van schuur naar zelfbouw werkplaats

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door hannesie »

Plat dak? dan kun je gelijk een paar zonnepanelen op leggen, die zorgen dan gelijk voor wat inkomsten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ray5150 »

hannesie schreef:
die zorgen dan gelijk voor wat inkomsten.
Of een raamkozijn erin zagen en 2 Roemeense h**ren erachter zetten, dan heb je ook extra inkomsten... :mrgreen: :rofl:
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door meiborg »

Ik meen dat op zonnepanelen wel subsidie zit en op Roemeense dames niet :sure:

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ray5150 »

Het zou me niks verbazen als daar ook wel een subsidie potje voor te vinden is... :rofl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peertje
Berichten: 247
Lid geworden op: di 21 jul 2009, 20:03
Locatie: omgeving breda/roosendaal

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Peertje »

bedenk je wel dat voor die vloerverwarming wel een extra elektrische pomp moet draaien, ook al is het maar 1 groep.
1 watt continue = 2 euro per jaar.
40 watt pomp is dus 80 euro.

bovendien is als houtbewerker / hout worm een houten vloer (underlayment) ook erg fijn.
laat je een beitel of een bovenfrees vallen, blijven de snijvlakken scherp.

http://www.azalp.nl/blokhutten/blokhut/9712
hoppa net iets meer als 2k en ziet er goed uit persoonlijk.

just my 2 cents

edit: mag je een tuinhuis niet vergunningsvrij weg zetten dan?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Henkjan »

dat electrische vermogen komt uiteindelijk als warmte in t water terrecht, dus t.o.v. e-verwarming maakt dat niet uit. maar €80/jaar is wel redelijk watt natuurlijk, eens zien wat er te winnen valt met een betere pomp.
Peertje schreef:
mag je een tuinhuis niet vergunningsvrij weg zetten dan?
onder bepaalde voorwaarden, o.a. dat het allemaal een stuk van de erfgrens af blijft. maar zo'n traject wil ik helemaal niet in gaan (en een stenen schuur afbreken en er een blokhut voor in de plaats zetten werkt ook niet positief op de waarde van t huis)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Henkjan »

Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.

Ander punt: ik zag op een veiling dit ding:
https://www.troostwijkauctions.com/nl/m ... 7-2345100/
Afbeelding
680m³/h afzuiging, daar moet ik de schuur toch stofvrij mee kunnen houden toch?
of zijn er betere oplossingen voor?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ds23man »

Nog even en je kunt de schuur niet meer in door alle machines! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peertje
Berichten: 247
Lid geworden op: di 21 jul 2009, 20:03
Locatie: omgeving breda/roosendaal

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Peertje »

Henkjan schreef:
Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.
In mijn ogen de beste oplossing.
Hoeveel vermogen installeer je?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.

Ander punt: ik zag op een veiling dit ding:
https://www.troostwijkauctions.com/nl/m ... 7-2345100/
Afbeelding
680m³/h afzuiging, daar moet ik de schuur toch stofvrij mee kunnen houden toch?
of zijn er betere oplossingen voor?
Heb je soms een schuur van Gerhard overgenomen ? :rofl:
Of ga je een luidspreker fabriek beginnen met Arno ? :mrgreen: :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ds23man »

Volgens mij zijn HJ zijn ogen groter dan zijn maag! :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door FR_Aad »

ray5150 schreef:

Of ga je een luidspreker fabriek beginnen met Arno ? :mrgreen: :mrgreen:
Nee joh, daar heeft Arno toch helemaal geen tijd voor.

Wordt wel tijd dat hij iets gaat bouwen anders staattie straks in januari niet bij de nominaties voor 2013. Er is geen prijs voor half-fabrikaatjes :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Henkjan »

FR_Aad schreef:
ray5150 schreef:

Of ga je een luidspreker fabriek beginnen met Arno ? :mrgreen: :mrgreen:
Nee joh, daar heeft Arno toch helemaal geen tijd voor.

Wordt wel tijd dat hij iets gaat bouwen anders staattie straks in januari niet bij de nominaties voor 2013. Er is geen prijs voor half-fabrikaatjes :rofl:
hoho, ik had wel weer een paasproject hè :sure:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Henkjan »

Peertje schreef:
Henkjan schreef:
Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.
In mijn ogen de beste oplossing.
Hoeveel vermogen installeer je?
de installateur stelt 2kW voor
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Leon »

2KW? Alleen de cirkelzaag of freesmachine doen dat al. Dus eigenlijk is er geen verwarming nodig. :wink:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ds23man »

Leon schreef:
2KW? Alleen de cirkelzaag of freesmachine doen dat al. Dus eigenlijk is er geen verwarming nodig. :wink:
Het doel stond zo wagenwijd open en ik dacht, laat ik hem er nu maar eens niet intrappen.... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Leon schreef:
2KW? Alleen de cirkelzaag of freesmachine doen dat al. Dus eigenlijk is er geen verwarming nodig. :wink:
Het doel stond zo wagenwijd open en ik dacht, laat ik hem er nu maar eens niet intrappen.... :lol: :lol:
nee, er komt geen doel in de schuur hoor.
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Leon »

Het werd toch geen schuur, maar een WERKplaats? Als je verwarming nodig hebt tijdens het werken ben je zo wie zo nog niet hard genoeg aan het werk. O:)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ray5150 »

:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door dre »

op het kantoor is het ook altijd warm. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door ds23man »

dre schreef:
op het kantoor is het ook altijd warm. :mrgreen:
Vandaar dat je altijd in een t-shirt loopt! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peertje
Berichten: 247
Lid geworden op: di 21 jul 2009, 20:03
Locatie: omgeving breda/roosendaal

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Peertje »

Henkjan schreef:
Peertje schreef:
Henkjan schreef:
Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.
In mijn ogen de beste oplossing.
Hoeveel vermogen installeer je?
de installateur stelt 2kW voor
is dat niet erg weinig?
Als je in de winter van vorst vrij naam werkbaar wilt gaan moet je lang van te voren de kachel aanzetten.
Ik heb met 28m2 een 14,5kw, maar dat is echt overdreven zwaar, binnen 15 a 20 minuten op temperatuur.
jij hebt 15m2, zou ik minimaal 4kw pakken.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door hrscharft »

Waarom niet gewoon een leuk potkacheltje opscharrelen op marktplaats?
Dan ben je ook direct van al je afvalhout af. ;)
Bijlagen
potkachel.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door Henkjan »

dat werkt zo lekker, om de paar uur je bed uit om de schuur warm te houden :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats

Bericht door AatV »

Wanneer kunnen we nu de feestelijke opening van de schuur verwachten? dus dit: :beer: en dit: :proost:

groet,
Aat
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”