Accutester gezocht

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Accutester gezocht

Bericht door Barry2001 »

Bij mij wel :yeah:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Accutester gezocht

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Accutester gezocht

Bericht door Barry2001 »

Hoe bevalt íe?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Accutester gezocht

Bericht door ds23man »

Dat ga jij toch uitproberen? :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Accutester gezocht

Bericht door Kappa7 »

Kappa7 schreef:
Vond hier nog een goede uitleg van de werking.
http://www.amt.nl/PageFiles/13644/001_2 ... plaats.pdf
Barry had je dit nog gelezen?
Daar wordt toch aardig aangegeven hoe het werkt en wat je er voor nodig hebt.
Volgens mij zijn dit de testers die daar genoemd worden.
http://www.midtronics.com/shop/products ... iagnostics
Lijkt mij een behoorlijk gespecialiseerd bedrijf.
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Accutester gezocht

Bericht door avdboom »

Heb hier genoeg ervaring mee, maar nu alleen FF tijd om kort te reageren.... Kom er wel op terug.

Midtronics zet wel een beetje de platina standaard wbt accu test technologie voor auto's.

Je moet goed onderscheiden wat je wil meten:
- koudstartstroom
- ampère uren (hoe lang houd de accu het leveren van een (in normering vooraf bepaalde stroom en omstandigheden) vol?

Het eerste is goed te testen .et een midtronics, bet tweede niet. Dan is een praktijktest het betrouwbaarst.

De koudstartstroom wordt tegenwoordig bepaald door het bepalen van de inwendige weerstand van de accu. Als ne die weet, de specificatie van de accu, volgens welke norm en de temperatuur voor compensatie dan kan je behoorlijk goed de koudstartstroom en "kwaliteit toestand" van de accu bepalen. En dan weet je vaak al genoeg...

Belangrijk punt is dat er vele verschillende accu's zijn waar de tester mee om moet kunnen vaan. Voor de prijs van een goede tester heb je misschien wel 5 accu's...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Accutester gezocht

Bericht door Barry2001 »

George en avdboom, kijk, nou komen we ergens. Ziet er interessant uit, even google geraadpleegd, je hebt de Midtronics PBT 100 / PBT Classic bv, die zie ik voor een EUR 170,-. Hier kun je dan niet capaciteit mee meten wat ik in eerste instantie wilde, maar dat hoeft ook niet: hij kan met een 'conductance' meet methode de toestand van de startaccu weergeven, wat ik zoek eigenlijk. Gepatenteerd en lijkt betrouwbaar.
Nu kom ik stomtoevallig a.s. woensdag in Nieuwerbrug waar ik een dergelijk apparaat gezien heb, ik zal ze eens vragen welke men daar gebruikt (professionele wereld).
avdboom, in welk opzicht heb jij er ervaring mee, ben jij werkzaam op dit gebied?

Edit: krijg er alleen nog niet een vinger achter voor welke accu's hij wel en niet geschikt is, ik zoek daar nog even naar.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Accutester gezocht

Bericht door ray5150 »

avdboom werkt bij de wegenwacht, als ik het juist heb.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Accutester gezocht

Bericht door Barry2001 »

ray5150 schreef:
avdboom werkt bij de wegenwacht, als ik het juist heb.
Hij heeft me een pb gestuurd, klopt inderdaad, juiste man op de juiste plek :D We gaan bellen om eea te bespreken, praat wat makkelijker/sneller.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Accutester gezocht

Bericht door FR_Aad »

Is een reserve accu niet handiger/goedkoper?
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”