Vermoedelijk volgende week kan ik dit project afronden. Ik ben nu bijna 2 weken buiten in de tuin bezig geweest met het betere weer
Ondertussen zijn er nieuwe printen toegekomen voor de voeding, idem als de vorige versie maar zonder de voorziening om een extra shunt tussen te schakelen.
Samen met die printen zijn ook een nieuwe versie printen voor de FAN-sturing toegekomen.
Ik had nl.
de mod die Anne voorgesteld had om de SUNON FANS toch aan het draaien te krijgen, uitgetest maar dat gaf niet veel verbetering.
Daarom heb ik een nieuw printje ontwikkeld met een LM741. De FAN draait dan in koele toestand op laag toerental en wanneer een ingestelde temperatuurwaarde wordt bereikt, schakelt die naar hogere snelheid, tot de temperatuur terug is gedaald.
Voor alle duidelijkheid: het eerste printje met NE555 met pulsbreedte-modulatie, werkt wel perfect met gangbare PC-ventilatoren, maar niet met de goedkope SUNONs.
Ik post dan volgende week schema's, afbeeldingen enz. wanneer de testen achter de rug zijn.
Nog iets: Ik had
een interessante blog gevonden i.v.m. elektronica. Die blogger doet ook allerlei testen op goederen uit China, op die manier vond ik
een elektronische load schakeling voor nauwelijks 20€, verzendkosten inbegrepen. Ideaal om een voeding te belasten waarbij je alle info kunt aflezen van displays.
De blogger heeft er zelf een duidelijk verslag over geschreven inclusief de gebruiksaanwijzing, dat ontbreekt meestal bij de Chinezen

Die ZPB30A heb ik al thuis en getest: werkt perfect. Ik heb hem gekocht bij AlExpress / Good Idea Store, de
ZPB30A en de
behuizing.
Dat zal dus handig zijn bij mijn testen volgende week
