan ook expliciet aan de koper vertellen wanneer de koop gemaakt wordt?
Dat is dus niet ergens in voorwaarden wegmoffelen.
Volgens mij moet je dat dan ook expliciet aan de koper vertellen wanneer de koop gemaakt wordt?
Dat is dus niet ergens in voorwaarden wegmoffelen.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Ja precies helemaal met je eens En inderdaad DHL niet gebruiken als het anders kan , mij ook al eerder overkomen dat een paar ugt uiteindelijk net zoveel kosten als een setje van AEOne World Concepts schreef:Ik vind het vooral apart dat zulke bedrijven ermee wegkomen om rekeningen achteraf te sturen naar consumenten, zonder daar bij voorbaat expliciet iets over gemeld te hebben naar de consument.
Als ik dat doe heb ik een boze klant in het meest gunstige geval, of een advocaat op de stoep om daar zo snel mogelijk mee op te houden.
Ook met printjes uit Thailand ben je met DHL 2 x zoveel kwijt als met de reguliere post
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Bij mij weten klopt dat voor een nerderlandsge winkel maar een chinees hoeft zich daar nu net niet aan te houden.One World Concepts schreef:Naar mijn weten mag je nooit kosten zomaar verborgen houden en moet het makkelijk leesbaar en te vinden zijn voor de consument?
Volgens mij moet je dat dan ook expliciet aan de koper vertellen wanneer de koop gemaakt wordt?
Dat is dus niet ergens in voorwaarden wegmoffelen.
Dus wen maar aan de bedragen zonder BTW als je in het buitenlandse wil bestellen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Dat snap ik, ik had het over DHL.Kappa7 schreef:Bij mij weten klopt dat voor een nerderlandsge winkel maar een chinees hoeft zich daar nu net niet aan te houden.One World Concepts schreef:Naar mijn weten mag je nooit kosten zomaar verborgen houden en moet het makkelijk leesbaar en te vinden zijn voor de consument?
Volgens mij moet je dat dan ook expliciet aan de koper vertellen wanneer de koop gemaakt wordt?
Dat is dus niet ergens in voorwaarden wegmoffelen.
Dus wen maar aan de bedragen zonder BTW als je in het buitenlandse wil bestellen.
Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?
Daar geld het zelfde voor, in Nederland mag dat niet maar dat geld ook maar tot aan de grens he. Dus als je daar buiten besteld loopje een risico.One World Concepts schreef:Dat snap ik, ik had het over DHL.Kappa7 schreef:Bij mij weten klopt dat voor een nerderlandsge winkel maar een chinees hoeft zich daar nu net niet aan te houden.One World Concepts schreef:Naar mijn weten mag je nooit kosten zomaar verborgen houden en moet het makkelijk leesbaar en te vinden zijn voor de consument?
Volgens mij moet je dat dan ook expliciet aan de koper vertellen wanneer de koop gemaakt wordt?
Dat is dus niet ergens in voorwaarden wegmoffelen.
Dus wen maar aan de bedragen zonder BTW als je in het buitenlandse wil bestellen.
