VERHUIZING OP 20 APRIL 22:00

Verouderde mededelingen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

VERHUIZING OP 20 APRIL 22:00

Bericht door Henkjan »

al per mail aangekondigt, vanavond om 22:00 gaan we verhuizen.
in de mail, zelfbouwaudio.nl schreef:
Beste zelfbouwers,

Vanavond (20 april dus) gaar het gebeuren. Dan verhuist de site en het forum naar de nieuwe server. Dit zal gebeuren zo tussen 22:00 en 24:00. In die tijd is de site en het forum dus even niet bereikbaar, ik neem aan dat jullie begrip hiervoor hebben. De eerste paar dagen na de verhuizing zal t waarschijnlijk nog zo werken dat je van de oude site (automatisch) wordt doorgesturud naar de nieuwe server, dit omdat het even duurt vorodat alle DNS-servers doorhebben dat we verhuisd zijn.

Na de slechte ervaringen met de goedkope host het afgelopen jaar, hebben we er voor gekozen met Audiforum.nl in zee te gaan. Zij hebben zelf een dedicated server in Nederland staan die bewezen snel en betrouwbaar is. Wij gaan dus vol vertrouwen dat alle problemen met bereikbaarheid over zullen zijn de toekomst tegemoed. De start is in elk geval zeer goed geweest, zonder de hulp van Sander en Maarten hadden we de site en 't forum niet zo snel kunnen verhuizen.

Helaas kost een goede server en service ook geld. Nou is wat we aan Audiforum betalen veel minder dan wat we hadden moeten betalen voor een commercieel pakket van gelijke kwaliteit, het is meer dan de low budget hosting die we hadden.

Omdat we wilden dat Zelfbouwaudio.nl onafhankelijk blijft, en zonder reclame kan blijven, zijn we opgestart met een donatie van een groepje mensen. We dachten genoeg zou zijn voor minstens het eerste jaar, maar met de keuze voor een betrouwbare host lopen de kosten ook iets op (en zijn we het al betaalde geld aan de prutshost ook kwijt).

Daarom bij deze het verzoek aan een ieder die graag wil dat Zelfbouwaudio.nl door kan blijven gaan "voor en door zelfbouwers" om een donatie te doen. Hoeveel mag je zelf bepalen, geef wat 't je waard is en wat je kan missen. Alvast bedankt. En kan of wil je niet geven, je blijft net zo welkom. Stuur Henkjan of Robert een PM of Mail voor details.


gr, Zelfbouwaudio.nl
Laatst gewijzigd door Henkjan op ma 01 mei 2006, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

verhuizing voltooid ;)

Ahhh, lekker snel het forum nu :):)
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Tering,

doet ie het alweer ?


:shock: :shock: :shock:


Paul.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Wow...da's vlot zeg... \:D/
robert
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 9:27
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door robert »

Perfect!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Afbeelding
JIPPIE
robert
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 9:27
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door robert »

De snelheid is nu inderdaad subliem!! Goed man.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Tuut, tuut, dat is snel! :D
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Idd erg snel.
Mooie job. 8)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik kijk er zelf ook van op zo snel zeg! dat gaat m'n baas merken ;)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Geweldig, lekker snel.
Gefeliciteerd.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Ben blij dat iedereen tevreden is, forum is inderdaad beduidend sneller nu, volop goed.
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Woopsie. Oude forum was nog open tijdens/na migratie kennelijk.

Even wat meuk overzetten 8)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Wowie jongens dat gat rap moet dat nou, kan het zo niet bijsloffen hoor :P :D :D

Als je via een bookmark op het nog oude forum belandt staat een verhaaltje over het opruimen van de koektrommel enzo. Voor zover er al iemand weet hoe dat moet zonder de hele koektrommel te legen (dat wil je n.l. niet) lijkt het mij simpeler om daar op de link van de frontpage te klikken en van daaruit naar het forum. Gaat het vanzelf goed.
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Yup, het heeft volgens mij ook weinig met cookies te maken, aangezien het IP adres van het "nieuwe" forum anders is.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

als die site in je cache staat pakt ie m uit zn geheugen, en pakt ie m daar dus, het beste is dan om je zooi uit dat rotte IE te verwijderen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Even voor een analfabeet als ik,
Ik moest zojuist twee keer inloggen. Aan de tijd weergave te zien dus twee verschillende forumweergaves.
Moet ik bij mij nu iets veranderen, bv bij Bookmarks en zoja op welke van die twee forumweergaves?

Sietse
Gesloten