JRiver Media Center

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

En dan vergeet je de voeding. :oops:
Veel al met een standaard 24 pins ATX PSU aansluiting, maar daar zijn wel adapters voor.

Er zijn er niet zoveel met een passieve koeling.
Wat je wel ziet is dan een kast die bestemd is voor een bepaald type board, en dan een combi met heatpipe naar de kast/en of ventilator.
Opties,
http://www.hardwarewebwinkel.nl/compone ... _1016.html
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 23 sep 2013, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: JRiver Media Center

Bericht door Pjotr »

Zweitse schreef:
Volgens mij is dit een volledige illegale versie :mrgreen: Er zat een patchprogje bij voor actievering. :wink:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
En dan vergeet je de voeding. :oops:
Veel al met een standaard 24 pins ATX PSU aansluiting, maar daar zijn wel adapters voor.

Er zijn er niet zoveel met een passieve koeling.
Wat je wel ziet is dan een kast die bestemd is voor een bepaald type board, en dan een combi met heatpipe naar de kast/en of ventilator.
Opties,
http://www.hardwarewebwinkel.nl/compone ... _1016.html
Ik zit een beetje in deze richting te denken
http://www.asrock.com/mb/Intel/AD2700-ITX/
Dit zou je dan toch kunnen voeden met een pico voeding, of is dat niet mogelijk?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Er zijn zoveel m-itx bordjes dat het gewoon lastig is een keus te maken. Ik zag deze ook nog voorbij komen.
http://www.asus.com/Motherboards/E2KM1IDELUXE/
Weet ook niet goed welke merken betrouwbaar zijn, en welke minder betrouwbaar zijn. Ik zal ook nog eens gaan rondneuzen op de site van Tweakers.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: JRiver Media Center

Bericht door Pjotr »

Maakt toch niet uit? Als het 2 jaar mee gaat is goed genoeg. Allang daarvoor wil je toch weer wat anders :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Pjotr schreef:
Maakt toch niet uit? Als het 2 jaar mee gaat is goed genoeg. Allang daarvoor wil je toch weer wat anders :mrgreen:
Zo gaat dat meestal wel, maar het systeem mag van mij ook best vijf jaar meegaan. :mrgreen: Waar ik vooral naar kijk zijn de audio toepassingen, zoals een S/PDIF uitgang. Film is voor mij minder belangrijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: JRiver Media Center

Bericht door Pjotr »

Zweitse schreef:
Waar ik vooral naar kijk zijn de audio toepassingen, zoals een S/PDIF uitgang. Film is voor mij minder belangrijk.
Is i.d.d wel erg fijn als dat er gelijk opzit. Het signaal loopt dan niet via USB maar komt direct van de on-board geluidskaart, Vindt ik wel zijn voordeel hebben.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

spdif.PNG
Geeft wel de mogelijkheid dit goed aan te sturen, maar er staan geen specificaties bij in de handleiding van die ASUS.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

De AD2700 is beperkt, door de videokaart is hij alleen 32-bit. Heb deze zelf ook in gebruik (gehad) en de grootste tegenvaller was wel dat er tot nu toe geen Linux op wil.
Voor audio toepassingen een prima ding, video gaat nog net, zolang de processor niet teveel moet werken met films converteren.

Een E2-2000 is ongeveer vergelijkbaar met een E350 en doet het op zich prima met alles wat ze te verwerken krijgen.

Mijn allesvreter die nu in de kamer staat is een A4-3400 op een m-ATX bord van asrock. Dit speelt gewoon alles, qua kosten ontloopt het niet zoveel met een E350 oid, heb alleen extra geinvesteerd in een grote langzaamdraaiende koeler

Alles draait trouwens met een pico psu
Laatst gewijzigd door RumoH op ma 23 sep 2013, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Ik word nieuwsgierig, welke distributie heb je daarvoor gebruikt?
De Atom van Intel die ik voor mijn server heb geeft ook wel problemen met de driver bij nieuwe installatie, maar met een upgrade van een oudere versie geen problemen.
Nu dus de 12.04 van Ubuntu op dat servertje
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Ik neig toch wel heel erg naar de Asus E2KM1-I Deluxe, in samenwerking met de Asus Xonar Essence STX geluidskaart, weet alleen niet waarom.

http://tweakers.net/pricewatch/324461/a ... eluxe.html
http://tweakers.net/pricewatch/229176/a ... e-stx.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Waarom zou je daar dan nog een extra geluidskaart aan willen toe voegen?

Is nergens voor nodig toch.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Waarom zou je daar dan nog een extra geluidskaart aan willen toe voegen?

Is nergens voor nodig toch.
Vanwege de hoofdtelefoon aansluiting, maar dat zou ook via een DAC kunnen natuurlijk.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

hannesie schreef:
Ik word nieuwsgierig, welke distributie heb je daarvoor gebruikt?
De Atom van Intel die ik voor mijn server heb geeft ook wel problemen met de driver bij nieuwe installatie, maar met een upgrade van een oudere versie geen problemen.
Nu dus de 12.04 van Ubuntu op dat servertje

Ik weet het zo niet meer was wel een van de laatste versies van Ubuntu. Met een andere videokaart lukte het wel trouwens, maar dat was niet de bedoeling, het moest in een lage kast komen.
Had er al windows 7 op draaien. Was toen zoekende naar goede media software, toen ik Jriver tegenkwam ben ik gestopt met alles uitzoeken vwb Linux.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Als dat PC tje een 945 grafische chipset had is het een bekend probleem, maar ja, dat weet je waarschijnlijk nu niet meer, maar bij de Win versie kun je dat nu ook wel zien. :mrgreen:
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

hannesie schreef:
Als dat PC tje een 945 grafische chipset had is het een bekend probleem, maar ja, dat weet je waarschijnlijk nu niet meer, maar bij de Win versie kun je dat nu ook wel zien. :mrgreen:
Was idd een 945, volgens mij ook een groot gebrek van die 2500/2700 serie

Maar over de grote linie hebben/hadden de Atom's een vrij gebrekkige videokaart tov van AMD
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door Kappa7 »

ik zit stiekem naar dit bordje te kijken.
http://www.hardwarewebwinkel.nl/compone ... 93886.html Lijkt me voor audio voldoende. kan in elk geval wel met 64 bit overweg
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Zal ongetwijfeld ook een goed bordje zijn voor een HTPC, maar ik volgens mij niet zo heel er uitgebreid.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

Dat bord heeft geen SPDIF en is verder vrij karig bedeeld voor de prijs.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door Kappa7 »

Kan, ik zoek iets dat voldoet zonder toeters en bellen. Daarnaast zoek ik dan het goedkoopste bord dat er is. kan dus zijn dat jij andere dingen zoekt als ik.
Voor mij zijn de kriteria, enkele voeding (dus geen 20 pins ding), moet 64 bit architectuur hebben, passief gekoeld, aan sluiting voor een harde schijf of 2, een HDMI aansluiting en usb2 liefst met een geschijden controller zo dat een externe HD niet op de controller zit van de USB dac.
owja belangrijkste het mag niet te duur zijn liefst onder de €100, - maar dat zal lastig worden.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

Voor audio toepassingen voldoet eigenlijk ieder mobo-tje wel. Met bijv XBMC moet je wel wat kritischer zijn, deze vergt nogal wat van het grafische deel.

Gescheiden controller voor USB...tja helaas zit alle USB en SATA nog steeds in één chipset.
Ik heb er nog nooit hoorbare problemen mee gehad zolang de processor niet gestressed raakt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Dan is de ASRock AD2550B-ITX mogelijk toch wel de oplossing.
Asrock_AD2550B_ITX@@230x235812671.~png.jpg
Asrock_AD2550B_ITX@@230x235812671.~png.jpg (12.96 KiB) 375 keer bekeken
Heft dan wel geen SP/DIF uit, maar voor de USB gaat het goed, en dan voor zo een € 60,00 moet dat wel lukken.
En dan is het welk besturingssysteem je erop gaat zetten.
Maar ik heb zelf dan dat met de Linux versies dat er 4 cores worden gezien 64 bits.
Is bij die Asrock dezelfde processor. :mrgreen:
En dan moet je wel die PICO voeding toepassen, maar dat is dan het enige waar het dan niet voldoet aan je eisen, voor zover als ik het kan zien. :oops:
Het enige wat afwijkend is zijn de geheugenmodules SODIMM formaat(Laptop).
cores.PNG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: JRiver Media Center

Bericht door Pjotr »

RumoH schreef:
Voor audio toepassingen voldoet eigenlijk ieder mobo-tje wel. Met bijv XBMC moet je wel wat kritischer zijn, deze vergt nogal wat van het grafische deel.

Gescheiden controller voor USB...tja helaas zit alle USB en SATA nog steeds in één chipset.
Ik heb er nog nooit hoorbare problemen mee gehad zolang de processor niet gestressed raakt.
+1

Ik heb J.River op een Asus Eee-Pc'tje draaien met een single core Atom er in (weet niet precies welke, een van de eerste) en dat draait vlekkeloos via de USB. Hangt er nog een extern muisje aan ook. En met ook nog een externe HDD ook geen probleem.

Dus wat hangt er allemaal aan die USB:

Touchpad
Blue Toooth
Ext Muis
Keyboard
Ext HDD (optioneel)
USB --> S/PDIF converter

[Edit]

Heb het even nagezocht, zit een Intel Atom N270 op 1,6 GHz (max) in. Bij afspelen van audio slaat het fannetje niet eens aan.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

hannesie schreef:
Dan is de ASRock AD2550B-ITX mogelijk toch wel de oplossing.
Asrock_AD2550B_ITX@@230x235812671.~png.jpg
Heft dan wel geen SP/DIF uit, maar voor de USB gaat het goed, en dan voor zo een € 60,00 moet dat wel lukken.
En dan is het welk besturingssysteem je erop gaat zetten.
Maar ik heb zelf dan dat met de Linux versies dat er 4 cores worden gezien 64 bits.
Is bij die Asrock dezelfde processor. :mrgreen:
En dan moet je wel die PICO voeding toepassen, maar dat is dan het enige waar het dan niet voldoet aan je eisen, voor zover als ik het kan zien. :oops:
Het enige wat afwijkend is zijn de geheugenmodules SODIMM formaat(Laptop).
cores.PNG
Onder windows ben je gebonden aan 32bit windows 7, XP wil ook niet omdat er geen driver ondersteuning is alleen voor win 7 32-bit, dit allemaal door die videokaart waar ze geen 64-bit driver voor willen maken.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”