Een andere optie is natuurlijk dat hij hangt aan de muur...DragoSz schreef:Waarom staat je kast in de muur?
Eerste stappen in Sketchup
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Contacteer:
Re: Eerste stappen in Sketchup
Ontzettend gave creaties Vinculum, vooral je woonkamer ziet er briljant uit 
Hier nog even wat creaties
Toekomstige vloerstaander:
Huidige buizenbak die nog moet worden afgemaakt (zoek nog een aantal componenten)
Blaupunkt BSA58MS 2x25w max caraudio versterker
Humor met een Exeptional Bass Horn en een 2" Medion PC speakertje
En hier een flimpje van me eerste creatie van SketchyPhysics:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n7Y6-hojDE8[/youtube]
10 Minuten werk incl opslaan van filmpje
Filmpje is gemaakt met Taksi Desktop Recorder, weet nog niet waarom hij zo langzaam afspeelt maar heb er ook nog maar 2 gemaakt die goed genoeg waren
Hier nog even wat creaties
Toekomstige vloerstaander:
Huidige buizenbak die nog moet worden afgemaakt (zoek nog een aantal componenten)
Blaupunkt BSA58MS 2x25w max caraudio versterker
Humor met een Exeptional Bass Horn en een 2" Medion PC speakertje
En hier een flimpje van me eerste creatie van SketchyPhysics:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n7Y6-hojDE8[/youtube]
10 Minuten werk incl opslaan van filmpje
Filmpje is gemaakt met Taksi Desktop Recorder, weet nog niet waarom hij zo langzaam afspeelt maar heb er ook nog maar 2 gemaakt die goed genoeg waren
Die blauw punt versterker heb je vet mooi gemaakt.
Heb je die woofers zelf gemaakt of van de date bank?

Als je de schaduwen aanzet is dat wat duidelijker te zien?Vinculum schreef:Een andere optie is natuurlijk dat hij hangt aan de muur...DragoSz schreef:Waarom staat je kast in de muur?
- Vinculum
- Contacteer:
Als ik dat doe dan ziet het er een beetje raar uit aangezien het licht vanuit het dak (wat er niet op zit) lijkt te komen.DragoSz schreef:Als je de schaduwen aanzet is dat wat duidelijker te zien?Vinculum schreef:Een andere optie is natuurlijk dat hij hangt aan de muur...DragoSz schreef:Waarom staat je kast in de muur?
DragoSz schreef:Die blauw punt versterker heb je vet mooi gemaakt.
Die blaupunkt versterker is op basis van 1 die ik gekregen heb, die beste man had hem over en deed er ook niets mee. Dit zou mijn eerste versterker project moeten worden, maar nu ben ik bezig met buizentechniek (dankzij dit forum
Woofers heb ik zelf gemaakt, gewoon uit een bestaande kist gehaald (woofer en mid) en de tweeter had ik nog in het doosje zitten (visaton).
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Heb sinds een dag of 3 een 4tal projecten online gezet, toch maar eens delen
Heb sinds een dag of 3 een 4tal projecten online gezet, toch maar eens delen
Leuke creaties allemaal!
Vandaag ook eens wat getekend: Is welliswaar geen Sketchup maar het resultaat is vergelijkbaar!
Vandaag ook eens wat getekend: Is welliswaar geen Sketchup maar het resultaat is vergelijkbaar!
Helemaal nietHeatside schreef:Leuk creaties allemaal!
Vandaag ook een wat getekend: Is welliswaar geen Sketchup maar het resultaat is vergelijkbaar!
Mooi werk
Tsja het is dan ook onbetaalbaar als je originele pakket wil hebben. Zojuist de tafel maar even bij mijn zus in d'r kamer gezet:DragoSz schreef:Helemaal nietHeatside schreef:Leuk creaties allemaal!
Vandaag ook een wat getekend: Is welliswaar geen Sketchup maar het resultaat is vergelijkbaar!Het ziet er veel beter uit
Mooi werk
Solidworks las ik in een ander forum of niet?
@DragoSz: Als je met Sketchup een render plugin hebt dan is het wel degelijk haalbaar om soortgelijke (=dus niet exacte
) resultaten te behalen. Zoek voor de gein maar eens op youtube voor voorbeelden 

Hier even een voorbeeld van internet af, gedaan met Vray voor sketchup
@DragoSz: Als je met Sketchup een render plugin hebt dan is het wel degelijk haalbaar om soortgelijke (=dus niet exacte

Hier even een voorbeeld van internet af, gedaan met Vray voor sketchup
Inderdaad. Jou voorbeeld hierboven is ook vreselijk mooi!EppeRRR schreef:Solidworks las ik in een ander forum of niet?
Ja dat is idd een mooi voorbeeld, ben nog niet echt actief aan het zoeken geweest maar zoek nog wel dat render programma om verder te experimenteren.
Solidworks is trouwens ook gaaf, heb wel eens overwogen om over te stappen maar wil sketchup eerst beter onder de knie krijgen
Hier trouwens een grappig iets wat ik zag op youtube, een animatie van je werkstuk met sketchup.
Even in een paar minuten gemaakt van mijn autoversterker
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=53wM0LDZFYQ[/youtube]
Solidworks is trouwens ook gaaf, heb wel eens overwogen om over te stappen maar wil sketchup eerst beter onder de knie krijgen
Hier trouwens een grappig iets wat ik zag op youtube, een animatie van je werkstuk met sketchup.
Even in een paar minuten gemaakt van mijn autoversterker
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=53wM0LDZFYQ[/youtube]
Niet helemaal mijn eerste maar dit is een van mijn laatste Sketchupjes.
De bovenverdieping en de woonkamer zoals ze ongeveer moeten worden na de verbouwing.
De bovenverdieping en de woonkamer zoals ze ongeveer moeten worden na de verbouwing.
Laatst gewijzigd door hrscharft op di 22 feb 2011, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is een mooie 
Heb zelf zo ook een sketchup gemaakt van de zolder (niet zo mooi maar puur voor de indeling), de vrouw wou graag weten wat ik daar precies ging maken als ik er mee bezig ging
Heb er nog wel een tussenstand van, helemaal afgewerkt niet (en knieschot aan trapzijde is 1 gording opgeschoven zodat ze niet 140cm maar 60cm worden). Deze tekening is vorig jaar al gemaakt, was toen net een beetje bezig met sketchup.
Heb zelf zo ook een sketchup gemaakt van de zolder (niet zo mooi maar puur voor de indeling), de vrouw wou graag weten wat ik daar precies ging maken als ik er mee bezig ging
Heb er nog wel een tussenstand van, helemaal afgewerkt niet (en knieschot aan trapzijde is 1 gording opgeschoven zodat ze niet 140cm maar 60cm worden). Deze tekening is vorig jaar al gemaakt, was toen net een beetje bezig met sketchup.
Hmm, als alles qua speakers hier naar wens is ga ik ook maar eens het huis in 3d zetten, dan wel solidworks
.
Lijkt me wel nice om alles in 3d te hebben
.
Lijkt me wel nice om alles in 3d te hebben
Hier is die dan eindelijk: De ta2024.
Moet eigenlijk helemaal overnieuw omdat het gewoon beter gaat met componenten.
Moet eigenlijk helemaal overnieuw omdat het gewoon beter gaat met componenten.
is dat niet de ta 2020??
in ieder geval niet de ta 2024 toch?
gr daan
in ieder geval niet de ta 2024 toch?
gr daan
Je heb inderdaad gelijk Daan
Als iemand er belang bij heeft upload ik hem wel ff
Als iemand er belang bij heeft upload ik hem wel ff
http://www.sendspace.com/file/eowcrt
Via sendspace
Over een maandje of 20 zal ik wel eens een betere versie maken
De afmeting van het printplaat is exact zoals de echte. De overige dingen op de printplaat zijn geschat.
Via sendspace
Over een maandje of 20 zal ik wel eens een betere versie maken
De afmeting van het printplaat is exact zoals de echte. De overige dingen op de printplaat zijn geschat.