Project 10: Inimini
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project 10: Inimini
Mini formaat, maxi soundpappaleo schreef:Zet je maar schrap. Ze zijn kleiner dan de focals. Ze blijven onder de 30*15*23 (HBD) in alle richtingen en ze klinken beter dan de focals.Barry2001 schreef:Als dit maar weer niet te goed gaat klinken. Vorig jaar op de luisterdag in Hengelo kwam m'n vriendin ook langs, toen de Focals ter demo stonden, ook Inimini natuurlijk. Ik vind dat ze best een goed gevoel heeft voor goed geluid, en ze vond dit ook lekker klinken. Waarom er bij ons dan in de woonkamer van die enorme grafkisten staan.... krijg je dat weer
![]()
Ben nu nog meer benieuwd na het lezen van de positieve reacties.
Zo te lezen valt de dayton AMT in ieder geval goed in de smaak.
Re: Project 10: Inimini
Zeer zeker, Chris. ik heb ze beluisterd in Beetsterzwaag en was echt verbaasd dat er uit zo'n iniemini kastje zo'n maximaal klankbeeld kan komen.
Niet zozeer in volume, maar een groots plaatje. als je begrijpt wat ik bedoel.
Niet zozeer in volume, maar een groots plaatje. als je begrijpt wat ik bedoel.
Re: Project 10: Inimini
Die Dayton is er toch weer uit?Chris_T schreef:Mini formaat, maxi soundpappaleo schreef:Zet je maar schrap. Ze zijn kleiner dan de focals. Ze blijven onder de 30*15*23 (HBD) in alle richtingen en ze klinken beter dan de focals.Barry2001 schreef:Als dit maar weer niet te goed gaat klinken. Vorig jaar op de luisterdag in Hengelo kwam m'n vriendin ook langs, toen de Focals ter demo stonden, ook Inimini natuurlijk. Ik vind dat ze best een goed gevoel heeft voor goed geluid, en ze vond dit ook lekker klinken. Waarom er bij ons dan in de woonkamer van die enorme grafkisten staan.... krijg je dat weer
![]()
?
Ben nu nog meer benieuwd na het lezen van de positieve reacties.
Zo te lezen valt de dayton AMT in ieder geval goed in de smaak.
Re: Project 10: Inimini
Ook wel http://www.daytonaudio.com/index.php/am ... eeter.html
Lautsprechershop was er volgens mij wel eerder bij met het leveren, maar het is in wezen dezelfde oem tweeter.
Lautsprechershop was er volgens mij wel eerder bij met het leveren, maar het is in wezen dezelfde oem tweeter.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
Ik heb de zijkanten vlakgeschuurd met het grote schuurblok dat ik voor Dinges had gemaakt:pappaleo schreef:de hoek tussen voorkant en bovenkant is in verstek gedaan om geen naden te zien bij het aflakken.
Ik trof in de kast nog 4 reststukjes essen fineer aan, overgebleven van een oud project. Net iets meer dan 30cm lang, dus precies goed. Het wordt dus essen. Voor de alerte jongens onder ons die zeggen: "Dat zijn er toch maar 3 ?". Ik ben voortvarend te werk gegaan en er zit er dus al een in de pers:
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
Die hardShadow schreef:Kijk je hebt het fineren niet opgegeven gelukkig...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
Tix, in een pers?ds23man schreef:Dit keer wel tix gebruikt?
Nee, gewoon houtlijm, koud geperst. Dat gaat niet mis.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 10: Inimini
Die W4-655C heeft een update gehad las ik: http://www.oaudio.de/Lautsprecher-Chass ... 4-655.html
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
Als ie niet duurder is en wel beter......
Oepsie
PS: Dat het hier een beetje stil is komt omdat de kastjes in de lak worden gezet momenteel. Dat duurt lang en is weinig boeiend.
Oepsie
PS: Dat het hier een beetje stil is komt omdat de kastjes in de lak worden gezet momenteel. Dat duurt lang en is weinig boeiend.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
Nu klinkt het nog een beetje holmatjans schreef:Ik ben nog steeds benieuwd hoe het nou klinkt met die amt's
De laatste laagjes worden dus maar in de badkamer gedaan want in de schuur is het nu te koud (niet voor mij, maar voor de lak)
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
De metaalkleur verf zit erop. Het verband kan er af
Ik was een beetje bang dat de overgang fineer/verf een beetje slordig zou zijn, maar dat valt reuze mee. Het ziet er superstrak uit.
Ik had ze eerst met hoogglans vernis gelakt om eventueel geknoeide verf weer makkelijk weg te kunnen halen. Er komt nog een laagje zijdeglans overheen.
Ik vraag me af of de zijdeglans polyurethaanlak ook gewoon over de metaalkleurverf heen kan. Technisch gezien kan het, maar zou het nog invloed op de kleur hebben?
Eerst maar even een proefstukje doen.
Er zit trouwens een beetje een blauwzweem over de foto's. In werkelijkheid zien ze er grijzer uit.
Ik vraag me af of de zijdeglans polyurethaanlak ook gewoon over de metaalkleurverf heen kan. Technisch gezien kan het, maar zou het nog invloed op de kleur hebben?
Eerst maar even een proefstukje doen.
Er zit trouwens een beetje een blauwzweem over de foto's. In werkelijkheid zien ze er grijzer uit.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
Nee, ze zijn gelijmdLeeuwarden schreef:Mooie spijkertjes! Nikon camera?
Foto's met HTC telefoon gemaakt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
Sedert een paar dagen is het inderdaad te koud. ik heb zo'n ventilatorkacheltje in de schuur, maar die trekt dat nu niet meer.
Spullen naar binnen gehaald en twee dagen laten acclimatiseren. Laatste lagen in de badkamer aangebracht (daar heb ik wel verwarming
).
Spullen naar binnen gehaald en twee dagen laten acclimatiseren. Laatste lagen in de badkamer aangebracht (daar heb ik wel verwarming
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Project 10: Inimini
Bestaat dat eigenlijk? Twee komponenten lak op waterbasis? Ik mag veel maar schilderen in de kamer, met uitzondering van de kamer zelf, is nog steeds uit den boze...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
Schilderen in de kamer wordt hier thuis ook niet zo'n heel goed plan gevonden. Maar ik heb een grote badkamer met goede afzuiging en bovendien nog een raam dat open kan.
De lak is in 2 a 3 uur stofdroog, ik reinig mijn gereedschap buiten en het zijn natuurlijk maar kleine kastjes.
Die geur valt dan reuze mee ondanks dat ik lak op terpentinebasis gebruik.
2k lak op waterbasis? Weet ik niet; ik denk het niet.
De lak is in 2 a 3 uur stofdroog, ik reinig mijn gereedschap buiten en het zijn natuurlijk maar kleine kastjes.
Die geur valt dan reuze mee ondanks dat ik lak op terpentinebasis gebruik.
2k lak op waterbasis? Weet ik niet; ik denk het niet.
