buizen reverb
Moderator: Beheerdersteam
Re: buizen reverb
Alle touwtjes er aan gezet.
De gloei getest zonder de EZ81,dus geen hoogspanning er op.
Alles gloeit.
EZ81 ingeplugd en meten hoe veel de HV is.
262V dat zit dicht in de buurt
Geen rook,geen instortende voeding.
Gitaar en versterker aangesloten en hij doet het,HOERAAAAAaaaaaaa
Dit kan ingebouwd worden.
Alles gloeit.
EZ81 ingeplugd en meten hoe veel de HV is.
262V dat zit dicht in de buurt
Gitaar en versterker aangesloten en hij doet het,HOERAAAAAaaaaaaa
Dit kan ingebouwd worden.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen reverb
Dat ziet er heel fraai uit en duimpjes omhoog voor het feit dat het ook in een keer werkt!
Murphy pakt je namelijk altijd wel ergens, hahahaha
Murphy pakt je namelijk altijd wel ergens, hahahaha
Re: buizen reverb
Thanks.
Ja Murphy ,nog niet.
Ben blij dat het print ontwerp zijn werk deed.
Ach wat lul ik,de rest natuurlijk ook,opstelling, twisten van de bedrading,waar nodig afgeschermd.
Al die kleine dingen,aarding,2x 100 ohm naar massa op de gloei,geen HV in de buurt van signaal draden,twee buisjes krijgen nog een afscherming jasje etc.
De HV zal ik nog wat omhoog brengen,door de mistery R in de voeding wat te verlagen van 1,5K naar 1K. of zoiets....
Ja Murphy ,nog niet.
Ben blij dat het print ontwerp zijn werk deed.
Ach wat lul ik,de rest natuurlijk ook,opstelling, twisten van de bedrading,waar nodig afgeschermd.
Al die kleine dingen,aarding,2x 100 ohm naar massa op de gloei,geen HV in de buurt van signaal draden,twee buisjes krijgen nog een afscherming jasje etc.
De HV zal ik nog wat omhoog brengen,door de mistery R in de voeding wat te verlagen van 1,5K naar 1K. of zoiets....
Re: buizen reverb
Zijn we al klaar?
Nee..
De voorversterker buisjes afgeschermd en weer testen.
Klinkt goed.
Vandaag heeft mijn kameraad wat speaker webbing van een vintage Hammond orgel afgesloopt.
Dus meer retero lukt niet
Gebruiken we dat als bekleding
Het houten voorfront met de decoupeer bewerkt om de ventilatie van de kast te bevorderen en in de lak gezet.
Ben nu wat You tube filmpjes aan het bekijken hoe de boel te bekleden.
Nee..
De voorversterker buisjes afgeschermd en weer testen.
Klinkt goed.
Vandaag heeft mijn kameraad wat speaker webbing van een vintage Hammond orgel afgesloopt.
Dus meer retero lukt niet
Gebruiken we dat als bekleding
Het houten voorfront met de decoupeer bewerkt om de ventilatie van de kast te bevorderen en in de lak gezet.
Ben nu wat You tube filmpjes aan het bekijken hoe de boel te bekleden.
Re: buizen reverb
Mooi maare eehg ik wil de lol niet bederven.
Staat de text niet op zijn kop?
Staat de text niet op zijn kop?
Re: buizen reverb
Welnee, zit gewoon goed. Hangversterkers zijn heel gebruikelijk bij gitaren.
Re: buizen reverb
De hoogspanning verhoogd R mistery naar 1K verlaagd.
Meet nu 276V en dat is heel mooi,1V onder het schema.
De reverb trafo vervangen door een Hammond dingetje (Fender twin reverb).
Getest,ik hoor weinig verschil met die van TubeTown
Dus ligt er nu 1 op de plank voor latere avonturen.
Op naar de laatste loodjes,het inbouwen........
Meet nu 276V en dat is heel mooi,1V onder het schema.
De reverb trafo vervangen door een Hammond dingetje (Fender twin reverb).
Getest,ik hoor weinig verschil met die van TubeTown
Dus ligt er nu 1 op de plank voor latere avonturen.
Op naar de laatste loodjes,het inbouwen........
Re: buizen reverb
Dan maar even proberen of het tot nu toe past
Mooi retero Hammond orgeltje.
Is nog niet klaar,de tank moet er nog in en wat kleine dingen
Nog wat bedenken voor de achterplaat etc..............
Mooi retero Hammond orgeltje.
Is nog niet klaar,de tank moet er nog in en wat kleine dingen
Nog wat bedenken voor de achterplaat etc..............
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: buizen reverb
Dank je,ben er ook blij mee dat het past,het front had niks over maar het is goed.
Wordt nog mooier............
Wordt nog mooier............
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen reverb
Daar kun je een heel leuk SE versterkertje mee maken trouwens!
Met eens EL95, EL91, ECL80 of een 6AK6
Andere buisjes passen vast ook wel (nog niet verder bekeken)
Aannemende dat je de variant waar een 4ohm of 8ohm load aan kan.
De 125A20B of Hammond 1750A ?
Super mooi geworden hoor!
Re: buizen reverb
Gaaf, deze opzet zo, heerlijk in een tijd met dan hier wel echt leuke "Vintage".
Re: buizen reverb
Er moet nog wat gebeuren voordat het klaar is.
Na wat denkwerk de achterkant gefabriceerd.
De achterplaat houd ook de versterker op zijn plek,zodat deze er niet uit kan glijden.
Rubber pootjes gemonteerd op de onderkant.
Na wat denkwerk de achterkant gefabriceerd.
De achterplaat houd ook de versterker op zijn plek,zodat deze er niet uit kan glijden.
Rubber pootjes gemonteerd op de onderkant.
Re: buizen reverb
Dan komt de tijd dat alles er wel is,
Nog wat hardhouten blokjes er in gezet om de panelen op vast te zetten en dan kan de boel definitief in elkaar. En dan ziet het er zo uit. Leuk project geweest,deze hebben we weer in de knip
Op naar de volgende.
Nog wat hardhouten blokjes er in gezet om de panelen op vast te zetten en dan kan de boel definitief in elkaar. En dan ziet het er zo uit. Leuk project geweest,deze hebben we weer in de knip
Op naar de volgende.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: buizen reverb
Fraai resultaat hoor.
Ga je het toestel ook gebruiken, of is het alleen voor de leuk.
Ga je het toestel ook gebruiken, of is het alleen voor de leuk.
Re: buizen reverb
Hij is mooi geworden!
Is het een idee om in stijl te blijven met de rest om de tekst bij de aan/uit schakelaar in het zelfde font te graveren? I.p.v. dat standaard plaatje? Vind de belettering wel leuk gevonden!
Re: buizen reverb
@ Douwe
Nee,wordt gebruikt!
Voor de leuk zet mijn vrouw wel een bosje bloemen op tafel
Akoestische gitaar en een Telecaster er aan gehangen voor de test,gaat prima en klinkt veel beter(anders) dan digitaal.
Nee,wordt gebruikt!
Voor de leuk zet mijn vrouw wel een bosje bloemen op tafel
Akoestische gitaar en een Telecaster er aan gehangen voor de test,gaat prima en klinkt veel beter(anders) dan digitaal.
Laatst gewijzigd door democles op ma 29 apr 2024, 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: buizen reverb
@Peter
De tekst is met een speciale stift gedaan ,niks gegraveerd een soort verfstift.
Kwa schakelaar had ik ook aan gedacht,maar eerst maar wat gebruikt wat ik had liggen en een beetje retero in de buurt kwam.
Op zich vind ik het kunnen,maar zwart spuiten kan altijd nog.
De schakelaar zit met 2 comp. vast geplakt op het chassis aan de binnenkant,dus dat plaatje kan er zo af zonder de versterker te hoeven losschroeven.
De tekst is met een speciale stift gedaan ,niks gegraveerd een soort verfstift.
Kwa schakelaar had ik ook aan gedacht,maar eerst maar wat gebruikt wat ik had liggen en een beetje retero in de buurt kwam.
Op zich vind ik het kunnen,maar zwart spuiten kan altijd nog.
De schakelaar zit met 2 comp. vast geplakt op het chassis aan de binnenkant,dus dat plaatje kan er zo af zonder de versterker te hoeven losschroeven.
Laatst gewijzigd door democles op ma 29 apr 2024, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
