Dat is heel mooi ( en dat meen ik serieusds23man schreef:Daar heb ik totaal geen last van! Ach, het Ultrazooomsysteem is volledig met de Hypex DLCP meetfunctie en ATB afgeregeld.........Walt schreef:Hallo ds23man,
Volgens mij werkt ATB niet met een tijdwindow maar met een speciaal soort meetsignaal waarop later een bewerking wordt uitgevoerd om ruimte invloeden eruit te filteren. Tweeters kan ik perfect ermee meten, de curve is dan netjes vlak. Echter bij middentoners is het gebied van circa 300-1500Hz een tamelijk berglandschap om het zo te zeggen.
Groetjes Walter
Project 02: Mission Impossible
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Project 02: Mission Impossible
De Hypex gebruikt een sweep met instelbaar tijdvenster en ATB een mls signaal. Heb weinig verschil tussen deze twee kunnen merken in mijn meetsituatie.pappaleo schreef:Dat is heel mooi ( en dat meen ik serieusds23man schreef:Daar heb ik totaal geen last van! Ach, het Ultrazooomsysteem is volledig met de Hypex DLCP meetfunctie en ATB afgeregeld.........Walt schreef:Hallo ds23man,
Volgens mij werkt ATB niet met een tijdwindow maar met een speciaal soort meetsignaal waarop later een bewerking wordt uitgevoerd om ruimte invloeden eruit te filteren. Tweeters kan ik perfect ermee meten, de curve is dan netjes vlak. Echter bij middentoners is het gebied van circa 300-1500Hz een tamelijk berglandschap om het zo te zeggen.
Groetjes Walter), maar dat valt buiten het budget van deze contest.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
Maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik heb allemaal nieuwe spullen (behalve dan de geluidskaart). Downgraden van de (ook zakelijke) laptop is geen optie. Dus welke geluidskaart kan ik gebruiken met de spullen die ik heb.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
Meten zonder tijdvenster is nogal kansloos in een normale ruimte.
Dan zit je enkel naar resonanties te kijken en wordt het bijzonder onnauwkeurig.
Een geoefend oog kan daar nog doorheen kijken, maar ideaal is anders.
Het is wel knullig dat die EMU Tracker niet werkt onder Win8.
(of eigenlijk moeten we dat andersom stellen)
Volgens mij moet je met Win7 drivers uit de voeten kunnen, daar zijn wat trucjes voor.
Mocht je trouwens alleen willen meten, werken ARTA en die EMU Tracker beiden onder Linux!
Onder WINE werkt ARTA namelijk vlekkeloos en de geluidskaart werkte bij mij ook prima.
http://www.pcpro.co.uk/blogs/2012/08/06 ... windows-8/
Dan zit je enkel naar resonanties te kijken en wordt het bijzonder onnauwkeurig.
Een geoefend oog kan daar nog doorheen kijken, maar ideaal is anders.
Het is wel knullig dat die EMU Tracker niet werkt onder Win8.
(of eigenlijk moeten we dat andersom stellen)
Volgens mij moet je met Win7 drivers uit de voeten kunnen, daar zijn wat trucjes voor.
Mocht je trouwens alleen willen meten, werken ARTA en die EMU Tracker beiden onder Linux!
Onder WINE werkt ARTA namelijk vlekkeloos en de geluidskaart werkte bij mij ook prima.
http://www.pcpro.co.uk/blogs/2012/08/06 ... windows-8/
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 02: Mission Impossible
Leo, als je ruzie even een mailtje gestuurd weet je snel genoeg of de ATBgeluidskaart nog beschikbaar is. Die was iets van 22,50 meen ik.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
Prima ideeds23man schreef:
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
wouter schreef:Leo, als je ruzie even een mailtje gestuurd weet je snel genoeg of de ATBgeluidskaart nog beschikbaar is. Die was iets van 22,50 meen ik.
Re: Project 02: Mission Impossible
Achteraf had ik ook zo'n ATB als Ruud moeten kopen.
Maar volgens mij worden die niet meer verkocht.....
Maar volgens mij worden die niet meer verkocht.....
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
Ruud uit Oss bedoel je?dre schreef:Achteraf had ik ook zo'n ATB als Ruud moeten kopen.
Maar volgens mij worden die niet meer verkocht.....
Wat gebruik jij overigens voor spullen ?
Re: Project 02: Mission Impossible
Deze zijn nog te koop:
http://www.kirchner-elektronik.com/shop ... esssysteme
Ik ben zeer te spreken over de ATB PC Pro.
Tja wil je zonder kamer resonanties sleep je de boel de tuin in...........
http://www.kirchner-elektronik.com/shop ... esssysteme
Ik ben zeer te spreken over de ATB PC Pro.
Tja wil je zonder kamer resonanties sleep je de boel de tuin in...........
Re: Project 02: Mission Impossible
Hallo Piet,
Hoe exporteer jij dan impedantie curves in het format freq/imp/phase naar simulatie software? Mij lukt dit alleen via een omweg met Excel, als het makkelijker kan hoor ik het graag!
Groetjes Walter
Hoe exporteer jij dan impedantie curves in het format freq/imp/phase naar simulatie software? Mij lukt dit alleen via een omweg met Excel, als het makkelijker kan hoor ik het graag!
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
Ja, de tuin kan ik gebruiken om te meten. No problem.piet1955 schreef:Deze zijn nog te koop:
http://www.kirchner-elektronik.com/shop ... esssysteme
Ik ben zeer te spreken over de ATB PC Pro.
Tja wil je zonder kamer resonanties sleep je de boel de tuin in...........
Maar alle spullen die bij de ATB PC Pro staan, heb ik al, behalve de geluidskaart.
En dat baart me dus al zorgen.....kirchner-elektronik schreef:Die Prof. Version mit SPL, Magnitude, Impedanz, Phasen, THD, IMD, Thiele Small und Step Messung Das Update für Windows 7 ist im Programm enthalten! Enthält: Programm, Handbuch Deutsch und Englisch, Messmikrofon, Anschlusskasten für Impedanzmessung und System-correction, Surround-Test DVD, Dongle
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Project 02: Mission Impossible
En die versie draait hier probleemloos op windows 7 64 bit.... Dus moet dat ook doen onder 8.pappaleo schreef:Ja, de tuin kan ik gebruiken om te meten. No problem.piet1955 schreef:Deze zijn nog te koop:
http://www.kirchner-elektronik.com/shop ... esssysteme
Ik ben zeer te spreken over de ATB PC Pro.
Tja wil je zonder kamer resonanties sleep je de boel de tuin in...........
Maar alle spullen die bij de ATB PC Pro staan, heb ik al, behalve de geluidskaart.En dat baart me dus al zorgen.....kirchner-elektronik schreef:Die Prof. Version mit SPL, Magnitude, Impedanz, Phasen, THD, IMD, Thiele Small und Step Messung Das Update für Windows 7 ist im Programm enthalten! Enthält: Programm, Handbuch Deutsch und Englisch, Messmikrofon, Anschlusskasten für Impedanzmessung und System-correction, Surround-Test DVD, Dongle
Re: Project 02: Mission Impossible
Bij mij draait het op de standaard geluidskaart van een Dell Laptop zonder problemen.
Re: Project 02: Mission Impossible
Tot nu toe deed ik dat met een programmatje waar ik nu de naam van kwijt ben.Walt schreef:Hallo Piet,
Hoe exporteer jij dan impedantie curves in het format freq/imp/phase naar simulatie software? Mij lukt dit alleen via een omweg met Excel, als het makkelijker kan hoor ik het graag!
Groetjes Walter
Je tekent dan met de muis de curves van de fabrikant na.
Ik weet niet of ATB exporteert naar CSV of zo effe opzoeken.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
Zelfs een tuin is verre van resonantie vrij.
Wat ik alleen niet begrijp, waarom wordt een degelijk en goed software pakket nu volledig opzij gezet, door gebreken in Windows?
Terwijl deze gebreken op te lossen zijn en je uiteindelijk een veel beter pakket hebt dan ATB (incl alle nadelen die daarbij zitten)?
Wat ik alleen niet begrijp, waarom wordt een degelijk en goed software pakket nu volledig opzij gezet, door gebreken in Windows?
Terwijl deze gebreken op te lossen zijn en je uiteindelijk een veel beter pakket hebt dan ATB (incl alle nadelen die daarbij zitten)?
Re: Project 02: Mission Impossible
Overtrekken met een programma is wel evenveel werk als exporteren naar Excel en dan bewerken. Probleem waar ik tegenaan loop is dat ATB wel verschillende export formats heeft voor impedantie, maar die kunnen niet door Speakerworkshop en Boxsim worden gelezen. Die hebben perse het format freq/imp/phase nodig. Het enige format in ATB wat daarbij in de buurt komt is een kolom freq/imp met daaronder een kolom freq/phase, die kun je in excel dat wel naast elkaar zetten en dan naar notepad om er een txt van te maken die je als .zma kan hernoemen. Best een gedoe.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
Ik ben niet van plan om ARTA opzij te zetten. Ik heb alleen geen zin in binair driver geknutsel. Ik wil gewoon een geluidskaart met een windows 8 driver.b_force schreef:Zelfs een tuin is verre van resonantie vrij.
Wat ik alleen niet begrijp, waarom wordt een degelijk en goed software pakket nu volledig opzij gezet, door gebreken in Windows?
Terwijl deze gebreken op te lossen zijn en je uiteindelijk een veel beter pakket hebt dan ATB (incl alle nadelen die daarbij zitten)?
Heb ik al besteld onder voorwaarde dat het gewoon te installeren is. Zo niet, dan gaat ie retour.
Re: Project 02: Mission Impossible
Een gecalibreerde microfoon en een Focusrite Scarlett 2i2pappaleo schreef:Ruud uit Oss bedoel je?dre schreef:Achteraf had ik ook zo'n ATB als Ruud moeten kopen.
Maar volgens mij worden die niet meer verkocht.....
Wat gebruik jij overigens voor spullen ?
Ik ben benieuwd of ie bij mij ook blijft werken.
Re: Project 02: Mission Impossible
pappaleo schreef:Ik ben niet van plan om ARTA opzij te zetten. Ik heb alleen geen zin in binair driver geknutsel. Ik wil gewoon een geluidskaart met een windows 8 driver.b_force schreef:Zelfs een tuin is verre van resonantie vrij.
Wat ik alleen niet begrijp, waarom wordt een degelijk en goed software pakket nu volledig opzij gezet, door gebreken in Windows?
Terwijl deze gebreken op te lossen zijn en je uiteindelijk een veel beter pakket hebt dan ATB (incl alle nadelen die daarbij zitten)?
Heb ik al besteld onder voorwaarde dat het gewoon te installeren is. Zo niet, dan gaat ie retour.
Blijft altijd tobben met de driver software welk meet programma of geluidkaart je ook neemt......... helaas.
ATB Pro PC kan in het .zma formaat zowel SPL als IMP uitvoeren.
Ik nog nooit geprobeerd, met actieve boxen niet zo'n "last" van.
Daar hebben we weer de Groundsound software voor.
Liniaal vlak klinkt ook niet altijd het beste, laatste stukkie op het gehoor.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 02: Mission Impossible
Excuses, spraaksturing is soms in de war en ik had het niet goed nagekeken. ZBA op mijn mobiel is erg kleinpappaleo schreef:wouter schreef:Leo, als je ruzie even een mailtje gestuurd weet je snel genoeg of de ATBgeluidskaart nog beschikbaar is. Die was iets van 22,50 meen ik.![]()
En nu in het nederlands?
Ik bedoelde: Rudy even een mailtje sturen, die verkocht de ATB externe geluidskaart voor iets van 22,50 meen ik me te herinneren.
En verder goed dat je met ARTA verder gaat. ATB is wel mee te werken, maar moet je wel een beetje handig mee worden. Het werkt heel eenvoudig maar wanneer je een 3-weg wilt filteren, zelfs 2-weg blijkt lastig, dan moet je echt om de onhandigheden van het programma heen kunnen werken.
Re: Project 02: Mission Impossible
Hallo Wouter,
Bedoel je onhandigheden of onvolkomenheden...?
Groetjes Walter
Bedoel je onhandigheden of onvolkomenheden...?
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 02: Mission Impossible
Nou ja, verder gaan..... Ik ga ermee beginnen.wouter schreef:Excuses, spraaksturing is soms in de war en ik had het niet goed nagekeken. ZBA op mijn mobiel is erg kleinpappaleo schreef:wouter schreef:Leo, als je ruzie even een mailtje gestuurd weet je snel genoeg of de ATBgeluidskaart nog beschikbaar is. Die was iets van 22,50 meen ik.![]()
En nu in het nederlands?
![]()
Ik bedoelde: Rudy even een mailtje sturen, die verkocht de ATB externe geluidskaart voor iets van 22,50 meen ik me te herinneren.
En verder goed dat je met ARTA verder gaat. ATB is wel mee te werken, maar moet je wel een beetje handig mee worden. Het werkt heel eenvoudig maar wanneer je een 3-weg wilt filteren, zelfs 2-weg blijkt lastig, dan moet je echt om de onhandigheden van het programma heen kunnen werken.
Welke Rudy bedoel jij? Die van Speakerland of die van RumoH?
Ik heb een Behringer U-Phoria UMC22 USB aangeschaft op voorwaarde dat de driversoftware probleemloos installeert onder W8.
Net zoiets als die E-MU. Verschilt eigenlijk niks, behalve de driversoftware.
