van schuur naar zelfbouw werkplaats
Moderator: Beheerdersteam
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Plat dak? dan kun je gelijk een paar zonnepanelen op leggen, die zorgen dan gelijk voor wat inkomsten.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Of een raamkozijn erin zagen en 2 Roemeense h**ren erachter zetten, dan heb je ook extra inkomsten...hannesie schreef:die zorgen dan gelijk voor wat inkomsten.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Ik meen dat op zonnepanelen wel subsidie zit en op Roemeense dames niet
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Het zou me niks verbazen als daar ook wel een subsidie potje voor te vinden is...

Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
bedenk je wel dat voor die vloerverwarming wel een extra elektrische pomp moet draaien, ook al is het maar 1 groep.
1 watt continue = 2 euro per jaar.
40 watt pomp is dus 80 euro.
bovendien is als houtbewerker / hout worm een houten vloer (underlayment) ook erg fijn.
laat je een beitel of een bovenfrees vallen, blijven de snijvlakken scherp.
http://www.azalp.nl/blokhutten/blokhut/9712
hoppa net iets meer als 2k en ziet er goed uit persoonlijk.
just my 2 cents
edit: mag je een tuinhuis niet vergunningsvrij weg zetten dan?
1 watt continue = 2 euro per jaar.
40 watt pomp is dus 80 euro.
bovendien is als houtbewerker / hout worm een houten vloer (underlayment) ook erg fijn.
laat je een beitel of een bovenfrees vallen, blijven de snijvlakken scherp.
http://www.azalp.nl/blokhutten/blokhut/9712
hoppa net iets meer als 2k en ziet er goed uit persoonlijk.
just my 2 cents
edit: mag je een tuinhuis niet vergunningsvrij weg zetten dan?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
dat electrische vermogen komt uiteindelijk als warmte in t water terrecht, dus t.o.v. e-verwarming maakt dat niet uit. maar €80/jaar is wel redelijk watt natuurlijk, eens zien wat er te winnen valt met een betere pomp.
onder bepaalde voorwaarden, o.a. dat het allemaal een stuk van de erfgrens af blijft. maar zo'n traject wil ik helemaal niet in gaan (en een stenen schuur afbreken en er een blokhut voor in de plaats zetten werkt ook niet positief op de waarde van t huis)Peertje schreef:mag je een tuinhuis niet vergunningsvrij weg zetten dan?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.
Ander punt: ik zag op een veiling dit ding:
https://www.troostwijkauctions.com/nl/m ... 7-2345100/

680m³/h afzuiging, daar moet ik de schuur toch stofvrij mee kunnen houden toch?
of zijn er betere oplossingen voor?
Ander punt: ik zag op een veiling dit ding:
https://www.troostwijkauctions.com/nl/m ... 7-2345100/
680m³/h afzuiging, daar moet ik de schuur toch stofvrij mee kunnen houden toch?
of zijn er betere oplossingen voor?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Nog even en je kunt de schuur niet meer in door alle machines! 
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
In mijn ogen de beste oplossing.Henkjan schreef:Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.
Hoeveel vermogen installeer je?
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Heb je soms een schuur van Gerhard overgenomen ?Henkjan schreef:Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.
Ander punt: ik zag op een veiling dit ding:
https://www.troostwijkauctions.com/nl/m ... 7-2345100/
680m³/h afzuiging, daar moet ik de schuur toch stofvrij mee kunnen houden toch?
of zijn er betere oplossingen voor?
Of ga je een luidspreker fabriek beginnen met Arno ?
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Nee joh, daar heeft Arno toch helemaal geen tijd voor.ray5150 schreef:
Of ga je een luidspreker fabriek beginnen met Arno ?![]()
Wordt wel tijd dat hij iets gaat bouwen anders staattie straks in januari niet bij de nominaties voor 2013. Er is geen prijs voor half-fabrikaatjes
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
hoho, ik had wel weer een paasproject hèFR_Aad schreef:Nee joh, daar heeft Arno toch helemaal geen tijd voor.ray5150 schreef:
Of ga je een luidspreker fabriek beginnen met Arno ?![]()
Wordt wel tijd dat hij iets gaat bouwen anders staattie straks in januari niet bij de nominaties voor 2013. Er is geen prijs voor half-fabrikaatjes
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
de installateur stelt 2kW voorPeertje schreef:In mijn ogen de beste oplossing.Henkjan schreef:Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.
Hoeveel vermogen installeer je?
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
2KW? Alleen de cirkelzaag of freesmachine doen dat al. Dus eigenlijk is er geen verwarming nodig. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Het doel stond zo wagenwijd open en ik dacht, laat ik hem er nu maar eens niet intrappen....Leon schreef:2KW? Alleen de cirkelzaag of freesmachine doen dat al. Dus eigenlijk is er geen verwarming nodig.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
nee, er komt geen doel in de schuur hoor.ds23man schreef:Het doel stond zo wagenwijd open en ik dacht, laat ik hem er nu maar eens niet intrappen....Leon schreef:2KW? Alleen de cirkelzaag of freesmachine doen dat al. Dus eigenlijk is er geen verwarming nodig.![]()
![]()
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Het werd toch geen schuur, maar een WERKplaats? Als je verwarming nodig hebt tijdens het werken ben je zo wie zo nog niet hard genoeg aan het werk. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Vandaar dat je altijd in een t-shirt loopt!dre schreef:op het kantoor is het ook altijd warm.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
is dat niet erg weinig?Henkjan schreef:de installateur stelt 2kW voorPeertje schreef:In mijn ogen de beste oplossing.Henkjan schreef:Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.
Hoeveel vermogen installeer je?
Als je in de winter van vorst vrij naam werkbaar wilt gaan moet je lang van te voren de kachel aanzetten.
Ik heb met 28m2 een 14,5kw, maar dat is echt overdreven zwaar, binnen 15 a 20 minuten op temperatuur.
jij hebt 15m2, zou ik minimaal 4kw pakken.
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Waarom niet gewoon een leuk potkacheltje opscharrelen op marktplaats?
Dan ben je ook direct van al je afvalhout af.
Dan ben je ook direct van al je afvalhout af.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
dat werkt zo lekker, om de paar uur je bed uit om de schuur warm te houden 
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Wanneer kunnen we nu de feestelijke opening van de schuur verwachten? dus dit:
en dit:
groet,
Aat
groet,
Aat
