Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Henkjan »

net wat meuk besteld, spanje en china als verzendland, BTW al betaald.
ben benieuwd, het zou er allemaal uiterlijk de 23e moeten zijn
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

Ben benieuwd, maar wel snel hoor, ik moet er 3 weken op wachten, was de goedkoopste verzend methode anders moest ik ipv 60 euro verzendkosten 130 betalen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Kappa7 »

One World Concepts schreef:
Pjotr schreef:
Vorige week maandag besteld bij Ali, vanmorgen bezorgd door Post.nl zonder extra kosten e.d. Lijkt er op dat het alleen maar sneller gaat O:) Afzender was een adres in Schiedam. Waarschijnlijk hebben ze het anders en beter geregeld nu met transport.
Dat adres stond ook al op mijn oude pakketjes.
Bij mij ook, mij benieuwen of dat door Alie hier in NL gebeurd of dat Post NL dat nu doet na dat de ballasting dingen zijn gecontroleerd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door ray5150 »

Ik heb ook wel eens 3 kleine zendingen in een grijze plastic zak ontvangen. Zat ook een sticker uit Schiedam op. Blijkbaar zit er daar een of ander verzend centrum.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Ook hier een stuk of 5 zendingen gecombineerd ontvangen
Het was al vrij snel te zien De tracking codes werden gewijzigd
Voor dat het bij de douane was geweest
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Kappa7 »

Net maar eens wat boven de €22.- besteld en eens zien wat dat gaat doen.
Ik zie al wel dat er belasting bij is gekomen maar als dat het is dan valt het nog mee.
Waarschijnlijk om dat de belasting al is afgedragen zullen er geen afdracht aan postNL nodig zijn.
Iets wat eerder wel nodig was als je er werd uitgehaald.
mij benieuwen dus.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door SARK »

Kappa7 schreef:
Ik zie al wel dat er belasting bij is gekomen maar als dat het is dan valt het nog mee.
Hoe kun je zien dat belasting is wat er bij is gekomen?
Kappa7 schreef:
Waarschijnlijk om dat de belasting al is afgedragen zullen er geen afdracht aan postNL nodig zijn.
Iets wat eerder wel nodig was als je er werd uitgehaald.
mij benieuwen dus.
Als belasting/invoerrechten zijn betaald/afgedragen dan mag Postnl niets meer in rekening brengen! Postnl heeft de taak op zich genomen om de afhandeling en inning van het verschuldigde bedrag (btw en invoerrechten) te regelen met ons en zij dragen dit dan weer af aan de douane (of welke instantie dit ook moet innen) ... Postnl rekent €4,- handlingskosten als je het online betaald en €7,- als je het op een Postnl afhaalpunt komt afhalen.

Dus als jij zeker bent dat alles al netjes is afgedragen door de verkoper dan hoef je geen extra kosten te betalen.

Ik zou willen dat ze dit bij tante Ali of andere verkopers alvast inregelen (de extra kosten bedoel ik) dan ben je iig zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Ookal betreft het een pakketje wat maar €2,- zou kosten zonder de poespas, dan nog zou het voordeliger zijn als de extra kosten in rekening worden gebracht.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Ik heb de indruk dat dat nu ook gebeurd bij Ali. De laatste 3 leveringen afgelopen maand werden zonder extra kosten bezorgd. Dat was eerder niet zo. En dat was allemaal boven de €30.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

Pjotr schreef:
Ik heb de indruk dat dat nu ook gebeurd bij Ali. De laatste 3 leveringen afgelopen maand werden zonder extra kosten bezorgd. Dat was eerder niet zo. En dat was allemaal boven de €30.
Dat klinkt goed, hoop dat ik dan ook geen invoerrechten meer hoef te betalen.
SARK schreef:
Hoe kun je zien dat belasting is wat er bij is gekomen?
Bij het afrekenen op Ali wordt meteen de btw er bij op geplaatst.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Henkjan »

ja, dat is sinds 1 juli dan kunnen webshops buiten de EU al de btw erbij doen
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Kappa7 »

SARK schreef:
Ik zou willen dat ze dit bij tante Ali of andere verkopers alvast inregelen (de extra kosten bedoel ik) dan ben je iig zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Ookal betreft het een pakketje wat maar €2,- zou kosten zonder de poespas, dan nog zou het voordeliger zijn als de extra kosten in rekening worden gebracht.
Dat doet Tante Alie inmiddels.
Bij de verkoper staat dan VAT addit.
Dat kan je al zien voor dat je het item in je winkelwagen legt.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Ik heb een bewakingscamera gekocht bij Alie staat niks bij 33€ voor een 8 MP buiten camera Poe ONVIF 6mm lens opening ultra HD en gezichtsherkenning en ook nightvison maar zie niks over VAT dus de vraag bij de verkoper gelegd
Die zal er wel niks van snappen van mijn dubbel dutch :lol:
Bijlagen
F0DC5918-AF66-4496-A929-40A02858044B.jpeg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Kappa7 »

Het staat vaak onder het bedrag.
Knipsel.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Henkjan »

yep. als je dan t artikel in je mandje doet en gaat afrekenen dan zal er BTW bij komen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Ben benieuwd met mn camera
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Kappa7 schreef:
SARK schreef:
Ik zou willen dat ze dit bij tante Ali of andere verkopers alvast inregelen (de extra kosten bedoel ik) dan ben je iig zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Ookal betreft het een pakketje wat maar €2,- zou kosten zonder de poespas, dan nog zou het voordeliger zijn als de extra kosten in rekening worden gebracht.
Dat doet Tante Alie inmiddels.
Bij de verkoper staat dan VAT addit.
Dat kan je al zien voor dat je het item in je winkelwagen legt.
Blijft goed opletten! Kreeg di een pakje onderdelen binnen, na 10 dagen uit China via DHL: Waarde ong €10 + €14 verzendkosten. Lag er vanmorgen een extra rekening van DHL van bijna €28, net zoveel als het pakje kostte met verzenden. DHL rekent maar liefst 21,18 voor het afhandelen van de btw! In totaal dus 5x over de kop om het hier te krijgen.
DHL.png
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door ray5150 »

Ja, dat is inderdaad wel heel erg scheef...
Nu vind ik toch al 14 euro verzendkosten vrij veel ten aanzien van een waarde van 10 euro, maar het kan natuurlijk ook iets zwaars zijn geweest.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Gewoon DHL mijden! Die rekenen sowieso fors. Maar soms heb je geen andere optie...
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Ik vind het vooral apart dat zulke bedrijven ermee wegkomen om rekeningen achteraf te sturen naar consumenten, zonder daar bij voorbaat expliciet iets over gemeld te hebben naar de consument.

Als ik dat doe heb ik een boze klant in het meest gunstige geval, of een advocaat op de stoep om daar zo snel mogelijk mee op te houden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Staat wel in de voorwaarden van DHL. 'Tis dus goed opletten dat de afzender zelf de BTW afdraagt en bij twijfel niet inhalen :mrgreen:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Naar mijn weten mag je nooit kosten zomaar verborgen houden en moet het makkelijk leesbaar en te vinden zijn voor de consument?
Volgens mij moet je dat dan ook expliciet aan de koper vertellen wanneer de koop gemaakt wordt?

Dat is dus niet ergens in voorwaarden wegmoffelen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

One World Concepts schreef:
Ik vind het vooral apart dat zulke bedrijven ermee wegkomen om rekeningen achteraf te sturen naar consumenten, zonder daar bij voorbaat expliciet iets over gemeld te hebben naar de consument.

Als ik dat doe heb ik een boze klant in het meest gunstige geval, of een advocaat op de stoep om daar zo snel mogelijk mee op te houden.
Ja precies helemaal met je eens En inderdaad DHL niet gebruiken als het anders kan , mij ook al eerder overkomen dat een paar ugt uiteindelijk net zoveel kosten als een setje van AE
Ook met printjes uit Thailand ben je met DHL 2 x zoveel kwijt als met de reguliere post
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Kappa7 »

One World Concepts schreef:
Naar mijn weten mag je nooit kosten zomaar verborgen houden en moet het makkelijk leesbaar en te vinden zijn voor de consument?
Volgens mij moet je dat dan ook expliciet aan de koper vertellen wanneer de koop gemaakt wordt?

Dat is dus niet ergens in voorwaarden wegmoffelen.
Bij mij weten klopt dat voor een nerderlandsge winkel maar een chinees hoeft zich daar nu net niet aan te houden.
Dus wen maar aan de bedragen zonder BTW als je in het buitenlandse wil bestellen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Kappa7 schreef:
One World Concepts schreef:
Naar mijn weten mag je nooit kosten zomaar verborgen houden en moet het makkelijk leesbaar en te vinden zijn voor de consument?
Volgens mij moet je dat dan ook expliciet aan de koper vertellen wanneer de koop gemaakt wordt?

Dat is dus niet ergens in voorwaarden wegmoffelen.
Bij mij weten klopt dat voor een nerderlandsge winkel maar een chinees hoeft zich daar nu net niet aan te houden.
Dus wen maar aan de bedragen zonder BTW als je in het buitenlandse wil bestellen.
Dat snap ik, ik had het over DHL.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Kappa7 »

One World Concepts schreef:
Kappa7 schreef:
One World Concepts schreef:
Naar mijn weten mag je nooit kosten zomaar verborgen houden en moet het makkelijk leesbaar en te vinden zijn voor de consument?
Volgens mij moet je dat dan ook expliciet aan de koper vertellen wanneer de koop gemaakt wordt?

Dat is dus niet ergens in voorwaarden wegmoffelen.
Bij mij weten klopt dat voor een nerderlandsge winkel maar een chinees hoeft zich daar nu net niet aan te houden.
Dus wen maar aan de bedragen zonder BTW als je in het buitenlandse wil bestellen.
Dat snap ik, ik had het over DHL.
Daar geld het zelfde voor, in Nederland mag dat niet maar dat geld ook maar tot aan de grens he. Dus als je daar buiten besteld loopje een risico.
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”