Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

Vandaag de versterkerkast binnen gekregen via Fedex hoefde niets meer te betalen dus prijs is incl inklaring(gelukkig).
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Kappa7 »

Dat valt dan weer mee, toch altijd wel weer even spannend.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Nou, hier al de eerste pech.

Via een opdracht van een ander bedrijf bordjes besteld bij de bekende PCB toko.
Hij had mij opgegeven als zendadres, mag je alsnog invoerkosten betalen.
Als bedrijf valt dat wel weer terug te vragen volgens mij.

Maar lekker vreemd......
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Henkjan »

BTW krijg je als bedrijf terug, invoerheffing niet

net hier binnen: pakje uit China, kwam zonder kosten met PostNL (afzendadres op pakje was Schiedam)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

En de handling kosten voor het innen van de btw ook niet.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door SARK »

Henkjan schreef:
afzendadres op pakje was Schiedam
Postbus 7226 zeker? Ik weet nog steeds niet of dat een hub van Ali is of iets anders, ik heb ook wel pakketjes van verschillende verkopers in een enkele enveloppe ontvangen (die dan door postbus 7226 was verstuurd) dus misschien worden er ook wel zaken samengevoegd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Henkjan »

ja
7226
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Vandaag de versterkerkast binnen gekregen via Fedex hoefde niets meer te betalen dus prijs is incl inklaring(gelukkig).
Plaatje er van :D :?:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Morgen pakjes dag O:)
4 weerstanden en een Beveiligings camera :D
Weerstand zijn Goud kleurig 4 en 8 ohm 200 Watt :rock:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Mag hopen dat daar een goed koelblok bij zit, anders wordt het een kortstondige 200W :lol: :shock: :hide:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

OpaBert schreef:
peterl schreef:
Vandaag de versterkerkast binnen gekregen via Fedex hoefde niets meer te betalen dus prijs is incl inklaring(gelukkig).
Plaatje er van :D :?:
Komt met een paar dagen Bert, heb hem nu uit elkaar liggen voor gaten te maken.
OpaBert schreef:
Morgen pakjes dag O:)
4 weerstanden en een Beveiligings camera :D
Weerstand zijn Goud kleurig 4 en 8 ohm 200 Watt :rock:
Dat zijn flinke kachels, waar heb je die voor nodig?
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door AntonZ »

peterl schreef:
OpaBert schreef:
Morgen pakjes dag O:)
4 weerstanden en een Beveiligings camera :D
Weerstand zijn Goud kleurig 4 en 8 ohm 200 Watt :rock:
Dat zijn flinke kachels, waar heb je die voor nodig?
De winter komt er weer aan :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door ray5150 »

peterl schreef:
OpaBert schreef:
Morgen pakjes dag O:)
4 weerstanden en een Beveiligings camera :D
Weerstand zijn Goud kleurig 4 en 8 ohm 200 Watt :rock:
Dat zijn flinke kachels, waar heb je die voor nodig?
Ik vermoed zo een flinke dummy load ?
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

ray5150 schreef:
peterl schreef:
OpaBert schreef:
Morgen pakjes dag O:)
4 weerstanden en een Beveiligings camera :D
Weerstand zijn Goud kleurig 4 en 8 ohm 200 Watt :rock:
Dat zijn flinke kachels, waar heb je die voor nodig?
Ik vermoed zo een flinke dummy load ?
Dat denk ik ook maar waarvoor, voor een versterker of zender?
Want volgens mij had Bert al een tijdje gelden een heel mooie dummy load gebouwd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Iemand heeft graag dat ik een 70-100 Watt versterker voor hem bouwt
Dus dat ga ik waarschijnlijk deze winter aan beginnen Eerst m’n eigen projectjes afmaken
En dan daar aan beginnen Heb al veel onderdelen maar ook nog veel nodig
Wat me op viel dat de prijzen toch flink gestegen zijn :-k
Aluminium op maat best veel Moet eens een order van vorig jaar opnieuw invoeren maar 30% duurder zou zo maar kunnen
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

OpaBert schreef:
Iemand heeft graag dat ik een 70-100 Watt versterker voor hem bouwt
Dus dat ga ik waarschijnlijk deze winter aan beginnen Eerst m’n eigen projectjes afmaken
En dan daar aan beginnen Heb al veel onderdelen maar ook nog veel nodig
Wat me op viel dat de prijzen toch flink gestegen zijn :-k

Aluminium op maat best veel Moet eens een order van vorig jaar opnieuw invoeren maar 30% duurder zou zo maar kunnen
Klopt, ik hoefde dit keer maar 1 plaatje van 3mm 40x30 te hebben en moest even 34 euro afrekenen, niet normaal.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
ray5150 schreef:
peterl schreef:
Dat zijn flinke kachels, waar heb je die voor nodig?
Ik vermoed zo een flinke dummy load ?
Dat denk ik ook maar waarvoor, voor een versterker of zender?
Want volgens mij had Bert al een tijdje gelden een heel mooie dummy load gebouwd.
Veb de dummy die werkt inderdaad prima
Maar ga er geen 70-100 watt op proberen tot er iets kapot gaat
Dus vandaar deze kachel elementen :lol:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

Juist, dus een nog grotere kachel om te testen, ook weer in een mooie kast?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Voor een kachel kun je ook een paar dikke vette oude triodes in Class-A zetten natuurlijk ;)
Liefst parallel SE
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

Je bedoelt zoiets? TB5/2500.
Bijlagen
tb52500.jpg
tb52500.jpg (4.63 KiB) 966 keer bekeken
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Filament current: 32.5A

Ja, dat werkt wel :lol: :rofl:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

One World Concepts schreef:
Filament current: 32.5A

Ja, dat werkt wel :lol: :rofl:
Gerrit de Stem heeft er een versterker mee gebouwd, 2kV voeding.
Bijlagen
afbeelding_2021-08-20_165900.png
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

peterl schreef:
One World Concepts schreef:
Filament current: 32.5A

Ja, dat werkt wel :lol: :rofl:
Gerrit de Stem heeft er een versterker mee gebouwd, 2kV voeding.
Ik denk dat de radiator op de achtergrond een efficiëntere manier is :lol:
Wel minder fraai dan die mooie buisjes, dat wel.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

:-# Dit kwam uit Kootwijkerbroek
Pplan was om dit met de PACC kontest te gebruiken op een laag pitje
De 2kw die ze gebruikten werd zwaar belast
Deze zender stond te koop bij Bahco AM 300-3000Hz
Ik meen om kontakt te hebben met Nederlands indie
Het team ( waar ik niet bij hoorde ) besloot dat men dit maar snel moesten gaan kopen
Met een keramisch buisje een 3CX-15000 een 10-15 liter bouwemmer met 2 handvaten er aan
A67D4BCF-7305-48F9-9DAD-7040BD83D185.png
De draaden aan gloeidraad waren flinke laskabels 6.3V 160 Amp :shock:
Het was 3x100 Amp afgezekerd en we kregen hem nooit niet aan de gang op 3 x32 Amp
En PNEM moest zwaardere kabel leggen
Er had in een straal van 100 mtr geen radio TV of telefoon meer gewerkt als dit in lucht had gekomen
De kosten waren gelukkig veel te hoog en ik was zo,n beetje belast om het op te starten
Je moet er maar een gek voor vinden :lol:
De Ventilator een Slakkenhuis 2 PK met een echte schoorsteen erop 30x50 cm twee meter hoog
https://frank.pocnet.net/sheets/140/8/8281.pdf
De zender in zijn geheel woog inclusief de 3 phase trafo ruim 1 Ton
Ik denk dat dit hem is we zijn met een VW Polo met een 1600 CC diesel naar ijmuiden gereden
Toon moest meen ik 1500 gulden betalen
Werd met een vorkheftruck op de aanhanger gezet bij Bahco
En we konden maar net de tunnel uit komen bij Dordt
Bijlagen
BF2BBF70-C446-4A11-8A4F-1D4E0A4A7B04.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”