Nieuw audio systeem

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Klunatic

Nieuw audio systeem

Bericht door Klunatic »

Dag Audiofans,

Ik heb als gast al een tijdje mee gelezen en ben nu op het punt dat ik de vraag kan stellen en een beroep wil doen op jullie kennis.

Ik heb een wat oudere auto aangeschaft waar een 1DIN radio in een 2DIN slot zat en ik heb nog een aparte 1DIN slot waar ik een tachograaf heb verwijderd.

De auto heeft alleen 1 speaker in de voordeuren, het betreft echter een dubbele cabine waarvan ik de achterbank wil verwijderen om daar een meer dan degelijke installatie te plaatsen. M'n ramen hoef ik er niet uit te blazen maar ik ben wel een audiofanaat, goed geluid is belangrijk voor mij.

Het betreft een 2003 Ford F250, waarvan de deurbekleding etcetera, redelijk is afgewerkt, dus hopelijk weinig plastic dat gaat rammelen bijvoorbeeld.

Ik zat zelf te denken om 2-weg speakers in de voordeuren te plaatsen of eventueel tweeters op het dashboard te monteren. Achterin over de breedte van de auto een kist met 1 of meerdere woofers en nogmaals 2-weg speakers.

Is dit allemaal overkill en kan het makkelijker of klinkt het als een mooi setup plan?

De head unit heb ik nog niet en ik sta open voor een seperate 1DIN radio voor de audio en een 2DIN unit voor de rest als dat beter is.

Groeten Johnny
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Nieuw audio systeem

Bericht door Henkjan »

alsnog welkom dan

een nette 2weg compo met sub kan je een prima geluid mee krijgen. tweeter op t dash (op bij de spiegel driehoek) is wel fijner, je wil toch t podium voor je hebben.

persoonlijk ben ik niet zo van speakers achterin, maar wat rearfill kan wel fijn zijn. dan hoeft die alleen maar mid te doen, dus een simpele breedbander volstaat dan al

ik zou wel gaan voor een headunit met goede DSP instellingen, filters goed te tunen, delay per kanaal etc
Plaats reactie