Hoe rippen jullie je CD tjes
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Ik ben niet altijd blij met de nieuwe masters op de streamingdiensten en wil mijn CD's weer eens goed rippen. (En ook af en toe weer kopen en rippen)
Heeft iemand een tip voor een headless systeem? Mag een OS zijn of programma. Moet iets zijn waar ik een CD in stop en hij vanzelf gaat rippen en het laatje weer open als hij klaar is. (Dus zonder toetsenbord, muis of monitor)
PC'tje komt naast de CD-kast te staan en dan prop ik er af en toe een CD in.
Heeft iemand een tip voor een headless systeem? Mag een OS zijn of programma. Moet iets zijn waar ik een CD in stop en hij vanzelf gaat rippen en het laatje weer open als hij klaar is. (Dus zonder toetsenbord, muis of monitor)
PC'tje komt naast de CD-kast te staan en dan prop ik er af en toe een CD in.
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Kan toch gewoon met Daphile? Ik doe het bij voorkeur op de PC met dBpoweramp. Weet je zeker dat het goed gaat en ook belangrijk, je een beetje fatsoenlijke hoesafbeelding hebt.
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Met Daphile gaat dat inderdaad prima.
Wel even je drive kalibreren en dan is het een kwestie van schijfjes wisselen.
Hij spuugt ze vanzelf uit als ze klaar zijn.
Wel even je drive kalibreren en dan is het een kwestie van schijfjes wisselen.
Hij spuugt ze vanzelf uit als ze klaar zijn.
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Daphile draait hier in de woonkamer op een NUC zonder drive.
Maar ik kan natuurlijk nog een Daphile met drive boven neerzetten.
dB werkt goed. Maar dan moet ik meer handelingen doen en er een monitor bijzetten.
Maar ik kan natuurlijk nog een Daphile met drive boven neerzetten.
dB werkt goed. Maar dan moet ik meer handelingen doen en er een monitor bijzetten.
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Daarom ga ik voor gemakkelijk
Nee, het moet wel goed zijn. Artwork kan ook later nog met mp3tag. En niet alles hoeft direct.
Andere optie is een cd-speler en een nieuwe pre.
Mijn Topping DAC/pre heeft helaas een hekel aan CD-spelers.
Nee, het moet wel goed zijn. Artwork kan ook later nog met mp3tag. En niet alles hoeft direct.
Andere optie is een cd-speler en een nieuwe pre.
Mijn Topping DAC/pre heeft helaas een hekel aan CD-spelers.
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
wordt het dan niet eens tijd voor zo iets?
https://www.mfdigital.com/ripstation.html
https://www.mfdigital.com/ripstation.html
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Ha, ha, daar hebben die streamingdiensten het vast ook mee gedaan. Aad heeft wel gelijk, sommig materiaal is bagger geript daar. Ook op Qobuz is het af en toe niet te pruimen. De 5e van Beethoven b.v. van het Concertgebouworkest is gewoon niet te genieten! Overigens hebben mijn Topping Dac'jes en PA combi's helemaal geen moeite met de CD spelert al bronKappa7 schreef: ↑za 24 feb 2024, 21:02wordt het dan niet eens tijd voor zo iets?
https://www.mfdigital.com/ripstation.html
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Usb drive aan de Daphile, werkt
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Ik pak morgen even een pc met ingebouwde drive uit de berging en zet er Daphile op.
Ik heb ook nog wel ergens een USB drive liggen. Maar dat spul is zo licht dat je met twee handen een cd moet wisselen anders valt het van tafel.
Ik heb ook nog wel ergens een USB drive liggen. Maar dat spul is zo licht dat je met twee handen een cd moet wisselen anders valt het van tafel.
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Ik heb zo’n Samsung USB ding. Maar ik ga niet een paar honderd cd’s rippen op zo’n gammel ding met knullig laadsysteem.
Maar het hoeft gelukkig ook niet. Een extra Daphile systeempje is zo gemaakt.
Maar het hoeft gelukkig ook niet. Een extra Daphile systeempje is zo gemaakt.
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Als daar dan een fatsoenlijke LiteOn inzit... Mijn ervaring met die Samsung dingen: Blijf uit de buurt. Ook die interne Sata dingen rippen slecht! Enige wat goed ript is LiteOn en Plextor. Alhoewel Plextor ook al lang bij LiterOn vandaan komt maar met eigen firmware. Ik heb zelf een Plextor hier vandaan. kost wat maar heb je ook wat!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
op t forum van dBPoweramp staat een lijst met goed (en slecht) rippende spelers, dus als je wat koopt kijk eerst daar
dat Samsung USB dingetje van mij doet t nog steeds, beter dan een nw blue ray (waarvan ik dus had kunnen vinden in eerdergenoemde lijst dat die helemaal niet geschikt is om audio mee te rippen)
dat Samsung USB dingetje van mij doet t nog steeds, beter dan een nw blue ray (waarvan ik dus had kunnen vinden in eerdergenoemde lijst dat die helemaal niet geschikt is om audio mee te rippen)
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Heb je geluk. Ik heb hier zowel een interne Sata, als externe USB Samsung. Lange tijd was er niet veel anders te koop in NL. Hebben beide het nooit lekker gedaan met audio CD's rippen. Als je zoveel CD's gaat rippen dan wil je wel graag een probleemloze tray loader. Zie trouwens die Plextor PX-891 ook bij Amazon op voorraad.
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Volgens mij zitten er LG drives in. Zal eens kijken.
Vanavond even opende website van dB kijken.
Op mijn telefoon kan ik de pagina niet vinden.
Vanavond even opende website van dB kijken.
Op mijn telefoon kan ik de pagina niet vinden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
en voor de lijst met CD rippers accuracy: https://forum.dbpoweramp.com/showthread ... uracy-2022
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
Eigenlijk zegt dat lijstje niet zoveel. de rest van het systeem en de conditie van de CD's spelen ook mee. Ik heb eigenlijk in al die jaren maar 1 of 2 CD's gehad die niet foutloos waren volgens Acurate rip. Als een CD niet meteen foutloos ripte deed even afsoppen met wat afwas wonderen 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hoe rippen jullie je CD tjes
toch wel hoor. ik had (voor ik van t bestaan van dat lijstje wist) een Verbatim USB BD drive gekocht, die lukte het dus gewoon niet om een goede CD foutloos te rippen. m'n antieke Samsung kon die zelfde CDs wel lezen dus.
https://forum.dbpoweramp.com/showthread ... rs-ripping
