aktief subwoofer filter
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
@sevenup,
D'r is heel veel winst te boeken met je versterker ontwerp, misschien overwegen om nog een paar aanpassingen te maken?
D'r is heel veel winst te boeken met je versterker ontwerp, misschien overwegen om nog een paar aanpassingen te maken?
Re: aktief subwoofer filter
LTSpice geeft in die grafiek andere dB waardes aan bij verschillende input voltages. Weet niet helemaal hoe ik correct de gain kan bepalen.SuperR schreef:Leuk.
Waarom heb je er trouwens voor gekozen om de eindversterker zo'n hoge versterkingsfactor te geven? Ik neem aan dat de output van je sub-filter meer dan genoeg spanning kan leveren.
Re: aktief subwoofer filter
Daar heb ik wel oren naar, leer ik ook weer wat bijSSassen schreef:@sevenup,
D'r is heel veel winst te boeken met je versterker ontwerp, misschien overwegen om nog een paar aanpassingen te maken?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Prima, gooi die .asc en evt. .libs eens in m'n mailbox (ssassen(at)hardwareanalysis(dot)com) dan zal ik d'r eens naar kijken.sevenup schreef:Daar heb ik wel oren naar, leer ik ook weer wat bijSSassen schreef:@sevenup,
D'r is heel veel winst te boeken met je versterker ontwerp, misschien overwegen om nog een paar aanpassingen te maken?
Re: aktief subwoofer filter
Mail gestuurd.SSassen schreef:Prima, gooi die .asc en evt. .libs eens in m'n mailbox (ssassen(at)hardwareanalysis(dot)com) dan zal ik d'r eens naar kijken.sevenup schreef:Daar heb ik wel oren naar, leer ik ook weer wat bijSSassen schreef:@sevenup,
D'r is heel veel winst te boeken met je versterker ontwerp, misschien overwegen om nog een paar aanpassingen te maken?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
Dacht bij mezelf; ondertussen voorlopig een frontje aanmaken bij Schaeffer :
Kostprijs :
180€ als ik zelf een paneeltje opstuur en 250€ als Schaeffer het frontpaneeltje moet leveren

180€ als ik zelf een paneeltje opstuur en 250€ als Schaeffer het frontpaneeltje moet leveren
Re: aktief subwoofer filter
Haha, bijna 10 keer zo duur als het filtertjeronnydepony schreef:Dacht bij mezelf; ondertussen voorlopig een frontje aanmaken bij Schaeffer : Kostprijs :
180€ als ik zelf een paneeltje opstuur en 250€ als Schaeffer het frontpaneeltje moet leveren![]()
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
Vandaag de printjes afgehaald in het KIALA-punt te Lichtervelde :
Ziet er weer heel profi uit 
Re: aktief subwoofer filter
Waarom trouwens 2 keer highpass L/R ?ronnydepony schreef:Dacht bij mezelf; ondertussen voorlopig een frontje aanmaken bij Schaeffer : Kostprijs :
180€ als ik zelf een paneeltje opstuur en 250€ als Schaeffer het frontpaneeltje moet leveren![]()
Je zou er ook 1 kunnen doen en L en R signaal van de verschillende SUB filter bordjes halen.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
Klopt, maar denk ik verkeerd dat het dan niet meer symmetrisch is in de lay-out
Trouwens, mijn proef klopte langs geen kanten, alle pots waren te ver uit elkaar, dus die streepjes en dergelijke eruit gehaald en zie hier het nieuwe resultaat : 4 mm front voor 98 €
Trouwens, mijn proef klopte langs geen kanten, alle pots waren te ver uit elkaar, dus die streepjes en dergelijke eruit gehaald en zie hier het nieuwe resultaat : 4 mm front voor 98 €
Re: aktief subwoofer filter
ronnydepony schreef:Klopt, maar denk ik verkeerd dat het dan niet meer symmetrisch is in de lay-out![]()
Trouwens, mijn proef klopte langs geen kanten, alle pots waren te ver uit elkaar, dus die streepjes en dergelijke eruit gehaald en zie hier het nieuwe resultaat : 4 mm front voor 98 €
Je hoeft het highpass bordje niet te stapelen, je zou hem ook in lijn met de andere bordjes kunnen plaatsen, dan heb je vrije keuze.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
Heb ik ook bekeken, dan zijn de printjes niet symmetrisch uitgelijnd of ik zou alles moeten los schakelen van de print en via draden bevestigen.
Een beetje denkwerk kan nog zeker, bouw is niet voor 2016
Een beetje denkwerk kan nog zeker, bouw is niet voor 2016
Re: aktief subwoofer filter
Je hebt straks 4 knoppen voor highpass uit. Is dat je bedoeling? Ik neem daarmee aan dat je maar 2 fronts gebruikt overigens.ronnydepony schreef:Klopt, maar denk ik verkeerd dat het dan niet meer symmetrisch is in de lay-out![]()
Trouwens, mijn proef klopte langs geen kanten, alle pots waren te ver uit elkaar, dus die streepjes en dergelijke eruit gehaald en zie hier het nieuwe resultaat : 4 mm front voor 98 €
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
Om hoeveel power spreken we dan ?
Is de voeding dan nog te gebruiken ?
En welke trafo ?
Is de voeding dan nog te gebruiken ?
En welke trafo ?
Re: aktief subwoofer filter
Vermogen rond de 280W in 4 Ohm, voeding wordt wel krap, elco's moeten minimaal 63V zijn, en dan past 2x10000uF er waarschijnlijk niet op. Trafo moet volgens mij 2x35V worden.ronnydepony schreef:Om hoeveel power spreken we dan ?
Is de voeding dan nog te gebruiken ?
En welke trafo ?
Re: aktief subwoofer filter
Had al een tijdje een half ontwerp liggen voor een LM3886 versterker pcb. Deze zou mooi te gebruiken zijn als mid/hoog versterker in grotere systemen of als sub versterker in kleine systemen. Beetje gefatsoeneerd en volgens mij redelijk compleet. Lekker compact met 50x35mm 
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
Denk het wel een keer. Vermogen zit mooi tussen mijn LM1875 versterker en SUB versterker in. Hierdoor nog meer keusronnydepony schreef:ziet er goed uit, worden de printjes ook beschikbaar ?
