Dedicated klein tabletje voor muziekstreaming

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
snoef3

Dedicated klein tabletje voor muziekstreaming

Bericht door snoef3 »

Ik ga afscheid nemen van squeezebox en lms omgeving. Ik weet nog dat ik mijn eerste slimdevices kocht maar na al die jaren en de opkomst van streaming is het tijd voor wat nieuws.
Ik stream bijna alleen nog maar. En af en toe een CD.
En lms en Deezer is een slecht huwelijk. In User interface en ook in geluidskwaliteit.
Alternatieven zijn moeilijk. De meeste streamers hebben geen scherm of hebben zoveel erbij wat ik niet wil/nodig heb dat ik heb besloten dat ik met een kleine tablet verder wil. En dan met een goed bitperfect USB uitgang naar de USB-in van mijn Audiolab m-dac+. Wat kleine experimenten leverde al een veel beter geluid op dan via de SB Touch.

Wie heeft dit al?
Pjotr

Re: Dedicated klein tabletje voor muziekstreaming

Bericht door Pjotr »

snoef3 schreef: ma 22 dec 2025, 12:03
....dan via de SB Touch.
Ja me dunkt. De Touch is ook een simpel Arm-core linux doosje van 15 jaar terug. Daar zullen de elco's wel behoorlijk gaar van zijn inmiddels. Maar met het huidige LMS is op zich niks mis. Als je problemen hebt met Deezer kun je beter Deezer aankijken of dat streamen met de Deezer app via je telefoon en met BT naar je spiekers.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

snoef3 schreef: ma 22 dec 2025, 12:03
<knip> En dan met een goed bitperfect USB uitgang naar de USB-in van mijn Audiolab m-dac+. Wat kleine experimenten leverde al een veel beter geluid op dan via de SB Touch.

Wie heeft dit al?
Ik weet niet of het bitperfect was/is, maar ik gebruikte een oude iPad, omdat ik die nog had liggen (liever zelfs een Android of iPad met USB-C) met een DAC er aan en Plexamp er op. Zodoende kon ik m'n streamingdiensten gebruiken en Plexamp gebruiken voor de lokale FLAC-files.

Als USB-C DAC had ik er een Fosi Audio DS2 aan hangen, maar die hing aan een mini-pc. Dat kan uiteraard ook een tablet met USB-C zijn.

Ga je eenmaal de route van tablet met USB-C, die je dan aan je eigen DAC hangt, dan ligt de wereld voor je open. Er is dan zoveel keuze.
snoef3

Bericht door snoef3 »

@Pjotr: Deezer plugin op lms staat ver weg van de native Deezer app en dat is helaas hoorbaar. Ik bedoel de plugin en niet lms zelf.
@MichaelB: dank voor de tip van plexamp. Ik ga er naar kijken.

Wat zou een geschikt klein android tabletje zijn? Niet veel groter dan de SD touch?
Iemand ervaring met USB audio player pro?
En wat is een goede hub zodat ik zowel USB uit als voeding en misschien een HD op dezelfde USB poort kan aansluiten?
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ik heb lang een telefoon gebruikt als LMS player, daar via USB een dacje aan en je hebt een leuke oplossing om een extra LMS endpoint te maken.
Dat hoeft natuurlijk niet perse met LMS te zijn er zijn vast meer programma's die met een remote en player systeem werken.
Als je een klein tabletje wil is een telefoon misschien wel voldoende.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ja, hij kan zijn Deezer appie natuurlijk gewoon op zijn telefoon zetten en gaan via USB... Mijn ervaring is toch wel dat voor wat uitgebreider gebruik een wat groter 9 a 10 inch scherm wel fijn is. Een GSM is tenslotte ook maar een tablet waar je mee kunt bellen :mrgreen:
ruben1981

Bericht door ruben1981 »

Ik gebruikte een Microsoft Surface Go met een 5V Sbooster.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ik mag aannemen dat de deezer app toch ook wel via een 2e tablet kan worden aangestuurd, de telefoon is dan niets anders dan de knijpdoos maar dan direct met Deezer.
Ik neem aan dat je de player niet ook voor je bediening wil gaan gebruiken toch?
snoef3

Bericht door snoef3 »

@Kappa7: ja die remote afstandsbediening moet ik me nog in verdiepen. Deezer heeft geen optie zoals spotify connect. Dus ik moet iets anders verzinnen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”