jeroen_dh schreef: ↑za 28 okt 2023, 18:46
Ik denk dat ik iets ertussen in zoek. Dus met iets meer dan een gewone zanginstallatie, en minder dan wat je hier ziet.
Ja dit wat gewoon even voor het idee, vooral ivm de hoogte.
Enkel 18 inch per kant lijkt mij wel genoeg denk ik of anders dubbel 15.
Als je het simpel, smal en licht wilt houden, ben ik tegenwoordig wel fan van breedbander arrays.
Voor velen is dat vloeken in de kerk (nouja, buiten op de plein dan hier lol).
Maar voor een zooi mensen dat gewoon lekker wil feesten en dronken is, zal het ze worst wezen dat op die niveaus de vervorming absoluut minimaal is.
De rest krijg je gehoormatig prima ge'EQed.
De nieuwe faital 4FE42 lijkt mij hier best mooi passen.
Lekker simpel qua versterker en filtering ook.
Zoiets zou je ook modulair kunnen maken om zo naar smaak en grote te kunnen mixen en matchen.
Een trapje groter met wat 5 of 6 inchers kan ook met een compressie driver oid.
Modulair maken wordt dan al snel wat lastiger en kom je snel al bij een traditionele arrays.
Coaxen zou nog kunnen eventueel (niet zoveel keus)
Met 200-300 man zul je wel al snel in laagjes moeten gaan denken.
Praktisch gezegd dus al snel met een kromme array oid moeten gaan werken.
Anders krijg je idd het probleem dat een deel van het publiek geen lekker geluid heeft.