Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Moderator: Beheerdersteam
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Hoi ChrisT,
Dank voor je bijdrage. Die ga ik zo nog eens bestuderen.
Ik was er zelf ook al mee bezig. Samen met een ander hadden we noise op de voeding van de WaveIO. Die heb ik op kunnen lossen door het voltage naar de WaveIO's isolator te verlagen:
http://www.twistedpearaudio.com/forum/y ... aveIO.aspx
Maar check volgende reply.......
Dank voor je bijdrage. Die ga ik zo nog eens bestuderen.
Ik was er zelf ook al mee bezig. Samen met een ander hadden we noise op de voeding van de WaveIO. Die heb ik op kunnen lossen door het voltage naar de WaveIO's isolator te verlagen:
http://www.twistedpearaudio.com/forum/y ... aveIO.aspx
Maar check volgende reply.......
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Moederbord spanning zonder belasting van het moederbord is een Flat Sharp Line.
Kijk wat er gebeurd als ik het moederbord connect. Dit is gemeten vanaf dezelfde stekker
Kijk wat er gebeurd als ik het moederbord connect. Dit is gemeten vanaf dezelfde stekker
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Nu foto's op het moment van het omhalen van de lichtschakelaar.... (filmpje mag niet)
Is niet heel duidelijk, excuses daarvoor, maar toch duidelijk zichtbaar!
Is niet heel duidelijk, excuses daarvoor, maar toch duidelijk zichtbaar!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Ziet er inderdaad niet echt fruitig uit, probeer maar eens een andere voeding.
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Hij staat op 1mHoeveel mV/div? Welke voedingslijn?
Deze voeding:
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Zou het nog het moederbord kunnen zijn dat de voeding in de war schopt?
Kan ik dit nog testen met een load erop?
12V lampje ofzo?....
Kan ik dit nog testen met een load erop?
12V lampje ofzo?....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Er lopen veel verschillende voedingslijnen naar het mobo, kan zo niet zien welke je nu meet. Kortste klap is een andere voeding proberen. Mijn ervaring is dat de voeding in een pc nog wel eens stuk wil gaan en in aanloop daarvan allerlei vage problemen veroorzaakt.
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Ok, Ja dit is in ieder geval de hoofdvoeding. De CPU Fan draait niet als hij los is en hij start niet op.
(was een gokje om dat zo te doen heel kort)
Ik zal even een overzichtsplaatje schieten..
Het rondje met rood aangegeven is de voeding van zojuist.
Dat groene draadje met een pijltje aangegeven is een extra aarde die ik van het moederbord gelegd heb naar de backplane omdat de grounding zwaar belabberd was.
(was een gokje om dat zo te doen heel kort)
Ik zal even een overzichtsplaatje schieten..
Het rondje met rood aangegeven is de voeding van zojuist.
Dat groene draadje met een pijltje aangegeven is een extra aarde die ik van het moederbord gelegd heb naar de backplane omdat de grounding zwaar belabberd was.
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Sjeezus, voor dat geld bouw ik een complete PC...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Een beetje van jezelf en een beetje uit de vuilcontainer zeker?ray5150 schreef:Sjeezus, voor dat geld bouw ik een complete PC...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Daarom zeg ik ook om een eerste even een andere voeding te proberen.jordo81 schreef:
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Nee, hoor. gewoon nieuwe spulletjes.ds23man schreef:Een beetje van jezelf en een beetje uit de vuilcontainer zeker?ray5150 schreef:Sjeezus, voor dat geld bouw ik een complete PC...
Met een beetje rondshoppen is dat best te doen.
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Maar iemand een goed alternatief?
Ik ga straks bestellen dan kan ik morgen de boel ombouwen...
Ik heb niemand met een andere PSU...
Ik ben er 50% zeker van dat het de PSU is. Het kan ook het Mobo zijn die de boel opkloot..
Ik ga straks bestellen dan kan ik morgen de boel ombouwen...
Ik heb niemand met een andere PSU...
Ik ben er 50% zeker van dat het de PSU is. Het kan ook het Mobo zijn die de boel opkloot..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Hallo buurvrouw, mag ik je voeding even lenen?

Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Ja die suiker daar trapt ze niet meer in maar of ze begrijpt welke voeding ik dan precies wil lenen...
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Heb hier nog wel wat merkloze ATX voedingen liggen...
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Een andere voeding kan helpen, maar is imho wel een lapmiddel als zoiets door een schakelpiek op het lichtnet komt
Heeft de Be-Quit voeding wel een varistor aan de 230V zijde?
Zo niet, dan zou je dat eerst kunnen proberen.
Heeft de Be-Quit voeding wel een varistor aan de 230V zijde?
Zo niet, dan zou je dat eerst kunnen proberen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Zucht (bestaat daar een emoticon voor?)
.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
En daar bedoel ik mee dat een varistor leuk is extreme overspanning, maar niets doet voor netvervuiling.
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Nou helaas geen cure met de nieuwe PSU.
Maar ik heb nu wel een heule mooie voeding....
Vanmiddag hang ik de scope er opnieuw aan en ga ik componenten isoleren.
@ Chris_T. In dat draadje waar je op gestuit was:
zonder in een discussie verzeild te geraken (hoop ik) heb ik de datakabels aan beide einden aan de Gnd gelegd.
grt,
Jordo
Maar ik heb nu wel een heule mooie voeding....
Vanmiddag hang ik de scope er opnieuw aan en ga ik componenten isoleren.
@ Chris_T. In dat draadje waar je op gestuit was:
Ga ik ook even proberen.I did have an issue with dropouts whenever something was switched in the house, cured by using a screened CAT6 cable with the screening earthed at one end.
PC: Is connected to safety earth (I did nothing on the PC-Side)
WaveIO + Sending Teleporter : Signal ground is connected to safety earth
Buffalo: no connection to safety earth. But connection to WaveIO ground necessary.
zonder in een discussie verzeild te geraken (hoop ik) heb ik de datakabels aan beide einden aan de Gnd gelegd.
grt,
Jordo
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Schema/
van hoe je het hebt aangesloten is wel zo handig.
Re: Verstoring Lock Signaal bedienen lichtschakelaar
Die ds23man, wil maar dat ik naakte audioplaatjes blijf sturen
Gister een succes geboekt met het lichtschakelaar probleem.
Eerst eens de schakelaar verwisseld maar helaas....
Ik zag weer ruis op de lijn van de PSU van de Teleporter en het Isolation circuit van de WaveIO.
Door eens alles af te koppelen (Pre-AMP/AMP/PC/USB/Shielding/grounding etc) en wat te spelen met wat aardedraadjes kwam ik er achter dat de WaveIO met dat ene grounding studje en de metalen USB receptacle aan het chassis geground moeten worden. Die receptacle had ik met isolatietape afgeschermd van het chassis.
Dit stabiliseerde de voeding en het omhalen van de lichtschakelaar heeft geen effect meer mits je als een bezetene 30 keer achter elkaar snel het licht aan-en-uit doet. Maar wie doet dat nou.
Ik houd nog even een slag om de arm want op sommige momenten lijkt de apparatuur hier gevoeliger voor te zijn dan de andere. Maar het leek gisteravond nagenoeg weg te zijn.
Het wel-of-niet aansluiten van de shielding van de STP data draden (enkel- of aan beide zeiden) heeft ook effect. Zodra deze aangesloten zitten wordt de duur van het verliezen van het Lock signaal beduidend verkort heb ik verondersteld.
Het enige dat ik nu nog heb is een wat instabiele PSU van de WaveIO zelf.
Volgens de beschrijving heb je een voeding van minstens 0,5A nodig.
Specs van de ontwikkelaar laten een ruime 400mA zien bij hoge bitrates.
Zelf zie ik geen verschil in spanningsverbruik bij verschillende bitrates maar zodra ik de PSU op 550mA instel, wordt er bijna de helft door geshunt.
De TPA Placid HD v2.1 die ik gebruik gooit een hoop ruis de lijn op. Zodra ik de shunt current terugschroef naar zo'n 0mA veranderd dit weer in een strakke lijn.
Als ik vervolgens de Shunt current op zo'n 65mA instel (zoals voorgeschreven door TPA) blijft dit strak staan.
Totdat ik met een meetpin bijvoorbeeld de Shunt current wil meten, dan clipt hij weer.
Het verschil is echter nu dat zodra ik de muziek op pauze zet deze na enige seconden weer stabiliseert.
Dit ga ik nog even fine tunen maar de reden waarom dit draadje gestart is lijkt verholpen te zijn dankzij jullie hulp!
Gister een succes geboekt met het lichtschakelaar probleem.
Eerst eens de schakelaar verwisseld maar helaas....
Ik zag weer ruis op de lijn van de PSU van de Teleporter en het Isolation circuit van de WaveIO.
Door eens alles af te koppelen (Pre-AMP/AMP/PC/USB/Shielding/grounding etc) en wat te spelen met wat aardedraadjes kwam ik er achter dat de WaveIO met dat ene grounding studje en de metalen USB receptacle aan het chassis geground moeten worden. Die receptacle had ik met isolatietape afgeschermd van het chassis.
Dit stabiliseerde de voeding en het omhalen van de lichtschakelaar heeft geen effect meer mits je als een bezetene 30 keer achter elkaar snel het licht aan-en-uit doet. Maar wie doet dat nou.
Ik houd nog even een slag om de arm want op sommige momenten lijkt de apparatuur hier gevoeliger voor te zijn dan de andere. Maar het leek gisteravond nagenoeg weg te zijn.
Het wel-of-niet aansluiten van de shielding van de STP data draden (enkel- of aan beide zeiden) heeft ook effect. Zodra deze aangesloten zitten wordt de duur van het verliezen van het Lock signaal beduidend verkort heb ik verondersteld.
Het enige dat ik nu nog heb is een wat instabiele PSU van de WaveIO zelf.
Volgens de beschrijving heb je een voeding van minstens 0,5A nodig.
Specs van de ontwikkelaar laten een ruime 400mA zien bij hoge bitrates.
Zelf zie ik geen verschil in spanningsverbruik bij verschillende bitrates maar zodra ik de PSU op 550mA instel, wordt er bijna de helft door geshunt.
De TPA Placid HD v2.1 die ik gebruik gooit een hoop ruis de lijn op. Zodra ik de shunt current terugschroef naar zo'n 0mA veranderd dit weer in een strakke lijn.
Als ik vervolgens de Shunt current op zo'n 65mA instel (zoals voorgeschreven door TPA) blijft dit strak staan.
Totdat ik met een meetpin bijvoorbeeld de Shunt current wil meten, dan clipt hij weer.
Het verschil is echter nu dat zodra ik de muziek op pauze zet deze na enige seconden weer stabiliseert.
Dit ga ik nog even fine tunen maar de reden waarom dit draadje gestart is lijkt verholpen te zijn dankzij jullie hulp!
