en bertje, das wel leuk een transmissie lijn, maar weet je hoelang ik met die kistjes bezig ben geweest?
vraagje experiment auto versterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: vraagje experiment auto versterker.
Nu mekaar niet tegen spreken jongens, dan weet ik niet meer wat ik moet doen.
en bertje, das wel leuk een transmissie lijn, maar weet je hoelang ik met die kistjes bezig ben geweest?
en bertje, das wel leuk een transmissie lijn, maar weet je hoelang ik met die kistjes bezig ben geweest?
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: vraagje experiment auto versterker.
Dacht al dat dat geen optie was. Ken al wat zuiltjes TL waar audio system, focal, micro precision (car audio) prima in presteren. .
Maar ontopic.
Je wilde de sinfoni's op 14-15V laten spelen omdat je wat meer uitgangsvermogen wil? Maakt met die paar watss verschil voor huiskamergebruik maar heel erg weinig uit, of je moet echt volle bak spelen. En dan nog...
Maar ontopic.
Je wilde de sinfoni's op 14-15V laten spelen omdat je wat meer uitgangsvermogen wil? Maakt met die paar watss verschil voor huiskamergebruik maar heel erg weinig uit, of je moet echt volle bak spelen. En dan nog...
Re: vraagje experiment auto versterker.
ik had ergens een klepel horen klokken over spanningsrimpels en netvervuiling.
dus ik dacht hop op 12v. overal vanaf. Maar, toen las ik dat een accu ook niet heilig is.
Toen zag ik een step up converter met zeer lage rimpel, en dacht das 2 vliegen in 1 klap.
Ik kom geen vermogen te kort, en anders kan ik nog bi- of desnoods tri ampen.
Maar je probeert wel eens wat.
die tl's zijn niet helemaal uitgesloten hoor. Maar ik wil die condensators ook wel proberen.
ik vind de kastjes wel erg leuk geworden.
Dus als je een idee hebt voor een tl, gooi het gerust op tafel. Het jeukt toch ook wel weer, en laat
ik nu per ongeluk nog een reserve prs set hebben.
dus ik dacht hop op 12v. overal vanaf. Maar, toen las ik dat een accu ook niet heilig is.
Toen zag ik een step up converter met zeer lage rimpel, en dacht das 2 vliegen in 1 klap.
Ik kom geen vermogen te kort, en anders kan ik nog bi- of desnoods tri ampen.
Maar je probeert wel eens wat.
die tl's zijn niet helemaal uitgesloten hoor. Maar ik wil die condensators ook wel proberen.
ik vind de kastjes wel erg leuk geworden.
Dus als je een idee hebt voor een tl, gooi het gerust op tafel. Het jeukt toch ook wel weer, en laat
ik nu per ongeluk nog een reserve prs set hebben.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: vraagje experiment auto versterker.
Die Sinfoni's gewoon op een gestabiliseerde voeding zetten, met eentje van 13,8V / 20A-30A ben je er wel. Bedenk dat er in de versterkers zelf een omzetting plaatsvindt van de ingangsspanning (12v) naar bijvoorbeeld +35v/-35V met een switch mode power supply (smps) voor de eindtrappen, welke ook wel wat ruis en andere rotzooi veroorzaakt. Dus met andere woorden, een extern power supply met z'n rimpel/ruis kan er ook wel bij, die zit in orde van grootte daar ver onder.
Wat TL's betreft ben je op het juiste forum, hier zitten leden die daar véél meer ervaring mee hebben dan ik.
Wat TL's betreft ben je op het juiste forum, hier zitten leden die daar véél meer ervaring mee hebben dan ik.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: vraagje experiment auto versterker.
ik heb zo ook al jaren een DLS Genesis DA100 voor thuisgebruik (handig, 1 ohm stabiel) met een 13.8V SMPS (Meanwell) als voeding. wel opletten dat je er een neemt met een geregelde fan en niet een die altijd volle bak draaitBertje schreef:Die Sinfoni's gewoon op een gestabiliseerde voeding zetten, met eentje van 13,8V / 20A-30A ben je er wel...
Re: vraagje experiment auto versterker.
tsja, op de accu doet hij het ook wel goed. Ik heb hem laatst gemeten toen ik de converter aan ging schaffen.
Als ik gewoon lekker zit te luisteren trekt hij rond de 2 ampere. Op het moment dat de buren onrustig worden
zit ik nog maar op 5 ampere. dat was gewoon rechtstreeks op de accu, dus op 12 volt. Als het geluidstechnisch
niets uitmaak hou ik hem net zo lief op de accu. Die heb ik weggewerkt in het tv meubel. En ik gebruik hem
alleen als ik echt wil genieten, en geen zin heb om de buizenversterker te pakken. Voor de dagelijkse behoeftes
staat er een Marantz sr 7009. En een t-amp en een lm3886.
Was er niet een tv programma met lieke .....
Als ik gewoon lekker zit te luisteren trekt hij rond de 2 ampere. Op het moment dat de buren onrustig worden
zit ik nog maar op 5 ampere. dat was gewoon rechtstreeks op de accu, dus op 12 volt. Als het geluidstechnisch
niets uitmaak hou ik hem net zo lief op de accu. Die heb ik weggewerkt in het tv meubel. En ik gebruik hem
alleen als ik echt wil genieten, en geen zin heb om de buizenversterker te pakken. Voor de dagelijkse behoeftes
staat er een Marantz sr 7009. En een t-amp en een lm3886.
Was er niet een tv programma met lieke .....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: vraagje experiment auto versterker.
welkom bij de club
op accu is prima hoor, als het nu goed zo draait dan lekker zo houden
op accu is prima hoor, als het nu goed zo draait dan lekker zo houden
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: vraagje experiment auto versterker.
dan gaan we jaren terug, ik meen met een mivoc subwoofer of met seas excel 18cm unit in 5 liter kastje waarbij de uitleg en metingen van GHP wat uitgebreider waren.Chris_T schreef:Weet je toevallig ook in welke uitgave dat staat?
http://www.lautsprechershop.de/index_kits_de.htm
ik meen zowel deze als deze meting.Ik ben wel benieuwd welke metingen ze dan gedaan hebben en vooral hoe.
Op een cumulative spectral decay kan je dat niet zien.
Daarvoor is een burst decay plot nodig en die gebruiken ze niet zo ver ik weet.
Bij bassreflex speaker zag je duidelijk een beter resultaat als zonder condensator.
Hobby HiFi 5/2010 http://www.lautsprechershop.de/index_newsletter_en.htm
