audio installatie inbouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: audio installatie inbouwen
Dat scheelt, dan heb je niet zo'n lang stuk nodig.
Ik zou voor en achter gewoon gescheiden houden, enkel met elkaar in contact dmv de signaalkabel.
Als je eerst de voorzijde aanlegt en aansluit heb je in ieder geval snel muziek in de auto en is het overzicht makkelijk te houden. Dus gewoon radio inbouwen, scheidingsfilter met compo set aansluiten. Daarna met de achterzijde bezig, het spreekt dan redelijk vanzelf.
Ik zou voor en achter gewoon gescheiden houden, enkel met elkaar in contact dmv de signaalkabel.
Als je eerst de voorzijde aanlegt en aansluit heb je in ieder geval snel muziek in de auto en is het overzicht makkelijk te houden. Dus gewoon radio inbouwen, scheidingsfilter met compo set aansluiten. Daarna met de achterzijde bezig, het spreekt dan redelijk vanzelf.
Re: audio installatie inbouwen
Wat bedoel je met verbonden Door middel van signaal kabel
Dus ik sluit eerst gewoon de speakers voor aan rechtstreeks op de radio
En daarna ook de speakers achter op versterker en dan de versterker weer op de radio?
Dus ik sluit eerst gewoon de speakers voor aan rechtstreeks op de radio
En daarna ook de speakers achter op versterker en dan de versterker weer op de radio?
Re: audio installatie inbouwen
Sorry voor de vele vragen ben helemaal nieuw op dit gebied en wil het graag leren 
Re: audio installatie inbouwen
Exactly! En die vebinding tussen de versterker en de radio is de signaalkabel.
In dit soort setjes zit ook zo'n kabel. Met cinch stekkers.
http://www.beslist.nl/products/accessoi ... 1200_Watt/
In dit soort setjes zit ook zo'n kabel. Met cinch stekkers.
http://www.beslist.nl/products/accessoi ... 1200_Watt/
Re: audio installatie inbouwen
Maar de set voor en de set achter moet samen op de zelfde signaalkabel uitkomen
Re: audio installatie inbouwen
En met dat setje ga ik het jammer genoeg niet halen het achterste gedeelte wel maar het voorste gedeelte niet aangezien die speaker kabel Door het midde naar het dashboard moet en van daaruit naar de deuren dus dan moet ik misschien een apart rolletje kabel erbij kopen
Is een kabels van 1200 watt vermogen sterk genoeg om alles op aan te sluiten
Is een kabels van 1200 watt vermogen sterk genoeg om alles op aan te sluiten
Re: audio installatie inbouwen
Ja, die 1200watt plakt de zoekmachine er bij aan. Gaat nergens over.
http://www.beslist.nl/products/r/Car+au ... =price_min
De luidsprekerkabels gaan van de radio in het dashboard direct naar de speakers voor waar de filters dan ook zitten.
Achterin heb je de versterker en en speakers heel dicht op elkaar waardoor je ook niet veel kabel nodig hebt.
Het enige wat helemaal door de auto moet is de signaalkabel. Die is met 5 meter lang genoeg voor een kever.
http://www.beslist.nl/products/r/Car+au ... =price_min
De luidsprekerkabels gaan van de radio in het dashboard direct naar de speakers voor waar de filters dan ook zitten.
Achterin heb je de versterker en en speakers heel dicht op elkaar waardoor je ook niet veel kabel nodig hebt.
Het enige wat helemaal door de auto moet is de signaalkabel. Die is met 5 meter lang genoeg voor een kever.
Re: audio installatie inbouwen
Owja daar heb je gelijk in maar hoe verbind ik voor dan de signaalkabel van de versterker achter en de 2 deuren voor aan elkaar
Re: audio installatie inbouwen
Daar zal een uitgang voor zitten op je radio en een ingang op je versterker.
De twee deuren krijgen het via de luidspreker kabels, rechtstreeks van de radio af.
Staat los vande versterker achterin.
Daarom ook gewoon eerst voor klaarmaken en daarna pas uitbreiden naar achter.
De twee deuren krijgen het via de luidspreker kabels, rechtstreeks van de radio af.
Staat los vande versterker achterin.
Daarom ook gewoon eerst voor klaarmaken en daarna pas uitbreiden naar achter.
Re: audio installatie inbouwen
De versterker sluit ik aan op de rode en witte ingang dat weet ik maar waar sluit ik de 2 deuren setjes op aan?
Re: audio installatie inbouwen
Op het vierkante blok passen iso stekkers. Een stekker voor de voeding en een stekker voor de luidsprekers, die dus naar de deuren kan.
Er zijn van die stekkers waar gewoon draden aan zitten in plaats van voertuig specifieke stekkers. Die kan je mooi (ruim) monteren in de auto waardoor je kever uit '72 gewoon een moderne iso aansluiting heeft.
Er zijn van die stekkers waar gewoon draden aan zitten in plaats van voertuig specifieke stekkers. Die kan je mooi (ruim) monteren in de auto waardoor je kever uit '72 gewoon een moderne iso aansluiting heeft.
Re: audio installatie inbouwen
Heb je misschien een voorbeeld voor me Hoe die kabel er uit ziet :/
Re: audio installatie inbouwen
Als je even googled op iso stekker dan heb je een paar mooie afbeeldingen, ook met de juiste benamingen erbij.
Re: audio installatie inbouwen
Ik zie maar één stel tulp-uitgangen op de radio. hoe wil je daar 3 versterkers aan vastknopen ?fons schreef:Zie hier achterkant autoradio
Re: audio installatie inbouwen
Da's gek, Google doet het hier gewoon wel...
https://www.google.nl/search?safe=off&b ... ke2UxfvboU
https://www.google.nl/search?safe=off&b ... ke2UxfvboU
Re: audio installatie inbouwen
Deze topic staat in de verkeerde forum gedeelte.
Ik denk dat als je met 2 versterkers wil werken waarbij 1 versterker voor en achter gaat verzorgen dat je dan een radio nodig hebt met front, rear en sub uitgangen. Ik denk dat deze radio daarvoor net iets te simpel en goedkoop is.
Ik denk dat als je met 2 versterkers wil werken waarbij 1 versterker voor en achter gaat verzorgen dat je dan een radio nodig hebt met front, rear en sub uitgangen. Ik denk dat deze radio daarvoor net iets te simpel en goedkoop is.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: audio installatie inbouwen
Denk dat je voor een beetje kwaliteit beter voor en de sub op de versterker kunt laten spelen en de rear speakers op de radio aansluiten. Voor het volume harder dan achter. Als je naar een concert gaat ga je toch ook niet met je rug naar het podium staan???beijert schreef:De radio gaat zelf de voorkant verzorgen.
Dit kost je iets meer speaker kabel en werk maar het resultaat wordt 10 keer beter
Re: audio installatie inbouwen
Het is een kever én als je echt voor kwaliteit gaat zou ik persoonlijk ook voor andere onderdelen kiezen.
Wanneer je achter iets harder laat spelen kom je zelf midden in het geluid, plaatsing e.d. vind ik zelf niet zo heel belangrijk, links en rechts is voor mij voldoende.
Mijn eigen audio is ook nog een stuk eenvoudiger dan hier.
Wanneer je achter iets harder laat spelen kom je zelf midden in het geluid, plaatsing e.d. vind ik zelf niet zo heel belangrijk, links en rechts is voor mij voldoende.
Mijn eigen audio is ook nog een stuk eenvoudiger dan hier.
