Project 09 een TBSpeaker.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
2 stuks gaan in een boodschappentas.

De TB-speakers daar in tegen gaan de meter voorbij. :mrgreen:
Ja, die TBC weet ik, die heb ik gezien. Maar ik bedoel project 09. Exacte afmetingen graag, dan kan ik bepalen of ze mee kunnen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Dan ga ik maar even naar zolder....... :roll:

..........................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................
....................................................................................................193mmx258mmx969mm :dank:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

Dat kan mee, als je dat wil. Paar handdoeken tegen beschadigingen. De TBC kan er ook nog wel naast.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
Dat kan mee, als je dat wil. Paar handdoeken tegen beschadigingen. De TBC kan er ook nog wel naast.
Nou,dan zal ik maar eens gaan opschieten. :mrgreen:

In ieder geval bedankt Leo! 8)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

Wat moet je er nog aan doen?

Ikzelf moet de uiteindelijke exemplaren van de Mission Impossible nog bouwen. Ik ben nu bezig met de tweede testkast.
Ik denk wel dat dat de definitieve maat gaat worden. 1000*216*322 (HBD)

Ik heb nu een opzet voor de laag/midden scheiding, maar die moet nog getuned worden.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Eigenlijk alleen de afwerking,filteronderdelen bestellen en de nieuwe filteronderdelen finetunen.

Maar spelen doen za al,en hoe!
Maar doen ze dat ook in een andere ruimte. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Henkjan heeft ze laatst gekeurd,ondanks zijn partijdigheid hoorde ik geen grote klachten. :sure:

Nu even de testfilters Alfa bestendig maken en dan op visite!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door FR_Aad »

Leuk
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Ik ben benieuwd hoe het laag het gaat doen....
Hier gaat dat wel makkelijk,maar het midden is dan weer snel futloos.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door wouter »

dre schreef:
Henkjan heeft ze laatst gekeurd,ondanks zijn partijdigheid hoorde ik geen grote klachten. :sure:

Nu even de testfilters Alfa bestendig maken en dan op visite!
Slim van Henkjan, als het goed was had hij je vast de verkeerde richting in willen krijgen maar nu zwijgt hij als het graf. Mooi, hebben we dus nog kans :lol: :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

We gaan het zien. :wink:

Ik heb nog even de tijd om wat te herstellen............
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

wouter schreef:
dre schreef:
Henkjan heeft ze laatst gekeurd,ondanks zijn partijdigheid hoorde ik geen grote klachten. :sure:

Nu even de testfilters Alfa bestendig maken en dan op visite!
Slim van Henkjan, als het goed was had hij je vast de verkeerde richting in willen krijgen maar nu zwijgt hij als het graf. Mooi, hebben we dus nog kans :lol: :lol:
Hij heeft bij mij ook de bovenste helft gehoord, maar inderdaad..... Weinig commentaar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Nu even de testfilters Alfa bestendig maken en dan op visite!
Je gaat alles lossolderen en de zaak met krokodillenklemmetjes aan elkaar zetten :shock: :shock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

vast gelast en ingegoten. :sure:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door FR_Aad »

Wordt gezellig in de auto morgen :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Het word vooral vol in de auto!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door ray5150 »

Met jou erbij wel, ja... :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

:roll: :lol:

Goed dat ik het nog even na meet.....
In de haast het laag van een kant uit fase..... :-&
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Gisteren ben ik er eens goed voor gaan zitten.....
Ik heb toch nog iets gevonden wat niet naar mijn zin is......
Piano heeft te weinig energie.....

Dus we gaan weer even sleutelen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door Walt »

Dat is een lastige, een piano heeft een groot bereik. Het 'gewicht' van de aanslagen zit zo rond de 100-160Hz. Het sprankelende tussen de 1000-2000Hz.

Groetjes Walter
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door wouter »

Tja, piano... dat klinkt goed op een LS3/5a. Die heeft op beide plekken die Walt benoemd een beetje 'voicing'.

Met een DSP of equalizer kun je zoiets vrij snel 'afstemmen'. Kun je later bepalen of je het in een passief filter gaat doorvoeren.

Voor piano is volgens mij ook de tweeter vrij relevant, het zal een stevige onvervormde puls moeten kunnen weergeven :-s dacht ik :hide: O:)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Ondanks mijn onkunde.....

Met een l/c correctie over de laagspoel gaat het een stuk beter.
Of dit helemaal de bedoeling is weet ik niet. :mrgreen:
lc.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Het gaat lekker vandaag!

Ik loop te klooien,da's zeker! :lagge:

Ik heb een aansluiting verkeerd gemaakt,nu heb ik gewoon 2 spoelen parallel gezet op het laag.

Dus de 'blunder' gaat het budget nog doen kelderen ook! :-&
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door ds23man »

Wordt het niet tijd voor een borrel? :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Die heb ik al ruim een week niet op....
Zou dat het zijn? :mrgreen:

Maar goed,nu de aansluiting van de tweeter nog iets aanpassen........
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”