Ervaring Dayton Audio KABM-30M

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meridian
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 96
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 15:39

Ervaring Dayton Audio KABM-30M

Bericht door Meridian »

Heeft iemand ervaring met de Dayton Audio KABM-30M versterker en eventuele programmeer module? Ik vraag me af hoe deze versterker qua geluidskwaliteit is met een Dayton RS100 luidsprekerunit. Volume van de behuizing zal rond de 3 liter zijn.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2435
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Ervaring Dayton Audio KABM-30M

Bericht door timpert »

Gebruikersavatar
Meridian
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 96
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 15:39

Re: Ervaring Dayton Audio KABM-30M

Bericht door Meridian »

Dit filmpje was ik al inderdaad tegengekomen. De luidsprekers hoeven, gezien het beoogde formaat geen top kwaliteit te zijn vandaar dat ik op dit product uit kwam.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ervaring Dayton Audio KABM-30M

Bericht door Pjotr »

Meridian schreef: za 01 nov 2025, 9:04
...gezien het beoogde formaat geen top kwaliteit te zijn...
En dat zijn die RS100 nou juist wel! Die heb ik hier op de ZBA-CA versterker draaien in 2,5L en spelen de sterren van de hemel. Hebben een lage vervorming en hoge resolutie, zowel op hoog volume als heel laag volume. En dat laatste doen maar weinig speakers goed in deze prijsklasse. Die RS100 zijn overigens ook niet de goedkoopste units maar wel echt top, zeker voor het geld. Die is beslist een kwalitatief goede versterker waard! En hang je er een goede tweeter voor het top hoog bij, dan is het helemaal feest.
Gebruikersavatar
Meridian
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 96
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 15:39

Re: Ervaring Dayton Audio KABM-30M

Bericht door Meridian »

Is van die ZBA-CA versterker nog een topic of print ontwerp/gerber te vinden op het forum?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ervaring Dayton Audio KABM-30M

Bericht door Pjotr »

viewtopic.php?t=29248 Als je wat rond zoekt zijn er diverse bouwtopics op ZBA. Er zijn nog wel wat printen beschikbaar. Bedenk wel dat je aan componentkosten al gauw op 300-400 euries uit komt voor een complete stereo versie incl. kast. Moet je het dan wel leuk vinden om zelf te gaan bouwen. Het is niet een simpel Ebay kitje en vereist wel de nodige vaardigheid. Voor een vergelijkbaar bedrag haal je tegenwoordig ook prima spul uit China. Ik heb zelf de RS100 ook in de woonkeuken op een Topping MX5 aan een Picore LMS netwerk endpoint. Dat klinkt ook erg goed! Voordeel is ook de ingebouwde klankregeling van de MX5. De RS100 in een klein kastje vraagt toch wel om een degelijke baffle step correctie wat prima gaat met een 4-6 dB bass boost van de MX5.
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”