Ja, die TBC weet ik, die heb ik gezien. Maar ik bedoel project 09. Exacte afmetingen graag, dan kan ik bepalen of ze mee kunnen.dre schreef:2 stuks gaan in een boodschappentas.
De TB-speakers daar in tegen gaan de meter voorbij.
Project 09 een TBSpeaker.
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Project 09 een TBSpeaker.
Dan ga ik maar even naar zolder.......
..........................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................
....................................................................................................193mmx258mmx969mm
....................................................................................................193mmx258mmx969mm
- pappaleo
- Contacteer:
Dat kan mee, als je dat wil. Paar handdoeken tegen beschadigingen. De TBC kan er ook nog wel naast.
Nou,dan zal ik maar eens gaan opschieten.pappaleo schreef:Dat kan mee, als je dat wil. Paar handdoeken tegen beschadigingen. De TBC kan er ook nog wel naast.
In ieder geval bedankt Leo!
- pappaleo
- Contacteer:
Wat moet je er nog aan doen?
Ikzelf moet de uiteindelijke exemplaren van de Mission Impossible nog bouwen. Ik ben nu bezig met de tweede testkast.
Ik denk wel dat dat de definitieve maat gaat worden. 1000*216*322 (HBD)
Ik heb nu een opzet voor de laag/midden scheiding, maar die moet nog getuned worden.
Ikzelf moet de uiteindelijke exemplaren van de Mission Impossible nog bouwen. Ik ben nu bezig met de tweede testkast.
Ik denk wel dat dat de definitieve maat gaat worden. 1000*216*322 (HBD)
Ik heb nu een opzet voor de laag/midden scheiding, maar die moet nog getuned worden.
Eigenlijk alleen de afwerking,filteronderdelen bestellen en de nieuwe filteronderdelen finetunen.
Maar spelen doen za al,en hoe!
Maar doen ze dat ook in een andere ruimte.
Maar spelen doen za al,en hoe!
Maar doen ze dat ook in een andere ruimte.
Henkjan heeft ze laatst gekeurd,ondanks zijn partijdigheid hoorde ik geen grote klachten.
Nu even de testfilters Alfa bestendig maken en dan op visite!
Ik ben benieuwd hoe het laag het gaat doen....
Hier gaat dat wel makkelijk,maar het midden is dan weer snel futloos.
Hier gaat dat wel makkelijk,maar het midden is dan weer snel futloos.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Slim van Henkjan, als het goed was had hij je vast de verkeerde richting in willen krijgen maar nu zwijgt hij als het graf. Mooi, hebben we dus nog kansdre schreef:Henkjan heeft ze laatst gekeurd,ondanks zijn partijdigheid hoorde ik geen grote klachten.![]()
We gaan het zien.
Ik heb nog even de tijd om wat te herstellen............
Ik heb nog even de tijd om wat te herstellen............
- pappaleo
- Contacteer:
Hij heeft bij mij ook de bovenste helft gehoord, maar inderdaad..... Weinig commentaar.wouter schreef:Slim van Henkjan, als het goed was had hij je vast de verkeerde richting in willen krijgen maar nu zwijgt hij als het graf. Mooi, hebben we dus nog kansdre schreef:Henkjan heeft ze laatst gekeurd,ondanks zijn partijdigheid hoorde ik geen grote klachten.![]()
Nu even de testfilters Alfa bestendig maken en dan op visite!![]()
- pappaleo
- Contacteer:
Je gaat alles lossolderen en de zaak met krokodillenklemmetjes aan elkaar zettendre schreef:Nu even de testfilters Alfa bestendig maken en dan op visite!
Goed dat ik het nog even na meet.....
In de haast het laag van een kant uit fase.....
Gisteren ben ik er eens goed voor gaan zitten.....
Ik heb toch nog iets gevonden wat niet naar mijn zin is......
Piano heeft te weinig energie.....
Dus we gaan weer even sleutelen.
Ik heb toch nog iets gevonden wat niet naar mijn zin is......
Piano heeft te weinig energie.....
Dus we gaan weer even sleutelen.
Dat is een lastige, een piano heeft een groot bereik. Het 'gewicht' van de aanslagen zit zo rond de 100-160Hz. Het sprankelende tussen de 1000-2000Hz.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
wouter
- Ook commercieel actief
Tja, piano... dat klinkt goed op een LS3/5a. Die heeft op beide plekken die Walt benoemd een beetje 'voicing'.
Met een DSP of equalizer kun je zoiets vrij snel 'afstemmen'. Kun je later bepalen of je het in een passief filter gaat doorvoeren.
Voor piano is volgens mij ook de tweeter vrij relevant, het zal een stevige onvervormde puls moeten kunnen weergeven
dacht ik

Met een DSP of equalizer kun je zoiets vrij snel 'afstemmen'. Kun je later bepalen of je het in een passief filter gaat doorvoeren.
Voor piano is volgens mij ook de tweeter vrij relevant, het zal een stevige onvervormde puls moeten kunnen weergeven
Ondanks mijn onkunde.....
Met een l/c correctie over de laagspoel gaat het een stuk beter.
Of dit helemaal de bedoeling is weet ik niet.
Met een l/c correctie over de laagspoel gaat het een stuk beter.
Of dit helemaal de bedoeling is weet ik niet.
Het gaat lekker vandaag!
Ik loop te klooien,da's zeker!
Ik heb een aansluiting verkeerd gemaakt,nu heb ik gewoon 2 spoelen parallel gezet op het laag.
Dus de 'blunder' gaat het budget nog doen kelderen ook!
Ik loop te klooien,da's zeker!
Ik heb een aansluiting verkeerd gemaakt,nu heb ik gewoon 2 spoelen parallel gezet op het laag.
Dus de 'blunder' gaat het budget nog doen kelderen ook!
Die heb ik al ruim een week niet op....
Zou dat het zijn?
Maar goed,nu de aansluiting van de tweeter nog iets aanpassen........
Zou dat het zijn?
Maar goed,nu de aansluiting van de tweeter nog iets aanpassen........