Dan een groene spuitbus?douwebakker schreef: ↑vr 19 jul 2024, 22:36Ik heb een laserprinter die alleen zwart print. Dan kan ik natuurlijk geen zwarte verf gebruiken want dan zie je niets.
Gitaarversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Gitaarversterker
Re: Gitaarversterker
Je begint het door te krijgen Douwe!
Ach er zit een hele wereld achter die decals
Oorspronkelijk zag je ze alleen in de modelbouw maar tegenwoordig kun je zo ook op kopjes en glazen e.d. bakken. De hele dunne verdwijnen geheel in de vernislaag en zie je geen randen meer. Maar die zijn die wel lastig aan te brengen. Hier een aardige: https://www.paperspecials.nl/nl/hoe-of- ... anbrengen/
Ach er zit een hele wereld achter die decals
Re: Gitaarversterker
Dat was wel een voordeel bij mij .De hele dunne verdwijnen geheel in de vernislaag
Na het spuiten van de blanke lak over de Decal,s hoefde ik niet de potmeter as doorvoer er uit te snijden,het gat was al door het lak oplosmiddel gevormd.(waarschijnlijk thinner)
Ja groene spuitbus is een goeie,Hans
(ben geen fan van die klimaat idioten,maar begrijp de humor wel,maar wil ze geen reclame geven,MK ultra heet dat volgens mij en programmering)
Laatst gewijzigd door democles op vr 19 jul 2024, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gitaarversterker
Wat gebruik jij dan voor vernis? Voor laser decals kun je alleen watergedragen acryl vernis gebruiken. Alles met oplosmiddel er in lost ook de toner van de decal op! Die vloeit dan uit en wordt heel lelijk.
Re: Gitaarversterker
Laser printer toner loste niet op.
Waarom het gat wel oploste is me nog een raadsel,maar mooi meegenomen.
edit,,,,,,,,,,,kan me herinneren dat ik voor de achterplaat eerst begonnen ben met een enkele fijne laag,daarna gewacht en de volgende fijne laag.
Voor de voorkant heb ik een enkele dikke laag gebruikt en zwaartekracht de rest laten doen (eigenlijk is zwaartekracht een verzinsel en berust het effect op verschil in soortelijke massa)
De dikkere laag geeft een mooiere glans.
Waarom het gat wel oploste is me nog een raadsel,maar mooi meegenomen.
edit,,,,,,,,,,,kan me herinneren dat ik voor de achterplaat eerst begonnen ben met een enkele fijne laag,daarna gewacht en de volgende fijne laag.
Voor de voorkant heb ik een enkele dikke laag gebruikt en zwaartekracht de rest laten doen (eigenlijk is zwaartekracht een verzinsel en berust het effect op verschil in soortelijke massa)
De dikkere laag geeft een mooiere glans.
Laatst gewijzigd door democles op vr 19 jul 2024, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gitaarversterker
Kan oppervlaktespanning dan nog van invloed zijn?democles schreef: ↑vr 19 jul 2024, 23:06Laser printer toner loste niet op.
Waarom het gat wel oploste is me nog een raadsel, maar mooi meegenomen.
edit,,,,,,,,,,,kan me herinneren dat ik voor de achterplaat eerst begonnen ben met een enkele fijne laag, daarna gewacht en de volgende fijne laag.
Voor de voorkant heb ik een enkele dikke laag gebruikt en zwaartekracht de rest laten doen (eigenlijk is zwaartekracht een verzinsel en berust het effect op verschil in soortelijke massa)
De dikkere laag geeft een mooiere glans.
Re: Gitaarversterker
Ja die Motip is prima er voor, die is op Acryl basis!
Dat spul is vliesdun Hans, dunner dan een mensenhaar, dat waait gewoon vanzelf weg als het nergens op geplakt zit.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 20 jul 2024, 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gitaarversterker
Oppervlakte spanning is ook maar een woord voor iets wat benoemd moest worden.
Wat het is, is nooit verklaard.
Wat ik zelf denk is dat de dikte van de laag vernis en het verdampen er van genoeg koeling vond op het alu profiel om niet de toner aan te vreten ,maar niet waar er een gat in het profiel zat voor de potmeter as doorvoer.
Bij verdampen wordt er warmte onttrokken aan de omgeving.
Wat het is, is nooit verklaard.
Wat ik zelf denk is dat de dikte van de laag vernis en het verdampen er van genoeg koeling vond op het alu profiel om niet de toner aan te vreten ,maar niet waar er een gat in het profiel zat voor de potmeter as doorvoer.
Bij verdampen wordt er warmte onttrokken aan de omgeving.
Re: Gitaarversterker
Dan even off topic, het bekende grapje?
De student kijkt naar buiten is afgeleid door een zeer aantrekkelijke dame voorbij lopen, en zij ziet er "erg goed" uit.
De prof. ziet dat, en reageert met de opmerking, daar moet niet op letten joh, het is 90 % water.
Student: die weet ik dan wel, maar wat vindt u dan van de oppervlaktespanning.??
On topic:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oppervlaktespanning
De student kijkt naar buiten is afgeleid door een zeer aantrekkelijke dame voorbij lopen, en zij ziet er "erg goed" uit.
De prof. ziet dat, en reageert met de opmerking, daar moet niet op letten joh, het is 90 % water.
Student: die weet ik dan wel, maar wat vindt u dan van de oppervlaktespanning.??
On topic:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oppervlaktespanning
Re: Gitaarversterker
Bullshit,water is een levend iets,zelfs met herinnering en verschillende vormen bij verschillende temperaturen.
Water is onze nummer 1 bouwsteen.
Kan me voorstellen als je het dood maakt door chemicaliën er in op te lossen, dat de weerstand een stuk minder wordt.
En dat heeft niets met het uitgevonden woord vanderwaalskrachten te maken.
[graag-bijvoegen][/graag-bijvoegen]
Water is onze nummer 1 bouwsteen.
Kan me voorstellen als je het dood maakt door chemicaliën er in op te lossen, dat de weerstand een stuk minder wordt.
En dat heeft niets met het uitgevonden woord vanderwaalskrachten te maken.
[graag-bijvoegen][/graag-bijvoegen]
Re: Gitaarversterker
Zou toch je chassis maar van alu en ijzer blijven maken, zeker met buizen!
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Gitaarversterker
Sommige discussies spelen zich af ver buiten mijn voorstellingsvermogen. Deze is er een van.
Re: Gitaarversterker
Oke,terug naar topic.
Het is te warm om wat te doen,tot later
Word uit nood vlees cremeren en bier drinken.
Het is te warm om wat te doen,tot later
Word uit nood vlees cremeren en bier drinken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Gitaarversterker
Ik hoorde van Marjan dat jullie al noodgedwongen buiten wonen vanwege al die buisprojecten.

Re: Gitaarversterker
Grapjas
Vandaag alle buizen ingeplugd en de spanning er op gezet.
Rook!!
De meetpen van de DM maakte contact met massa,snel hersteld,geen schade verder,,zucht...
De spanningen bleken nogal hoog,op de trafo de boel omgesoldeerd voor de 260V i.p.v. de 280v.
Nu komt het beter in de buurt van het schema.
De biassen afgesteld van de eindbuizen. op+- 21mA.
Alles blijft heel.
Dan maar de dummyload vervangen voor een speaker.
Er klinkt geluid van een stoomboot aiiiiiiiiiii.
De Anode draden van de eindbuizen gewisseld,weg stoomboot
Gitaar ingeplugt,geen geluid.
Dan moet er ergens in de signaalweg wat fout zitten,de werkspanningen waren goed.
De fout snel gevonden draadje omgewisseld en een missende draad gemonteerd aan de 2e voorversterker buis.](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Hij doet het
En dit gaat hard!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaag alle buizen ingeplugd en de spanning er op gezet.
Rook!!
De meetpen van de DM maakte contact met massa,snel hersteld,geen schade verder,,zucht...
De spanningen bleken nogal hoog,op de trafo de boel omgesoldeerd voor de 260V i.p.v. de 280v.
Nu komt het beter in de buurt van het schema.
De biassen afgesteld van de eindbuizen. op+- 21mA.
Alles blijft heel.
Dan maar de dummyload vervangen voor een speaker.
Er klinkt geluid van een stoomboot aiiiiiiiiiii.
De Anode draden van de eindbuizen gewisseld,weg stoomboot
Gitaar ingeplugt,geen geluid.
Dan moet er ergens in de signaalweg wat fout zitten,de werkspanningen waren goed.
De fout snel gevonden draadje omgewisseld en een missende draad gemonteerd aan de 2e voorversterker buis.
Hij doet het
En dit gaat hard!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Gitaarversterker
Je hebt het zonder meer mooi gemaakt, maar moesten die transformators nu werkelijk schuin geplaatst worden?
Douwe
Douwe
Re: Gitaarversterker
Maar even verder met de kast.
Een probleempje was dat de versterker te diep in de kast zit,zodat je de belettering niet zag. Dit opgelost met een alu strip onder het profiel in de kast te schroeven,de versterker komt daardoor 3mm hoger en de belettering is weer in beeld.
Dan iets gemaakt voor de achterkant.
Nu nog wat bedenken voor de voorkant 
Een probleempje was dat de versterker te diep in de kast zit,zodat je de belettering niet zag. Dit opgelost met een alu strip onder het profiel in de kast te schroeven,de versterker komt daardoor 3mm hoger en de belettering is weer in beeld.
Re: Gitaarversterker
Goed bezig. Welke luidspreker gebruik je?
Onderstaande front vind ik mooi. Of iets printen in art deco building style.
Onderstaande front vind ik mooi. Of iets printen in art deco building style.
