Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Tuig321
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 13:28

Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door Tuig321 »

Goedemiddag! Ik ben opzoek naar de beste 2din autoradio voor mijn polo uit 2004 maar kom er niet helemaal uit. Ik zou graag hebben dat hij een fysieke geluidsknop heeft, dab+ en apple carplay. Heeft iemand suggesties voor mij?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door Kappa7 »

We hebben voor in de camper pas en Kenwood gekocht het ding werkt prima maar houd de instellingen niet vast als de accu los gaat.
Die zou ik je dus afraden.
Zou nu voor iets van Sony gaan.
Of een Android radio.
Maar daar heb je vaak wel andere eindversterkers nodig aan gezien die wel een hoge vervorming hebben.
Al zullen er vast zijn die wel goede vervorming cijfers hebben.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door dre »

Welke radio houdt de instellingen wel vast? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door Pjotr »

Met een back-up batterij er in. Los daarvan blijven veel exemplaren best veel stb stroom slurpen. Die moet je echt achter het contactslot zetten als je niet wekelijks rijdt.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door Kappa7 »

Hangt natuurlijk van af wat er voor een geheugentype is gebruikt.
Naar ik begrepen heb heeft Pioneer en Sony dat wel voor elkaar maar durf ik zo mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door dre »

Ik heb er nog nooit eentje gezien......
Accupool los:alles weg.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door ray5150 »

Dat heeft mij ook altijd verbaasd, moet toch makkelijk op te lossen zijn met een batterijtje of een speciale condensator.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door Pjotr »

dre schreef: do 08 jun 2023, 18:19
Ik heb er nog nooit eentje gezien......
Accupool los:alles weg.
??? En jij ziet er toch veel! Ik heb eigenlijk nooit zonder back-up batterij gezien: Blaupunkt, Alpine, Radio Becker, Monitor Audio...
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door Kappa7 »

Wat dat betreft heb ik eigenlijk altijd Alpine gehad als losse head unit en daarna eigenlijk alleen fabriek af gemonteerde radio's .
En had eigenlijk niet eerder gezien dat je elke keer alles opnieuw moest instellen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Opzoek naar de beste 2din radio voor mij

Bericht door Shadow »

Ik heb goede ervaringen met Alpine moet ik zeggen O:)
Plaats reactie