aktief subwoofer filter

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door SSassen »

@sevenup,

D'r is heel veel winst te boeken met je versterker ontwerp, misschien overwegen om nog een paar aanpassingen te maken?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

SuperR schreef:
Leuk.
Waarom heb je er trouwens voor gekozen om de eindversterker zo'n hoge versterkingsfactor te geven? Ik neem aan dat de output van je sub-filter meer dan genoeg spanning kan leveren.
LTSpice geeft in die grafiek andere dB waardes aan bij verschillende input voltages. Weet niet helemaal hoe ik correct de gain kan bepalen.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

SSassen schreef:
@sevenup,

D'r is heel veel winst te boeken met je versterker ontwerp, misschien overwegen om nog een paar aanpassingen te maken?
Daar heb ik wel oren naar, leer ik ook weer wat bij :goedzo:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door SSassen »

sevenup schreef:
SSassen schreef:
@sevenup,

D'r is heel veel winst te boeken met je versterker ontwerp, misschien overwegen om nog een paar aanpassingen te maken?
Daar heb ik wel oren naar, leer ik ook weer wat bij :goedzo:
Prima, gooi die .asc en evt. .libs eens in m'n mailbox (ssassen(at)hardwareanalysis(dot)com) dan zal ik d'r eens naar kijken.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

SSassen schreef:
sevenup schreef:
SSassen schreef:
@sevenup,

D'r is heel veel winst te boeken met je versterker ontwerp, misschien overwegen om nog een paar aanpassingen te maken?
Daar heb ik wel oren naar, leer ik ook weer wat bij :goedzo:
Prima, gooi die .asc en evt. .libs eens in m'n mailbox (ssassen(at)hardwareanalysis(dot)com) dan zal ik d'r eens naar kijken.
Mail gestuurd.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door ronnydepony »

Ben hier wel benieuwd naar :D
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door ronnydepony »

Dacht bij mezelf; ondertussen voorlopig een frontje aanmaken bij Schaeffer :
sub-amp.jpg
Kostprijs :
180€ als ik zelf een paneeltje opstuur en 250€ als Schaeffer het frontpaneeltje moet leveren :mrgreen: :boos:
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

ronnydepony schreef:
Dacht bij mezelf; ondertussen voorlopig een frontje aanmaken bij Schaeffer :
sub-amp.jpg
Kostprijs :
180€ als ik zelf een paneeltje opstuur en 250€ als Schaeffer het frontpaneeltje moet leveren :mrgreen: :boos:
Haha, bijna 10 keer zo duur als het filtertje :lagge:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door ronnydepony »

Vandaag de printjes afgehaald in het KIALA-punt te Lichtervelde :
DSC01762.JPG
Ziet er weer heel profi uit :goedzo:
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

ronnydepony schreef:
Dacht bij mezelf; ondertussen voorlopig een frontje aanmaken bij Schaeffer :
sub-amp.jpg
Kostprijs :
180€ als ik zelf een paneeltje opstuur en 250€ als Schaeffer het frontpaneeltje moet leveren :mrgreen: :boos:
Waarom trouwens 2 keer highpass L/R ?

Je zou er ook 1 kunnen doen en L en R signaal van de verschillende SUB filter bordjes halen.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door ronnydepony »

Klopt, maar denk ik verkeerd dat het dan niet meer symmetrisch is in de lay-out :think:

Trouwens, mijn proef klopte langs geen kanten, alle pots waren te ver uit elkaar, dus die streepjes en dergelijke eruit gehaald en zie hier het nieuwe resultaat :
sub front 2.png
4 mm front voor 98 €
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

ronnydepony schreef:
Klopt, maar denk ik verkeerd dat het dan niet meer symmetrisch is in de lay-out :think:

Trouwens, mijn proef klopte langs geen kanten, alle pots waren te ver uit elkaar, dus die streepjes en dergelijke eruit gehaald en zie hier het nieuwe resultaat :
sub front 2.png
4 mm front voor 98 €

Je hoeft het highpass bordje niet te stapelen, je zou hem ook in lijn met de andere bordjes kunnen plaatsen, dan heb je vrije keuze.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door ronnydepony »

Heb ik ook bekeken, dan zijn de printjes niet symmetrisch uitgelijnd of ik zou alles moeten los schakelen van de print en via draden bevestigen.
Een beetje denkwerk kan nog zeker, bouw is niet voor 2016 :twisted:
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door SuperR »

ronnydepony schreef:
Klopt, maar denk ik verkeerd dat het dan niet meer symmetrisch is in de lay-out :think:

Trouwens, mijn proef klopte langs geen kanten, alle pots waren te ver uit elkaar, dus die streepjes en dergelijke eruit gehaald en zie hier het nieuwe resultaat :
sub front 2.png
4 mm front voor 98 €
Je hebt straks 4 knoppen voor highpass uit. Is dat je bedoeling? Ik neem daarmee aan dat je maar 2 fronts gebruikt overigens.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

Nieuwe versie van de SUB AMP, more power :rock: :rock: :rock:
Bijlagen
SUB_AMP_V2.JPG
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door ronnydepony »

Om hoeveel power spreken we dan ?
Is de voeding dan nog te gebruiken ?
En welke trafo ?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

ronnydepony schreef:
Om hoeveel power spreken we dan ?
Is de voeding dan nog te gebruiken ?
En welke trafo ?
Vermogen rond de 280W in 4 Ohm, voeding wordt wel krap, elco's moeten minimaal 63V zijn, en dan past 2x10000uF er waarschijnlijk niet op. Trafo moet volgens mij 2x35V worden.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

iets compacter
Bijlagen
SUB_AMP_V2_2.JPG
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

Iets verder...
Bijlagen
SUB_AMP_V2_3.JPG
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

nog iets
Bijlagen
SUB_AMP_V2_4.JPG
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

en nog iets
Bijlagen
SUB_AMP_V2_5.JPG
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

Had al een tijdje een half ontwerp liggen voor een LM3886 versterker pcb. Deze zou mooi te gebruiken zijn als mid/hoog versterker in grotere systemen of als sub versterker in kleine systemen. Beetje gefatsoeneerd en volgens mij redelijk compleet. Lekker compact met 50x35mm :)
Bijlagen
lm3886.JPG
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door ronnydepony »

ziet er goed uit, worden de printjes ook beschikbaar ?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

ronnydepony schreef:
ziet er goed uit, worden de printjes ook beschikbaar ?
Denk het wel een keer. Vermogen zit mooi tussen mijn LM1875 versterker en SUB versterker in. Hierdoor nog meer keus :)
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: aktief subwoofer filter

Bericht door sevenup »

Zo goed als klaar
Bijlagen
lm3886_4.JPG
lm3886_5.JPG
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”