Gitaarversterker

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gitaarversterker

Bericht door hannesie »

douwebakker schreef: vr 19 jul 2024, 22:36
Ik heb een laserprinter die alleen zwart print. Dan kan ik natuurlijk geen zwarte verf gebruiken want dan zie je niets.
Dan een groene spuitbus?
:rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gitaarversterker

Bericht door Pjotr »

Je begint het door te krijgen Douwe! :lol:

Ach er zit een hele wereld achter die decals ;) Oorspronkelijk zag je ze alleen in de modelbouw maar tegenwoordig kun je zo ook op kopjes en glazen e.d. bakken. De hele dunne verdwijnen geheel in de vernislaag en zie je geen randen meer. Maar die zijn die wel lastig aan te brengen. Hier een aardige: https://www.paperspecials.nl/nl/hoe-of- ... anbrengen/
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Gitaarversterker

Bericht door democles »

De hele dunne verdwijnen geheel in de vernislaag
Dat was wel een voordeel bij mij .
Na het spuiten van de blanke lak over de Decal,s hoefde ik niet de potmeter as doorvoer er uit te snijden,het gat was al door het lak oplosmiddel gevormd.(waarschijnlijk thinner)

Ja groene spuitbus is een goeie,Hans :lol: :lol: :lol:
(ben geen fan van die klimaat idioten,maar begrijp de humor wel,maar wil ze geen reclame geven,MK ultra heet dat volgens mij en programmering)
Laatst gewijzigd door democles op vr 19 jul 2024, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gitaarversterker

Bericht door Pjotr »

Wat gebruik jij dan voor vernis? Voor laser decals kun je alleen watergedragen acryl vernis gebruiken. Alles met oplosmiddel er in lost ook de toner van de decal op! Die vloeit dan uit en wordt heel lelijk.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Gitaarversterker

Bericht door democles »

Laser printer toner loste niet op.
Waarom het gat wel oploste is me nog een raadsel,maar mooi meegenomen.

edit,,,,,,,,,,,kan me herinneren dat ik voor de achterplaat eerst begonnen ben met een enkele fijne laag,daarna gewacht en de volgende fijne laag.
Voor de voorkant heb ik een enkele dikke laag gebruikt en zwaartekracht de rest laten doen (eigenlijk is zwaartekracht een verzinsel en berust het effect op verschil in soortelijke massa)
De dikkere laag geeft een mooiere glans.
Laatst gewijzigd door democles op vr 19 jul 2024, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gitaarversterker

Bericht door Pjotr »

Ja dat begrijp ik maar welke vernis gebruikte jij dan?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Gitaarversterker

Bericht door democles »

Dit.
Bijlagen
DSC09011.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gitaarversterker

Bericht door hannesie »

democles schreef: vr 19 jul 2024, 23:06
Laser printer toner loste niet op.
Waarom het gat wel oploste is me nog een raadsel, maar mooi meegenomen.

edit,,,,,,,,,,,kan me herinneren dat ik voor de achterplaat eerst begonnen ben met een enkele fijne laag, daarna gewacht en de volgende fijne laag.
Voor de voorkant heb ik een enkele dikke laag gebruikt en zwaartekracht de rest laten doen (eigenlijk is zwaartekracht een verzinsel en berust het effect op verschil in soortelijke massa)
De dikkere laag geeft een mooiere glans.
Kan oppervlaktespanning dan nog van invloed zijn? :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gitaarversterker

Bericht door Pjotr »

democles schreef: vr 19 jul 2024, 23:20
Dit.
Ja die Motip is prima er voor, die is op Acryl basis! :goedzo:

Dat spul is vliesdun Hans, dunner dan een mensenhaar, dat waait gewoon vanzelf weg als het nergens op geplakt zit.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 20 jul 2024, 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Gitaarversterker

Bericht door democles »

Oppervlakte spanning is ook maar een woord voor iets wat benoemd moest worden.
Wat het is, is nooit verklaard.

Wat ik zelf denk is dat de dikte van de laag vernis en het verdampen er van genoeg koeling vond op het alu profiel om niet de toner aan te vreten ,maar niet waar er een gat in het profiel zat voor de potmeter as doorvoer.
Bij verdampen wordt er warmte onttrokken aan de omgeving.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gitaarversterker

Bericht door hannesie »

Dan even off topic, het bekende grapje?

De student kijkt naar buiten is afgeleid door een zeer aantrekkelijke dame voorbij lopen, en zij ziet er "erg goed" uit.

De prof. ziet dat, en reageert met de opmerking, daar moet niet op letten joh, het is 90 % water.

Student: die weet ik dan wel, maar wat vindt u dan van de oppervlaktespanning.??

On topic:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oppervlaktespanning
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Gitaarversterker

Bericht door democles »

Bullshit,water is een levend iets,zelfs met herinnering en verschillende vormen bij verschillende temperaturen.
Water is onze nummer 1 bouwsteen.
Kan me voorstellen als je het dood maakt door chemicaliën er in op te lossen, dat de weerstand een stuk minder wordt.
En dat heeft niets met het uitgevonden woord vanderwaalskrachten te maken.

[graag-bijvoegen][/graag-bijvoegen]
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gitaarversterker

Bericht door Pjotr »

Zou toch je chassis maar van alu en ijzer blijven maken, zeker met buizen!
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Gitaarversterker

Bericht door douwebakker »

Sommige discussies spelen zich af ver buiten mijn voorstellingsvermogen. Deze is er een van.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Gitaarversterker

Bericht door democles »

Oke,terug naar topic.
Het is te warm om wat te doen,tot later :D
Word uit nood vlees cremeren en bier drinken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Gitaarversterker

Bericht door ds23man »

Ik hoorde van Marjan dat jullie al noodgedwongen buiten wonen vanwege al die buisprojecten. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Gitaarversterker

Bericht door democles »

Grapjas :lol:

Vandaag alle buizen ingeplugd en de spanning er op gezet.
Rook!!
De meetpen van de DM maakte contact met massa,snel hersteld,geen schade verder,,zucht...
De spanningen bleken nogal hoog,op de trafo de boel omgesoldeerd voor de 260V i.p.v. de 280v.
Nu komt het beter in de buurt van het schema.
De biassen afgesteld van de eindbuizen. op+- 21mA.
Alles blijft heel.
Dan maar de dummyload vervangen voor een speaker.
Er klinkt geluid van een stoomboot aiiiiiiiiiii.
De Anode draden van de eindbuizen gewisseld,weg stoomboot :D
Gitaar ingeplugt,geen geluid. :?
Dan moet er ergens in de signaalweg wat fout zitten,de werkspanningen waren goed.
De fout snel gevonden draadje omgewisseld en een missende draad gemonteerd aan de 2e voorversterker buis. ](*,)
Hij doet het :yeah:

En dit gaat hard!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bijlagen
DSC09012.JPG
DSC09013.JPG
DSC09014.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gitaarversterker

Bericht door Henkjan »

:rock:

dat leek Bert z'n onderschrift wel :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Gitaarversterker

Bericht door Shadow »

:rofl: :rofl: :rofl:

Mooi dat ie het doet!
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Gitaarversterker

Bericht door douwebakker »

Je hebt het zonder meer mooi gemaakt, maar moesten die transformators nu werkelijk schuin geplaatst worden?
Douwe
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gitaarversterker

Bericht door Pjotr »

Zijn bromafgericht zo begreep ik.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Gitaarversterker

Bericht door democles »

Maar even verder met de kast.
Een probleempje was dat de versterker te diep in de kast zit,zodat je de belettering niet zag.
DSC09015.JPG
Dit opgelost met een alu strip onder het profiel in de kast te schroeven,de versterker komt daardoor 3mm hoger en de belettering is weer in beeld. :D
DSC09016.JPG
Dan iets gemaakt voor de achterkant.
DSC09017.JPG
Nu nog wat bedenken voor de voorkant :-k
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Gitaarversterker

Bericht door Shadow »

Leuk gedaan :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gitaarversterker

Bericht door hannesie »

Die mag wel wat roder worden, lekker pittig ding!!
Gebruikersavatar
RonnyB
Berichten: 228
Lid geworden op: za 03 feb 2024, 20:06

Re: Gitaarversterker

Bericht door RonnyB »

Goed bezig. Welke luidspreker gebruik je?

Onderstaande front vind ik mooi.
IMG_0545.jpeg
Of iets printen in art deco building style.
Plaats reactie