Probleem met Sigma Studio
Moderator: Beheerdersteam
Probleem met Sigma Studio
Ik ben begonnen met een eerste poging mijn speakers actief aan te sturen. Ik heb daarvoor een dsp-versterker module en een programmer bordje gekocht. Echter het koppelen van de programmer aan Sigma Studio lukt niet.
In Sigma Studio had ik de volgende hardware configuratie ingevoerd: Merk op dat het USB label oranje is. Als ik nu de programmer aansluit op een USB poort zou dit label moeten veranderen in groen. Helaas het blokje blijft oranje wat betekend dat er geen verbinding is gemaakt tussen PC (Sigma Studio) en programmer.
Wie herkent dit en weet wat ik er aan kan doen ?
Enige gegevens:
PC met windows 10
Sigma sudio is versie 4.7
Programmer is ICP5 van Sure
In Sigma Studio had ik de volgende hardware configuratie ingevoerd: Merk op dat het USB label oranje is. Als ik nu de programmer aansluit op een USB poort zou dit label moeten veranderen in groen. Helaas het blokje blijft oranje wat betekend dat er geen verbinding is gemaakt tussen PC (Sigma Studio) en programmer.
Wie herkent dit en weet wat ik er aan kan doen ?
Enige gegevens:
PC met windows 10
Sigma sudio is versie 4.7
Programmer is ICP5 van Sure
Re: Probleem met Sigma Studio
Ik ken Sigma of de icp5 verder niet, maar ik zou beginnen te kijken of het bordje goed herkend wordt door Windows. Kan je zien in apparaat beheer. Als daar een onbekend apparaat verschijnt als je het bord aansluit, zal de driver voor je bordje nog niet of niet goed geïnstalleerd zijn.
Re: Probleem met Sigma Studio
Inderdaad, als ik de programmer aansluit krijg ik in apparaatbeheer de tekst:
"Onbekend USB-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)"
Dit zou denk ik iets moeten zijn als: "Analog Divices USBi (programmed)"
Vraag is dan hoe dit fout kon gaan en hoe ik dit kan herstellen ?
"Onbekend USB-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)"
Dit zou denk ik iets moeten zijn als: "Analog Divices USBi (programmed)"
Vraag is dan hoe dit fout kon gaan en hoe ik dit kan herstellen ?
Re: Probleem met Sigma Studio
Je moet de juiste driver voor het USB ding installeren. Soms lukt dat via Windows apparaat beheer, daar kan je ergens kiezen het stuurprogramma automagisch bij te laten werken. Als dat niet werkt (mijn ervaringen met deze functie in windhoos zijn niet onverdeeld positief
) , handmatig een driver downloaden van de site van de leverancier van het USB geval en die installeren. Kan zijn dat je daarna moet rebooten.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Probleem met Sigma Studio
In dit verkooptopic was ook iets te doen over de driver. Je vindt er waarschijnlijk geen volledig antwoord, maar misschien wel een duwtje in de juiste richting.
Re: Probleem met Sigma Studio
Lijkt me toch dat de fabrikant van de USB interface wel de juiste driver kan leveren voor het device.
Meestal is er wel een download tabblad op de site
Meestal is er wel een download tabblad op de site
Re: Probleem met Sigma Studio
Volgens mij zat er bij de installer van sigma studio ook een installatie iets van de USBi driver. Dat is wat ik mij herinner, maar is alweer een tijdje terug dat ik ermee bezig was.
Re: Probleem met Sigma Studio
Als het echt niet lukt, met wat doorklikken in apparaatbeheer kan je ergens een device id vinden, heel lang nummer. Dat kopiëren (rechtsklik) en in google mikken. Levert meestal wel wat bruikbaars op.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Probleem met Sigma Studio
De drivers bevinden zich in de programma folder op onderstaande locatie :
C:\Program Files\Analog Devices Inc\Sigma Studio\USB drivers
Vanuit apparaatbeheer kun je hierheen browsen om ze te installeren door "stuurprogramma's bijwerken te kiezen, vervolgens "op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" dan in het volgende venster "ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogramma;s op mijn computer", dan in het venster daarna op "bladeren" klikken en browsen naar de genoemde map.
Ik heb de drivers als bijlage aan deze post toegevoegd, dan zou je deze eventueel kunnen gebruiken, hierin zit ook een Setup bestandje om de usb drivers te installeren indien je dat makkelijker vind.
Soms kan het nodig zijn om een andere usb poort te proberen.
C:\Program Files\Analog Devices Inc\Sigma Studio\USB drivers
Vanuit apparaatbeheer kun je hierheen browsen om ze te installeren door "stuurprogramma's bijwerken te kiezen, vervolgens "op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" dan in het volgende venster "ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogramma;s op mijn computer", dan in het venster daarna op "bladeren" klikken en browsen naar de genoemde map.
Ik heb de drivers als bijlage aan deze post toegevoegd, dan zou je deze eventueel kunnen gebruiken, hierin zit ook een Setup bestandje om de usb drivers te installeren indien je dat makkelijker vind.
Soms kan het nodig zijn om een andere usb poort te proberen.
Re: Probleem met Sigma Studio
Dag Olaf,
Als ik in apparaatbeheer het stuurprogramma wil bijwerken en dan naar ....\SigmaStudio 4.7\USBdirvers blader en dan op "volgende" druk krijg ik de melding "De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geinstalleerd"
Dit werkt hier dus niet..
Als ik in apparaatbeheer het stuurprogramma wil bijwerken en dan naar ....\SigmaStudio 4.7\USBdirvers blader en dan op "volgende" druk krijg ik de melding "De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geinstalleerd"
Dit werkt hier dus niet..
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Probleem met Sigma Studio
Dan zou ik even de setup draaien vanuit de drivers die ik als bijlage heb bijgevoegd, en even een andere usb poort proberen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Probleem met Sigma Studio
Dat is een goede opmerking, ik had de Sure programmer over het hoofd gezien deze heeft inderdaad een eigen driver nodig.
Ik heb drivers als bijlage toegevoegd, deze zijn voor de In-Circuit Programmer Met Uart Voor Pc Ui Control.
Ik heb drivers als bijlage toegevoegd, deze zijn voor de In-Circuit Programmer Met Uart Voor Pc Ui Control.
- Bijlagen
-
- SureWin10.zip
- (181.54 KiB) 28 keer gedownload
Re: Probleem met Sigma Studio
Helaas lukt het koppelen van Sigma Studio met de programmer nog steeds niet. Wat ik ook probeer met de door jullie voorgestelde drivers, steeds als ik in apparaatbeheer "stuurprogramma bijwerken" laat uitvoeren krijg ik steevast de mededeling "De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geinstalleerd"
Dit "beste stuurprogramma" is dan steeds: C\windows\system\system32\drivers\AiCharger.sys
Ik heb het boze vermoeden dat dit betekend dat de USB alleen de voeding verzorgd.
Kortom; het werkt nog steeds niet. Wie heeft nog suggesties ?
Dit "beste stuurprogramma" is dan steeds: C\windows\system\system32\drivers\AiCharger.sys
Ik heb het boze vermoeden dat dit betekend dat de USB alleen de voeding verzorgd.
Kortom; het werkt nog steeds niet. Wie heeft nog suggesties ?
Re: Probleem met Sigma Studio
Het helpt soms om de driver geheel te verwijderen en eerst de installer te gebruiken voor dat de USB weer wordt aangesloten.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Probleem met Sigma Studio
En probeer ook even een andere poort. Dat wil soms ook wel helpen.
Re: Probleem met Sigma Studio
Ik heb ook de sure programmer en die werkt gewoon met de driver die meekwam met sigmastudio. Maar de programmer moet niet verbonden zijn via de 10 polige kamel met de print van de DSP. Dus de programmer alleen via USB aan de PC, de DSP wel aan de spanning en als de USBi groen is, dan pas de 10 polige kabel tussen de twee. Als die twee al verbonden zijn en je doet dan de USB kabel van de programmer aansluiten, dan blijft die meestal rood in Sigmastudio is mijn ervaring.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Probleem met Sigma Studio
Wat geeft systeembeheer bij jou als driver aan Jimmy?
Bij Jacob is dat: C:\windows\system\system32\drivers\AiCharger.sys
Dit is sowieso niet een van de drivers die hij probeerde te installeren, want het is een charger driver van Asus.
Bij Jacob is dat: C:\windows\system\system32\drivers\AiCharger.sys
Dit is sowieso niet een van de drivers die hij probeerde te installeren, want het is een charger driver van Asus.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Probleem met Sigma Studio
Dat is inderdaad niet de juiste driver.
Jacob kan een aantal dingen proberen, één er van is de gewenste driver aanwijzen vanuit apparaatbeheer in plaats van deze zelf te laten zoeken door te klikken op “Ik wil zelf kiezen uit een lijst met stuurprogramma’s op mijn computer” en dan in het volgende venster op de knop bladeren” te klikken van daaruit naar het juiste driver inf bestand te bladeren.
Een tweede optie is om de USB apparaten los te koppelen van de pc, de drivers te instaleren met de meegeleverde driver-setup welke ook in de map zit, de pc opnieuw opstarten, dan de USB apparaten weer koppelen.
Een derde punt wat even gecontroleerd kan worden is of in de BIOS “Legacy USB support” aanstaat, wat in dit geval ook belangrijk is.
Jacob kan een aantal dingen proberen, één er van is de gewenste driver aanwijzen vanuit apparaatbeheer in plaats van deze zelf te laten zoeken door te klikken op “Ik wil zelf kiezen uit een lijst met stuurprogramma’s op mijn computer” en dan in het volgende venster op de knop bladeren” te klikken van daaruit naar het juiste driver inf bestand te bladeren.
Een tweede optie is om de USB apparaten los te koppelen van de pc, de drivers te instaleren met de meegeleverde driver-setup welke ook in de map zit, de pc opnieuw opstarten, dan de USB apparaten weer koppelen.
Een derde punt wat even gecontroleerd kan worden is of in de BIOS “Legacy USB support” aanstaat, wat in dit geval ook belangrijk is.
Re: Probleem met Sigma Studio
Na ook jullie laatste suggesties zonder resultaat te hebben uitgeprobeerd heb ten einde raad maar een nieuwe USB kabel gekocht.
En tot mijn opluchting: HET WERKT
De eerste kabel was blijkbaar defect of slechts een voedingskabel. Probleem met USB-c is dat je de kabel niet gewoon kan doormeten (althans ik niet).
Allemaal bedankt voor jullie opmerkingen. Ik heb in ieder geval wat over drivers etc. geleerd.
En tot mijn opluchting: HET WERKT
De eerste kabel was blijkbaar defect of slechts een voedingskabel. Probleem met USB-c is dat je de kabel niet gewoon kan doormeten (althans ik niet).
Allemaal bedankt voor jullie opmerkingen. Ik heb in ieder geval wat over drivers etc. geleerd.
Re: Probleem met Sigma Studio
USB-C moest verboden worden! Is alleen goed voor poons en tablets als laadconnector. Maar dat is het dan ook. Al een paar keer een brakke USB-C weggegooid. Hier een semi pro AD/DA kaart (MOTU M2) met ook zo'n USB-C aansluiting. Maar zit er tijdens gebruik niet aan, dikke kans dat de USB verbinding verbreekt.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Probleem met Sigma Studio
Goed nieuw, en een kapotte kabel komt nou eenmaal ook wel eens voor, dus dat zal ik in de toekomst ook als tip meegeven.Jacob schreef: ↑wo 30 aug 2023, 15:48Na ook jullie laatste suggesties zonder resultaat te hebben uitgeprobeerd heb ten einde raad maar een nieuwe USB kabel gekocht.
En tot mijn opluchting: HET WERKT
De eerste kabel was blijkbaar defect of slechts een voedingskabel. Probleem met USB-c is dat je de kabel niet gewoon kan doormeten (althans ik niet).
Allemaal bedankt voor jullie opmerkingen. Ik heb in ieder geval wat over drivers etc. geleerd.
Fijn dat het is opgelost, nu kun je lekker verder gaan bouwen aan je actieve systemen.
Veel succes!
