Jah, de afvoer zit ook steeds verstoptpappaleo schreef:Het forum reageert net zo heftig als caustic soda op kokend water
Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Sinds ik een Quooker heb is de afvoer in de keuken nooit meer verstopt. EIgenlijk het beste middel: heet water. Maar het ging over een ultrasoon reiniger. Heb jij hem al getest Ray?
Ik vind het opvallend hoe warm de vloeistof is na 300 seconden reinigen. Ben benieuwd of jij dat ook ervaart.
Ik vind het opvallend hoe warm de vloeistof is na 300 seconden reinigen. Ben benieuwd of jij dat ook ervaart.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ja, inderdaad. handwarm zal ik maar zeggen. zal wel komen door de atomen / moleculen die in beweging gebracht worden door de ultrasoon.
Mag ik vragen wat voor vloeistof jij toepast, Robert ?
Mag ik vragen wat voor vloeistof jij toepast, Robert ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
RobertD schreef:Ik heb er pas ook eentje gehaald. Beetje water en een scheutje Dasty en een paar knopjes van een oude Philips 561 ermee gereinigd. Dat werkt erg goed. Ze glimmen weer als nieuw en waren afkomstig van een zeer verstokte roker. De versterker zelf heeft twee weken buiten staan luchten, want op mijn werkkamer stonk ik de tent uit met die bak. Binnenkort weer verder met de revisie.
Overigens is het bakje wel erg klein. Binnenkort ga ik de schuifpotmeters van deze versterker erin proberen te reinigen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Hoi Ray, handwarm inderdaad. Dat merk ik ook. Ik denk dat er ook wat warmte uit de elektronica onder het bakje komt.ray5150 schreef:Ja, inderdaad. handwarm zal ik maar zeggen. zal wel komen door de atomen / moleculen die in beweging gebracht worden door de ultrasoon.
Mag ik vragen wat voor vloeistof jij toepast, Robert ?
Ik heb voor de knoppen inderdaad water met dasty gebruikt. Voor potmeters kun je isopropylalcohol gebruiken, eventueel vermengd met water. Mijn ervaring is dat potmeters daarna weer goed en kraakvrij functioneren.
Een tijdje terug kwam er iemand bij me met een Sony direct drive draaitafel die niet meer op toeren bleef. De potmeters van de toeren-instelling waren vuil. Even in de ultrasoon en daarna werkte het ding weer als vanouds.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ik heb eens het verwarmingselement van zo'n Quooker vervangen voor iemand ..... ik kon de kalk gewoon met mijn hand uit het reservoir van de Quooker scheppen, dit was al de tijd dat de Quooker werd gebruikt in het reservoir achtergebleven. Is dit misschien de reden dat de boel bij jou niet meer verstopt?RobertD schreef:Sinds ik een Quooker heb is de afvoer in de keuken nooit meer verstopt. EIgenlijk het beste middel: heet water.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Nee, de afvoer verstopt door vet dat in de pijp achterblijft. Het water uit de kraan is zo heet dat het vet meespoelt.SARK schreef:Ik heb eens het verwarmingselement van zo'n Quooker vervangen voor iemand ..... ik kon de kalk gewoon met mijn hand uit het reservoir van de Quooker scheppen, dit was al de tijd dat de Quooker werd gebruikt in het reservoir achtergebleven. Is dit misschien de reden dat de boel bij jou niet meer verstopt?RobertD schreef:Sinds ik een Quooker heb is de afvoer in de keuken nooit meer verstopt. EIgenlijk het beste middel: heet water.
Wij hebben een Aquastar waterontharder, dus van kalk is bij ons geen sprake.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
"Afwasvet" verzeept ook en als dat aankoekt dan krijg je dat met kokend water echt niet weg. Overigens is de keukenafvoer hier nooit verstopt geweest met de close-in boiler op 65 graden. Dus dat is niet een probleem waar ontstopper tegenaan zou moeten. De doucheafvoer daarentegen... En daar zie ik mij toch niet een Quooker ophangen 
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Dan kom je er als een Rode Kreeft onder vandaan Die koken ze ook levendPjotr schreef:"Afwasvet" verzeept ook en als dat aankoekt dan krijg je dat met kokend water echt niet weg. Overigens is de keukenafvoer hier nooit verstopt geweest met de close-in boiler op 65 graden. Dus dat is niet een probleem waar ontstopper tegenaan zou moeten. De doucheafvoer daarentegen... En daar zie ik mij toch niet een Quooker ophangen
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Als je op tijd huishoud soda gebruikt, natriumcarbonaat dan heb je geen natriumhydroxide nodig ...
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ik keek meer op van de snor dan de restbeijert schreef:Wat wil je nog meer..
IMG_20200702_092927.jpg
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Het is i.d.d. wel een hele uitgebreideDouwe84 schreef:Ik keek meer op van de snor dan de restbeijert schreef:Wat wil je nog meer..
IMG_20200702_092927.jpg
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Dat is heel lang geleden, dat ik die in "active use" gezien heb, word ik dan oud?
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Voor wisselfilters, hardwired.
Thuis vind ik het rotdingen.
Thuis vind ik het rotdingen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Dus je wisselfilters gebruik je dus niet thuis?beijert schreef:Voor wisselfilters, hardwired.
Thuis vind ik het rotdingen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Mijn opa gebruikte ze als elektricien, na de introductie van de insteeklasdop niet meer.jvenema schreef:Dat is heel lang geleden, dat ik die in "active use" gezien heb, word ik dan oud?
