b_force schreef:Grappig dat er altijd op wordt gelet op die paar negatieve berichtjes.
Ik zou weleens willen weten hoeveel negatieve ervaringen er zijn over Weller
Ik heb inmiddels twee Wellers gehad en we hebben er een hoop staan op mijn studie.
Ik vind Wellers echt rot dingen qua gemak etc (en veeeeeel te duur voor wat ze kunnen).
Ook ik vind Weller 3 x niks, vroeger zo'n rode bout gehad. deze had een punt die met een dwarsschroef vastgedraaid zat.
door het opwarmen en afkoelen ging deze na verloop van tijd muurvast zitten. als ik de punt wou vernieuwen brak de schroef af.
moet je gaan uitboren en tappen en een nieuwe schroef erin. dat gaat twee, drie keer goed, daarna kan je de soldeerbout weggoooien..
vervolgens een Ersa gekocht. (tip260) 15 jaar lang bijna dagelijks mee gewerkt, daarna viel hij van ellende uit elkaar, superding. de punt schuift over het element heen en word met een veer vastgeklemd. puntje omwisselen in 5 seconden...

(wel eerst afkoelen, natuurlijk...)
nu ben ik bezig met mijn tweede Ersa, en ik heb voor het zwaardere werk een
regelbaar station van Dick Best.
Waarom zou ik 180 a 250 euro uitgeven als ik voor 16.95 hetzelfde resultaat heb, namelijk een goede soldeerverbinding?
en als ik het ervoor over zou hebben zou ik dan toch voor een Ersa station kiezen.