ServoStaat

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door motoindo »

Pjotr schreef: di 11 apr 2023, 15:59
Henkjan schreef: di 11 apr 2023, 15:54
motoindo schreef: di 11 apr 2023, 9:57
...
It's a prototype so no attention was payed to using audiophile cabling :proost:
...
:rofl: alsof je dat anders wel doet :rofl:
Als je hem uit gaat leggen is ie niet leuk meer.... :-({|=
Er zitten wel audiofiele zekeringen in. En ingesmeerde smoorspoelen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ServoStaat

Bericht door Pjotr »

motoindo schreef: wo 12 apr 2023, 8:46
Pjotr schreef: di 11 apr 2023, 17:24
Ja, snap ut ;) Maar het grote voordeel van lines blijft een egalere integratie van de vloerreflecties en verticale power respons m.i.
Eens maar lines zijn GROOT, vind het veel spannender iets kleins te maken waarvan iedereen zegt hoe dan =P~
Ja dat snap ik en daar ga ook met je in mee. Maar waarom is dit voorbeeld op de foto's dan toch een vrij forse vloerstaander? Maar ok, het belooft wel wat O:)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: ServoStaat

Bericht door Leeuwarden »

Als ik het goed zie staat de speaker op een tafel, is dan wel een heel klein vloerstaandertje… maar whatever, als het maar goed klinkt!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ServoStaat

Bericht door Pjotr »

Ja je hebt gelijk. Ik keek naar de laatste opstellingsfoto's en die zijn w.d.b. wat bedrieglijk. Maar voor tafelstaanders vind ik ze wel weer fors. Het zijn OB's en daar wil je toch wel substantiële afstand tot muren e.d. Die kunnen niet op een boekenplank. Dus dat worden dan dedicated speakerstands ;)
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door motoindo »

Pjotr schreef: wo 12 apr 2023, 10:30
Ik keek naar de laatste opstellingsfoto's en die zijn w.d.b. wat bedrieglijk.
Wonderlijk, kreeg op fb ook al door dat ze best wel groot leken :roll: ze zijn 44cm hoog, 20cm breed en 22cm diep.
Pjotr schreef: wo 12 apr 2023, 10:30
Dus dat worden dan dedicated speakerstands ;)
Op maat en met de 24V voeding erin, is die ook meteen mooi opgeruimd 8)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door WrineX »

motoindo schreef: wo 12 apr 2023, 8:43
Krijg via FB wat opmerkingen binnen over de baffle vorm, dat de tweeter te diep ligt etc. Allemaal valide punten die mee worden genomen in het uiteindelijke ontwerp. Joppe, had een post gedaan op de open baffle fan club en geloof dat die redelijk aan het ontploffen is 8) Tot vanmiddag !
dat is druk geworden daar !
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door motoindo »

WrineX schreef: wo 12 apr 2023, 12:35
dat is druk geworden daar !
Ben benieuwd naar jouw oordeel straks, ben bang dat het wel eens nog veel drukker kan worden. Wel wennen hoor, ze "koppelen" compleet anders aan mijn kamer dan de Grown/Up's die er naast staan. Ook de laag weergave lijkt veel minder last van buiken en knopen te hebben als ik door mijn woonkamer loop. Heel apart allemaal.
servostaat.photo.8.jpg
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door WrineX »

motoindo schreef: wo 12 apr 2023, 12:45
WrineX schreef: wo 12 apr 2023, 12:35
dat is druk geworden daar !
Ben benieuwd naar jouw oordeel straks, ben bang dat het wel eens nog veel drukker kan worden. Wel wennen hoor, ze "koppelen" compleet anders aan mijn kamer dan de Grown/Up's die er naast staan. Ook de laag weergave lijkt veel minder last van buiken en knopen te hebben als ik door mijn woonkamer loop. Heel apart allemaal.

servostaat.photo.8.jpg
Dat is inderdaad vreemd. maar wellicht dat 2 van die drivertjes die kleiner zijn in deze setting toch wat anders doen met je kamer. ben zeer benieuwd :)

ik heb speaker stands trouwens dus die hoef je niet mee te nemen van die atacama dingen
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door WrineX »

Zo Net 2 servostaat(jes) over de vloer gehad. :) wat een poepies ! maar alleen wat betreft omvang !!het geluid is dat zeker niet!
was weer gezellig ! ben pardoes de kokos makronen en de cake vergeten aan te bieden :( nom nom nom nom
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door motoindo »

Ja was fijn om weer even de koppen bij elkaar te hebben, twee (drie met Harry erbij) horen altijd meer dan 1, ik ga aan de slag met de tips:
  • Baffle afschuinen bij tweet tegen tunnel diffractie.
  • Spanningsdeler op de BMH3D mid en hoog levels zetten zodat ze beter afregelbaar worden.
  • Loop filter aanpassen aan kleine woofs.
Shit, cake en macronen gemist :boos: :lol:

Dank voor de hulp Joppe !!!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door motoindo »

Zo, alweer een tijdje terug dat ik hier wat postte, gewoon te druk met bouwen van kastjes waarover u mij natuurlijk niet hoort klagen.
Maar dan nu toch eindelijk even een weekendje tussendoor gevonden om weer eens iets te plaatsen, dit keer een kort filmpje van de door mij eerder dit jaar aangeschafte Joppe panelen. Niet de kleine 2 weg uitvoeringen die eerder in Ermelo te beluisteren waren maar een 3 weg variant waar ik net als bij de eerdere SAOB ook weer een sub unit voor wil maken.



Verder staat er met ingang van heden een dump van mijn facebook fb_piratelogic en fb_servolabs pagina's online op mijn piratelogic.nl en servolabs.nl websites in verband met onderstaand bericht wat van de week ineens op mijn tijdlijn verscheen als gevolg van een fijn stukje EU privacy wetgeving. Hulde.
FB.png
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door WrineX »

Lekker Chris ! ja ik kreeg die melding ook paar dagen terug :) niet echt gelezen haha
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door Henkjan »

gewoon vanuit reflex op ".. for free" geclickt zeker :rofl:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door WrineX »

ja in dit geval wel, ik ga zeker niks betalen voor facebook.... sterker nog wellicht niet gebruiken in de toekomst
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door Wowly »

nais!!! Hoe klinken ze nu?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door motoindo »

Wowly schreef: zo 19 nov 2023, 20:22
nais!!! Hoe klinken ze nu?
Heb er even een subje onder gezet aangedreven door een servo/sub deurtje
servostaat.photo.10.jpg
En een en ander in mijn werkhok op elkaar gezet
servostaat.photo.9.jpg
Het gaat mee naar ons DAE clubje van het weekend bij HJ, heel benieuwd naar de meningen. Wat ik hoor heeft nog wel wat tuning nodig denk ik maar in potentie is dit wel erg fijn denk ik zo.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door Barry2001 »

Zou iets voor een luisterdag zijn Chris :mrgreen:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door WrineX »

OOh ben benieuwd !!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door Henkjan »

motoindo schreef: do 23 nov 2023, 12:14
Wowly schreef: zo 19 nov 2023, 20:22
nais!!! Hoe klinken ze nu?
Heb er even een subje onder gezet aangedreven door een servo/sub deurtje

servostaat.photo.10.jpg

En een en ander in mijn werkhok op elkaar gezet

servostaat.photo.9.jpg

Het gaat mee naar ons DAE clubje van het weekend bij HJ, heel benieuwd naar de meningen. Wat ik hoor heeft nog wel wat tuning nodig denk ik maar in potentie is dit wel erg fijn denk ik zo.
zo dan, we hebben deze fijn aan de tand gevoeld. eerst even wat met een paar snelle REW metingen en toen nog een draai op t oor de 4 wegen in balans gebracht, en dat is nu al zeer geslaagd. alle 4 wegen (de MFB sub tot 100Hz, en dan tot 400, 4000 en daarboven t 3 weg paneel harmoniëren prachtig, plaatsing, detaillering, etc, enz, dik in orde. deze verdienen een mooi plekje in huize Motoindo :goedzo:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ServoStaat

Bericht door WrineX »

vond ze ook zeer geslaagd ! aansluiting van MFB laag naar planar mid laag werkt ook erg goed !!! kunt er nog uren mee klooien, spelen en meten. maar heb zojuist wel echt lekker genoten van de muziek, en dat applaus in Musica Nuda, had me bijna gefopt dacht ineens HUH. leek wel echt. (dat gaat al snel verloren omdat je beseft dat je een opname luistert haha) maar meestal komt dit bij mij alleen voor wanneer ik iets hoor, en dan blijkt het toch buiten te zijn of de buren, of een kat die ergens aan krapt in real life :)
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”